Tunnetteko ikinä samoin vai olenko hullu?!!
Siis tunnen aina, joskus, että sydän alkaa hakkaamaan ihmetahtia väpättäen ja väristen. Se aiheuttaa kurkkuunkin tunteen joka lähte yskäsemällä pois. "Kohtaukset" kestävät yleensä vain hetken. Ja yleensä sydän jättää sen kovan syke kohtauksen jälkeen lyönnin väliin. Multa otettiin sydän ekg ja oli täysin ok.
Lääkäri sanoi, että sydän kunnossa. Kysin tuota, että mikä tuon voi aiheuttaa niin lääkäri sanoi, että eiköhän kaikilla ole joskus sydämmen tykytyksiä. Onko siis teillä tälläistä?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 13:20"]
Onko muita??
[/quote]
Ai, hulluja?!
Hulluja av:lla piisaa...
Itse asiaan, kyseessä on flimmeri, itsellä on se ja samaten äidillä. Joko on lisälyöntejä tai lyöntejä jää välistä. Tuntuu inhottavalta, ei pitäisi olla kivulias ja on täysin vaaraton. Jos kovin vaivaa niin lääkäri voi antaa mukaan kannettavan ekg-laitteen joka rekisteröi poikkeavat lyönnit ja varmistaa diagnoosin näin. Jos on oikein paha niin lääkäri voi määrätä lääkkeitä jotka auttaa kohtauksen tullessa, mutta niitä ei yleensä määrätä kuin silloin jos kohtauksia on paljon eivätkä ne mene ohi itsestään. Äidilläni on joskus joudutti sähköisesti kääntämään kun lääkkeet eivät ole auttaneet. Väsymys ja stressi edesauttaa kohtauksien tuloa ja lisämagbesiumin syönti saattaa helpottaa oireita 2-4 viikossa.
No itseasiassa ei ihan täysin vaaraton. Flimmeri lisää aivohalvausriskiä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00015
Ilmeisesti kukaan täysin "terve" ihminen ei kärsi tälläisistä. En tarkoittanut, että rytmihäiröistä kärsivä on sairas, mutta lääkäri puhui, että kaikilla on tälläisiä joskus, mutta saatan olla herkkä tuntemaan ne.
Siis ilman, että on diagnosoitu jotain rytmihäiriötä. T.ap. ps. 10 kirjoittaja olin myös minä.
Kuulostaa tutulta. Myös eräällä ystävälläni on joskus tällaisia "kohtauksia". Yskäisy todellakin auttaa. En ole osannut pitää mitenkään vakavana vaivana.
Ääni hulluudelle!