Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaappaus keittiössä 4.6

Vierailija
05.06.2015 |

Katsoin eilisen Kaappaus keittiössä jakson ja olen hämmästynyt! Alavieskassa asuva Jenni ei suostu maistamaan mitään uusia makuja ja elää vain ranskalaisilla ja pizzalla. Häntä ei ilmeisesti raskaana ollessaan kiinnostanut edes sikiön hyvinvointi. Asenne oli jotenkin ihan pielessä ja vielä maikkarin sivuilla sanoi jälkikäteen "olleensa Aihiseen pettynyt, kun muutos ei ollut tuon kummoisempi". Huoh taas miten pihalla sitä ihminen voi olla ja menee vielä lisääntymään!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa numero 14: Ohjelmassa ei ollut tarjolla matoja, kuolleita rottia eikä oksennusta, vaan aivan tavallista ruokaa. Tämä nuori nainen kertoi olleensa varhaislapsuudessa allerginen monelle ruoka-aineelle, mutta nythän kävi selville, että allergiaa aiheuttavia aineita oli vain kolme, joista yksi ei aiheuttane reaktioita, nimittäin vehnä, sillä nainenhan vetaa pastaa ja pizzaa, joissa kummassakin on jauhoja.

Jotenkin tuntuu, että tyttö on hemmoteltu lapsena pilalle eikä ole opetettu syömään edes niitä ruoka-aineita, jotka sopivat. Ei juureksia eikä kasviksia, vaikka niistä varmasti löytyy myös sellaisia, jotka sopivat, sopivat jo lapsuudessakin. Kukkakaalikeitostahan hän piti, mutta eipä sitäkään sitten enää näkynyt listoilla. Surullista. Tuntui häpeälliseltä kuunnella, miten aikuinen nainen yökötteli ja temppuil kuin 3-vuotias uhmaikäinen. Ei puuttunut muuta kuin itkupotkuraivari!

Ohjelman idea on hyvä. Siitä saa tavallinenkin katsoja vihjeitä omaan ruuanlaittoonsa, vaikkei mitään aihetta olekaan kutsua Aihista kaappaamaan keittiötä. Mutta jos haluaa muutosta ruokavalioonsa, se on tehtävä itse. Kukaan toinen ei ole vastuussa siitä, mitä suuhusi mätät. Vertaisin ruokavalion muutoksen tekoa tupakoinnin lopettamiseen. Ulkopuolinen voi saarnata vaikka enkelten kielellä, mutta jos ei ole omaa tahtoa tehdä muutosta, niin mitään ei tapahdu.

Vierailija
22/24 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:30"]

Te jotka ette ymmärrä nirsoja. Minäpä yritän havainnollistaa. Kuvitelkaapa tilanne, jossa saatte eteenne jotain sellaista, mikä kuvottaa jopa oksettaa, pelkkä haju voi laittaa yökkimään. Se voi olla oksennusta, ripulia, läjä mönkiviä matoja, kuollut rotta tjms. Tekeekö mieli laittaa sitä suuhun, jos sanon, että syö nyt vaan koska se on terveellistä ja siinä on vitamiineja... Minulla tilanne kalan, katkarapujen jne merenelävien kanssa on juuri tällainen. En vaan voi laittaa niitä suuhuni, koska tilanne päättyy oksentamiseen.

[/quote]

Arvoisa nirso. Kyse on ihan normaalista ruoasta eikä siitä että eteesi laitetaan lautasellinen paskaa ja haarukka. Ongelmasi taitaa olla myös korvien välissä. Jotkut onnistuvat psyykkaamaan itsensä oksentamaan.

Ehkä kannattaa hakea apua psykologilta. Nuohan parantavat mm. lentopelosta ja muista fobioista kursseilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän keston annatte Jennin liitolle? Lieneekö jo loppunut?

Aurinkoiselta Kap Verdeltä raahataan musta mies jonnekin Alavieskaan eikä rouva edes suostu miehen tekemiä ruokia maistamaan.

Itse ottaisin kyllä ennemmin kapverdeläisen ruuan kuin miehen, että sen verran nirso minäkin olen.

Vierailija
24/24 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopean facebooketsinnän jälkeen ainakin 28.12. lisätty yhteinen kuva mutta tuostahan on jo jonkun aikaa:D

Myötähäpeä kyllä jaksoa katsoessa ja kävi sääliksi miestä sekä Kapea. Uskomatonta että tuollaisia ihmisiä on olemassa.