Mitä tein väärin miehen suhteen?
Oltiin treffeiilä. Kysyin silloin mieheltä, haluaako tämä joskus lapsia. Mies sanoi että kyllä ja kysyi haluanko minä lapsia. Haluan toki, myöhemmi.
Tekstailtin eilen ja kysyin mieheltä, miksei hän vielä ole asettunut aloilleeen tai hankkinut lapsia? Mies vastasi vain että "seuraava kysymys. Miksi sinä aina olet niin vitsikäs? Mitä pelkäät?" Sanoin, että olen vain utelias, mies kuitenkin sen ikäinen että kaverinsa ovat varmasti jo tuossa vaiheessa. Mies ei vastannut enää mitään. Heitin perään, että "joku nainenko sinut tempuillaan tuollaiseksi muutti? ;)" tähänkään saamatta vastausta.
En ymmärrä. Tunnemme sen verran hyvin että kysymys ei ollut asiatonta utelua, mes tietää ettei minun biologinen kelloni tikitä ja en ole opiskelujen takia vielä lisääntymässä. Mies on siis jo yli kolmen kymmenen. Osaako joku siis kertoa logiikkaa tuon takana vai olinko jotenkin tahditon? Mies on kyllä kysynyt minultakin yksityisasioista aiemmin.
Kommentit (49)
Mutta et sä välttämättä silti itse mitään tehnyt väärin. Jos mies jo ekoilla treffeillä uteli sulta kaikenlaista, ja sen perusteella olet itse vain keskustellut samassa sävyssä ja toinen loukkaantunut tms. siitä, niin eihän se sun vika ole. Unohdat vain tuon tyypin ja seuraavan ehdokkaan kanssa olet edelleen oma itsesi, kuten 18 sanoikin. Tai jos tuo ottaa vielä yhteyttä ja olet yhä kiinnostunut, niin olet edelleen oma itsesi. Koska ei se oikein voi toimia myöskään, että yrität arvailla millainen käytös toista miellyttäisi ja mukaudut siihen.
t. 19 ja 20 ja joku muu
Jos nainen sanoo sanan lapsi ihan missä yhteydessä tahansa, mies näkee heti pallon jalassaan. Ei mulla muuta.
Niin, en siis tosiaankaan jankannut vaan kysymys sopi keskustelunaiheeseemme. Olemme muutenkin avoimia toistemme seurassa, joten yllätti tuo käytös. Ap
Miksi arvelit että sillä olisi joku vaimoke kotona?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:04"]Niin, en siis tosiaankaan jankannut vaan kysymys sopi keskustelunaiheeseemme. Olemme muutenkin avoimia toistemme seurassa, joten yllätti tuo käytös. Ap
[/quote]
Kysyit mitä teit väärin. Eikö vastaukset miellytä?
Ehkä sulle ei kuulu sen entiset suhteet.
Haluaisit kuulla, miten joku edellinen on hänta kohdellut huonosti ja voisit vakuuttaa että olet toisenlainen. Haluaisit kuulla, miten eksä on ollut kylmä ja piittaamaton, jotta voisit olla parempi ihminen.
Muutenkin kuulostaa, että sulla on selkeä käsikirjoitus elämisen suhteen, joka saattaa vähän ahdistaa.
Hyvä, että näistä asioistsa keskustellaan, vaikka sitten ensitreffeillä! Mutta jos kerran vastaus on, minkä olet saanut, niin se on vastaus. Vaikka olisit halunnut toisenlaisen vastauksen. Ja jos vastaus ei kelpaa, niin siirry eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]
Haluaisit kuulla, miten joku edellinen on hänta kohdellut huonosti ja voisit vakuuttaa että olet toisenlainen. Haluaisit kuulla, miten eksä on ollut kylmä ja piittaamaton, jotta voisit olla parempi ihminen.
Muutenkin kuulostaa, että sulla on selkeä käsikirjoitus elämisen suhteen, joka saattaa vähän ahdistaa.
Hyvä, että näistä asioistsa keskustellaan, vaikka sitten ensitreffeillä! Mutta jos kerran vastaus on, minkä olet saanut, niin se on vastaus. Vaikka olisit halunnut toisenlaisen vastauksen. Ja jos vastaus ei kelpaa, niin siirry eteenpäin.
[/quote]
Miksi ylipäätään pitäisi olla joku entinen, joka on haavoittanut? On ihan tavallista, ettei mies halua lapsia/halua joutua painostetuksi puhumaan lasten hankkimisesta kolmekymppisenä.
Kysymyksesi oli naivi
Uskomatonta miten ap ei ymmärrä, että jos kysyy kaksi kertaa kysymyksen jonka toinen selkeästi väistää se on jankkaamista!!! Se on epäkohteliasta ja jankkaamista ja minä ärsyyntyisin heti ja ottaisin etäisyyttä. Kasvotusten se vielä käy hetken, että kysyy kaksi kertaa vaikka toinen väistää mutta EI tekstiviestillä. Oikeasti. Ap anna toiselle tilaa. Ja malta odottaa että näette, jolloin voit jatkaa keskustelua.
Tämä on ap sinulle hyvä opetus, että pitää kunnioittaa toisen rajoja, ei miettiä vain itseään (="minä en jankannut")
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:58"]
...Tai jos tuo ottaa vielä yhteyttä ja olet yhä kiinnostunut, niin olet edelleen oma itsei. Koska ei se oikein voi toimia myöskään, että yrität arvailla millainen käytös toista miellyttäisi ja mukaudut siihen.
t. 19 ja 20 ja joku muu
[/quote]
hyvin sanottu! Paras olla oma itsensä, eikä koettaa arvata mitä toinen saattaisi haluta sinun olevan. Sellaisesta suhteesta tulee ihan hullu ja hukassa. Entä, jos kumpikin yrittää olla sellainen millainen luulee toisen haluavan?
miks ei mieluummin ole kuin on? Sit näkee tuleeko siitä omina itsenään jotain! Ei tarvi harhautella.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]
[/quote]
Miksi ylipäätään pitäisi olla joku entinen, joka on haavoittanut? On ihan tavallista, ettei mies halua lapsia/halua joutua painostetuksi puhumaan lasten hankkimisesta kolmekymppisenä.
Kysymyksesi oli naivi
[/quote]
Ei se ollut kysymys, se oli spekulaatiota.
Pointti oli siinä, että oli menneessä ihan mitä tahansa, niin se on ihmisen yksityisasia ja siitä voi puhua jos haluaa. Tai sitten voi vaieta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:04"]
Niin, en siis tosiaankaan jankannut vaan kysymys sopi keskustelunaiheeseemme. Olemme muutenkin avoimia toistemme seurassa, joten yllätti tuo käytös. Ap
[/quote]
Voisitko selittää mitä se jankkaaminen sinun mielestä sitten on?
Minun ja ilmeisesti monen muunkin tänne kommentoineen mielestä aiheesta uteleminen sen jälkeen, kun toinen selvästi ilmoittanut ettei aio vastata, on jankkaamista. Naamakkain jutellessa nopee lisäkysymys on vielä helpompi ohittaa ja kysymyksen esittäjäkin voi sitä vielä elein pehmentää. Ainakin mulle tekstarit on kirjallista viestintää jonka oletan olevan enemmän harkittua - hymiöllä tai ilman.
Sillä meni hermo kysymyksiisi. Yksinkertaista.
Ei kaikki jaksa, halua tai osaa keskustella. Tai kuka ärsyyntyy mistäkin ja syitäkin on monia.
On vähän eri asia kysyä miksi edellinen suhde loppui kuin että miksi sulla ei ole lapsia. Naiset ei vaan tajua.
Olit tungetteleva ja päälle loukkasit sivaltamalla vanhoista suhteista. "Joku nainenko sut on tuollaiseksi pelotellut" vai miten se menikään... Todella tahditonta. Jokaisella on oikeus omiin rajoihinsa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:12"]
Kuka kysyy ensimmäisillä treffeillä haluaako lapsia. Huh.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:12"]
Kuka kysyy ensimmäisillä treffeillä haluaako lapsia. Huh.
[/quote]
Tämä. Jos joku mies kysyisi ekoilla tai vaikka toisilla treffeillä haluanko lapsia ja kuinka monta, niin tämä nainen poistuisi ja äkkiä. Ei siksi, ettenkö lapsia koskaan haluaisi, mutta kokisin kysymyksen aivan liian tungettelevaksi ekoilla treffeillä. Ihmiseen pitää saada tutustua rauhallisella aikataululla ilman painostusta. Paina jarrua ap.
No en minä ainakaan haluaisi että multa tuommoisia potentiaalinen kumppani ryhtyisi kyselemään. Nuo on niin henkilökohtaisia asiota, että pitää olla melkoisen läheinen ja luotettava henkilö että niitä viitsii kenellekään lähteä avaamaan.
Tämä on vähän eri juttu mutta kuitenkin... Olen ollut 10 vuotta mieheni kanssa yhdessä, lapsia ei ole mutta joskus ajateltiin hankkia, ja siltikin koen läheisten ihmisten utelut siitä koska niitä oikein saadaan tosi kiusallisiksi enkä niihin mitään vastaa. Kaikilla on syynsä, mutta ei niitä kenelle tahansa viitsi alkaa kertomaan koska ne asiat ei välttämättä ole mitenkään kamalan mustavalkoisia ja helppoja selittää.
Voihan tuossakin olla jokin ihan muu syy miksi ei enää vastannut. Ehkä hänellä meni jo treffeillä fiilis. Ja mustakin tuo kuulosti jankkaamiselta. Mistä tiedät, ehkä hänelle on jäänyt traumoja edellisistä suhteista esimerkiksi exä saanut keskenmenon, ei voi saada lapsia tai painostettu saamaan lasta. Ehkä koko keissi ei liity mitenkään lapsiin vaan yksinkertaisesti fiilikset meni. Asiahan selviää ainoastaan kysymällä mikä mättää.
Unohda ap koko juttu. Ette vaikuta yhteensopivilta, eikä mies varmaan halua naista, joka jakelee hänen tekstiviestinsä nettiin kaiken kansan luettavaksi ja ruodittaviksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:07"]
Oltiin treffeiilä. Kysyin silloin mieheltä, haluaako tämä joskus lapsia. Mies sanoi että kyllä ja kysyi haluanko minä lapsia. Haluan toki, myöhemmi. Tekstailtin eilen ja kysyin mieheltä, miksei hän vielä ole asettunut aloilleeen tai hankkinut lapsia? Mies vastasi vain että "seuraava kysymys. Miksi sinä aina olet niin vitsikäs? Mitä pelkäät?" Sanoin, että olen vain utelias, mies kuitenkin sen ikäinen että kaverinsa ovat varmasti jo tuossa vaiheessa. Mies ei vastannut enää mitään. Heitin perään, että "joku nainenko sinut tempuillaan tuollaiseksi muutti? ;)" tähänkään saamatta vastausta. En ymmärrä. Tunnemme sen verran hyvin että kysymys ei ollut asiatonta utelua, mes tietää ettei minun biologinen kelloni tikitä ja en ole opiskelujen takia vielä lisääntymässä. Mies on siis jo yli kolmen kymmenen. Osaako joku siis kertoa logiikkaa tuon takana vai olinko jotenkin tahditon? Mies on kyllä kysynyt minultakin yksityisasioista aiemmin.
[/quote]
Jos olisin ollut tuon treffitilanteen mies olisin luovinut nuo treffit jotenkin läpi ja poistunut hiljaa takavasemmalle, tekstareihin ehkä vastaillut jotain ympäripyöreää jälkeenpäin jos sitäkään. Hälytysellot soi.
APUA APUA APUA!!! Normaali mies, karmea nainen! Ei ikinä tuollaisia kysymyksiä koska se menee teille kaaliin?!