Lakto-ovo vegetaristi syömisesi tänään?
Kommentit (41)
Yllättävän monilla vastanneista tosiaan on reilummin kertnyt kokoa.
Minä nautin tänään aamupalaksi soijajougurtin, nektariinin ja kupin kahvia. Söin vain yhden kunnollisen aterian tänään, eli salaatin (jossa couscousia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, fetaa). Iltapalaksi ruisleipä, jossa päällä kananmuna ja tomaattia. Vettä juon pitkin päivää. Olen 160cm pitkä ja painan 53kg, kävelen/pyöräilen päivittäin. Olen 17-vuotias.
Aamulla kaksi siivua real -ruisleipää margariinilla, juustolla ja kurkulla. Maustamatonta jogurttia pakastemustikoilla. Lasi tuoremehua. Puolen päivän jälkeen teetä ja jäätelö. Iltapäivällä salaatti (paljon kasviksia, kananmuna), siivu patonkia ja vissyvettä. Äsken söin melkein rasiallisen kirsikkatomaatteja (kauhea himo niihin). Illalla grillaillaan, eli syön varmaan vielä kasvisvarrasta, halloumia, ehkä salaattia.. en tiedä. 160cm/60kg, olen tosiaan raskaana, normaalisti painan noin 52kg. Harrastan pari kertaa viikossa tanssia ja lenkkeilen ja hyötyliikun. Nyt olen tosin vaihtanut tanssin joogaan. Ja nuo syömiset on vähän mitä on, nyt ei ole mennyt kuin raikas ja "kevyt" ruoka, mutta hyvä että edes joku.
Olen kyllä vegaani, mutta vastaan silti. Aamupalaksi kaksi isoa kuppia kahvia mantelimaidolla ja verigreippiä. Lounaaksi iso kulho vesi- ja hunajamelonia. Päivälliseksi salaattia (mm. kurkkua, retiisiä, verigreippiä, avokadoa) ja grillattua tofua. Iltapalaksi otan varmaan vähän lisää melonia. Pituus 177cm, paino 73kg. Päivittäin kävelen, hikiliikuntaa 2-4 kertaa viikossa. Lisäksi fyysinen työ.
Lehmä, sika ja pari broileria. Röyh.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:04"]
muakin yllättää tämä kasvissyöjien ylipainoisuus, on aina ollut kasvissyöjistä sellainen hoikka kuva :D
[/quote]
Varsinkin lakto-ovo-vege voi vetää juustoja, suklaata, ranskalaisia, sipsejä, karkkeja ja leivoksia miten tykkää. Kasvisruokakaan ei ole automaattisesti kevyttä, joku keitetyt perunat + tofu kermakastikkeessa jää kyllä vyötärölle.
Vegaaninakin on yllättävän helppo lihoa, koska oppii muistamaan vegaaniset karkkimerkit ja ostaa sitten niitä. Samoin vegaaninen leipominen on älyttömän helppoa kun sen oppii.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 03:33"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:33"]
[/quote]
Suunilleen kahdenkymmenen lakto-ovo-vege vuoden jälkeen 171 cm, 56 kg. Onko tarpeeksi laiha?;-)
[/quote]
Tässä kysyttiinkin syömisiäsi
Eilen aamiaiseksi tomaatti-sipuli-vuohenjuustomunakasta ja kahvia, välipalaksi hapankorppuja ja avokadomössöä, illalliseksi tuorepastaa, pähkinöitä ja sitruuna-kermakastiketta. Viikonloppuna tulee syötyä mitä sattuu.
Huomenna aamulla smoothie: jogurttia, tuoremehua, puolukoita, lesettä. Lounaaksi kasvisbolognesea, höyrytettyjä vihanneksia, salaattivuori, siemeniä ja oliiviöljyä. Päivälliseksi luultavasti pastaa ja tomaatti-linssikastiketta.
159/48 kg. Syön aina vain kolmesti päivässä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:27"]Eilen aamiaiseksi tomaatti-sipuli-vuohenjuustomunakasta ja kahvia, välipalaksi hapankorppuja ja avokadomössöä, illalliseksi tuorepastaa, pähkinöitä ja sitruuna-kermakastiketta. Viikonloppuna tulee syötyä mitä sattuu.
Huomenna aamulla smoothie: jogurttia, tuoremehua, puolukoita, lesettä. Lounaaksi kasvisbolognesea, höyrytettyjä vihanneksia, salaattivuori, siemeniä ja oliiviöljyä. Päivälliseksi luultavasti pastaa ja tomaatti-linssikastiketta.
159/48 kg. Syön aina vain kolmesti päivässä.
[/quote]
Kuulostaapa herkulliselta! Voisitko kertoa lisää ruokavaliostasi? Syötkö aina smoothien tai munakkaan aamiaiseksi? Teetkö ruokasi itse, esimerkiksi tuo kasvisbolognese kuulostaa maukkaalta!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:10"]
No, mä olen ollut lakto-ovo 15 vuotta ja ylipainoa on 20 kg. En syö erityisen paljon herkkuja, juustoja tms vaan ihan normiruokaa. En liiku juuri ollenkaan, joten epäilen ylipainoni johtuvan liikkumattomuudestani eikä ruokavaliostani. Voin toki olla väärässä!
[/quote]
Olet varmaankin oikeassa :) Minä olen ollut lakto-ovo nyt 19 vuotta, mitat 166/60, joten en ole ylipainoinen, en tosin laihakaan. Tänään olen syönyt vasta banaanin ja juonut pari kuppia kahvia, jääkaapissa on eilistä makaronilaatikkoa (makaronia, soijarouhetta, linssejä, pakastevihanneksia), jogurttia ja voileipätarpeet, joten eiköhän niillä mennä loppupäivä.
Liikuntaa harrastan satunnaisesti, käyn uimassa tai jumppatunneilla silloin kun huvittaa, kotona on crosstrainer (jota jopa käytän :D), muuten lähinnä hyötyliikunnalla. En omista autoa, joten jalat ja fillari ovat kovassa käytössä.
Mulle oli ihan uutta tämä lakto-ovojen paino-ongelmat. Kaikki mun tuntemani ovat ihan normaalipainoisia. Yhden lihavan vegaanin tunnen, mutta hän oli tuhti jo sekasyöjänäkin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 01:38"]- Aamupalaksi söin 2 siivua paahtoleipää (päällä oivariinia) ja kaurajogurtin.
- Lounaaksi wokkia (kasviksia, cashew-pähkinöitä, nuudelia).
- Päivälliseksi kasvis-kookosmaitokastiketta ja riisiä.
- Välipalaksi 2 siivua paahtoleipää ja 1 omena.
- Iltapalaksi kevätrullia ja dippiä.
Ja jossain välissä meni pari riviä Fazerin sinistä. :D
166 cm, 56 kg.
Ehkä painonhallinnan kannalta enemmän merkitystä on tosiaan liikuntatottumuksilla kuin ruokavaliolla? :)
[/quote]
olen samaa mieltä - jotkut saavat liikuntaa jo ihan hyötyliikuntana enemmän kuin monet ylipäätään ja siihen vielä kuntoliikunnat päälle
-Aamupala kaurapuuroa, vähän maitoa ja tuoreita mansikoita
-Lounas: riisiä, salaattia sekä soijabolognesea
-Välipalaksi omppu
-Päivällinen, itsetehtyjä kasvispyöryköitä, kasviksia sekä raejuustoa
-Iltapala turkkilaista jugua, mansikoita ja muutama cashew-pähkinä.
Liikun 2-3 krt viikossa plus pyöräilen joka paikkaan. 162cm ja kiloja 67kg
Joku läski käynyt alapeukuttamassa.
- aamulla ruisleipä ja kahvia, leivässä täytteinä tuorejuustoa, salaattia, tomaattia, maustekurkkua ja Polaria
- lounaaksi pinaatti-soijarouhe-lasagnea
- päivälliseksi salaatti, jossa täytteinä mm. itsetehtyjä kasvispihvejä paloina, paahtoleivästä krutonkeja jne.
Iltapalaksi menee yleensä smoothie, johon tulee ainakin banaania, maustamatonta jogurttia ja pakasteesta jotain marjoja. Jos on kovempi nälkä, niin leipää kaveriksi.
Liikuntana työmatkat kävellen (yhteensä noin 40min) ja 45min intervallitreeni crosstrainerilla. 163/65
Tänään on ollut tosi laiska päivä, enkä ole jaksanut tehdä ruokaa tai käydä kaupassa. Normaalisti siis syön "tukevaa" kasvisruokaa kerran päivässä, plus puuroa, leipää ja hedelmiä aamu-, väli- ja iltapalana.
- kaksi kuppia kahvia mustana
- itsetehtyjä sämpylöitä ehkä 6-8 kpl
- oliivi-Keijua, juustoa, kurkkua ja rucolaa sämpylöiden päällä
- kaksi omenaa
Noin kaksi tuntia olen lenkkeillyt koirien kanssa tänään, kuten joka päivä. Jumppaan kerran pari viikossa.
170 cm ja 56 kg.
Oon vieläkin lomamoodissa, joten aamulla söin eilisen falafelin jämät, sitten päivällä kaksi ruisleipää pavuilla tomaattikastikkeessa, illalla käytiin dinerissä syömässä ja otin sen paikan ainoan kasvishampurilaisaterian (ja sipulirenkaita), illalla söin vielä kaksi ruisleipää levitteellä, juustolla ja kurkulla.
Pituus 172, painoa oli ainakin syksyllä 62. Joulun takia on kyllä voinut nousta 65, mutta noilla tienoilla. En ole juuri harrastanut liikuntaa kesän jälkeen, mikä hävettää.
Pituus 175, paino 65kg, ikä 38. Aloitin lakto-ovoilun 7 vuotta sitten kun laihdutin lihansyöjänä kertyneet liikakilot (vuodessa laihduin 34kg).
Eilen söin:
- kaksi karjalanpiirakkaa juustolla ja paprikalla, maitokahvi, pari piparia
- uunikasviksia (kesäkurpitsa, paprika, valkosipulia, sipuli, tomaatti, bataatti ja mausteet+öljy) sekä halloumijuustoa paistettuna
- kaksi näkkäriä sulatejuustolla ja kurkulla, kaakao
- illalla vähän sipsiä kermaviilidipillä
Tänään kohta syön fetapinaattipiiraita kahvin kera.
Kuntosali 2 X vko ja lenkkeily.
Syön paljon lihan asemesta juustoja, guornia, pähkinöitä ja siemeniä, sieniä ja linssejä. Harvemmin tofua ja soijaa, joihin maha reagoi.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:33"]
[/quote]
Suunilleen kahdenkymmenen lakto-ovo-vege vuoden jälkeen 171 cm, 56 kg. Onko tarpeeksi laiha?;-)