Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muuten usein 175cm mies näyttää lyhyemmältä, kuin saman mittainen nainen?

Vierailija
30.01.2022 |

Tai ei suoranaisesti. Jokainenhan näyttää juuri siltä mitä on. Mutta vaikutelma on lyhyempi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on yleensä korkkarit jalassa ja kampaus saattaa korottaa myös päästä, usein helposti +10cm tulee näistä.

Höpön löpön. Kuka pitää arjessa nykyään korkkareita? Kyllä se on yksi tai kaksi naista sadasta, jos sitäkään.

Totuus on, että naiset ovat kuitenkin luustoltaan ja rakenteeltaan miehiä sirompia, ohutkaulaisempia ja ehkä myös pitkäraajaisempia (puhun nyt normaalipainoisista). Miehet ovat myös useammin persjalkaisia mikä antaa heti lyhyemmän visuaalisen vaikutelman.

Monilla on korolliset kengät vaikka ei mitkään varsinaiset "juhlakorkkarit" olisikaan, esim. talvisaappaissa ym. saattaa olla senttitolkulla korkoa.

Meinaat, että miesten kengissä on joku millin paksuinen lirupohja? Katsopa uudelleen, ihan samat sentit siellä (jos ei ole korkokenkä kyseessä) ja korkoa on senttikaupalla myös. Vilkaisin oman mieheni kenkärivistöä ja kävely- ja talvikengissä on koron puolella pohjaa + korkoa yhteensä keskimäärin 3 cm.

Ei mene mulle läpi tämä korkoteoria. Kävelen matalapohjaisilla kengillä itsekin.

Vierailija
22/26 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

175-senttinen mies on keskimittainen, ja hänellä on keskimittaisen ihmisen mittasuhteet.

175-senttinen nainen on 10 senttiä keskimittaista pitempi, ja hänellä on pitkän ihmisen mittasuhteet.

Siis täysin riippumatta ihmisen painosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkaiset ihmiset näyttää aina pidemmiltä kuin ovat. Naisilla on usein pidemmät sääret kuin samanpituisilla miehillä.

Vierailija
24/26 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tuntemillani lyhyillä miehillä eli alle 175 cm on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Kun taas naisilla on usein pitkät jalat. Ja pitkät jalat tekee pitkän näköiseksi. Samoin hoikkuus.

Mä näytän pidemmältä kuin olen, koska pitkät jalat. Olen 172 ja jalkani on yhtä pitkät kuin 184 pitkällä miehelläni.

Vierailija
25/26 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntemillani lyhyillä miehillä eli alle 175 cm on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Kun taas naisilla on usein pitkät jalat. Ja pitkät jalat tekee pitkän näköiseksi. Samoin hoikkuus.

Mä näytän pidemmältä kuin olen, koska pitkät jalat. Olen 172 ja jalkani on yhtä pitkät kuin 184 pitkällä miehelläni.

Tuossa tuli asiaa.

Jos joukko eripituisia miehiä istutetaan vierekkäin pituusero ei näy juuri missään. Vasta seisomaan noustessa.

Vierailija
26/26 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on itselläni 174 cm ja monet luulee, että olen pidempi. Kai se ruumiinrakenne vaikuttaa. Olen sellainen kaponen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi