Oijoi miten hyvää...kaikki jotka muistavat 80 l sitkeät ja maukkaat lakut, niin nyt löyty vastaava!
Fini Gourmet Black Liquoirice...kertakaikkiaan löytö!!
Ei vaan oikein oo kaupan hyllyissä, nyt löysin Joensuun Citymarketista
Nimim Kaikkia lakuja kokeillu
Kommentit (17)
Ap ei nyt oikein onnistunut aloituksessaan.
kuka aikuinen oikeasti tykkää lakusta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä niiden lakujen nimi oli?
Aloituksessa lukee. Siis sellaisia lakuja, joissa on purutuntumaa ja makua, eivätkä ole jauhosokerihöttöä
Ap
Vierailija kirjoitti:
kuka aikuinen oikeasti tykkää lakusta?
Minä!!!! Tiedän kyllä muitakin aikuisia jotka tykkäävät.
Tai googlatkaa Fini Gourmet Black. Tuo laksritsi sana englanniksi on vähän vaikea :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niiden lakujen nimi oli?
Aloituksessa lukee. Siis sellaisia lakuja, joissa on purutuntumaa ja makua, eivätkä ole jauhosokerihöttöä
Ap
Ei, vaan ne 80-luvun lakujen nimet.
Vuonna 1990 käytiin yläasteen luokkaretkellä Fazerin tehtaalla ja siellä sai maista vastavalmistunutta lakua, joka ei maistunut miltään. Siihen kuulemma muodostui maku vasta jonkinajan kuluttua.
No ihan Fazerin lakupötkötkin oli 80l sellasta kiiltåvåå ja kovempaa kuin nykyhöttö
Vierailija kirjoitti:
Tai googlatkaa Fini Gourmet Black. Tuo laksritsi sana englanniksi on vähän vaikea :)
Ap
Nytkö vasta löysit nuo? Olen jotain pari-kolme vuotta jo noita syönyt, lähinnä sen takia kun niisä ei ole ns. valkoista sokeria. Niitä on kolme makua, tavallinen lakritsi, mansikka ja sitruuna-laku (sisältää sokeria). Aika huonosti löytyy noita patukoita ja pusseja vielä huonommin. Mun asuinalueella S-marketissa on vaan patukoita, eikä enää edes mansikkaa. Ehkä eivät mene kaupaksi täällä päin.
Kauempana cittarissa on jotain, mutta en pääse useasti käymään. Pitäisi varmaan netin kautta yrittää ettiä paikka mistä tilata isompi satsi.
Vierailija kirjoitti:
No ihan Fazerin lakupötkötkin oli 80l sellasta kiiltåvåå ja kovempaa kuin nykyhöttö
Muistan kyllä. En ole varmaan sen jälkeen syönytkään lakupötköjä. Millaisia ne nykyisin ovat?
En oo syönyt muuta karkkia kuin suklaata vuosikymmeneen, mutta ne reikälakut oli ihania. En muista valmistajaa, pahvilaatikossa oli sileitä ja reiällisiä sekaisin. Just sellasia sitkeitä.
Noita saa ihan lähi-superistakin, ei voita suomalaista lakua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nytkö vasta löysit nuo? Olen jotain pari-kolme vuotta jo noita syönyt, lähinnä sen takia kun niisä ei ole ns. valkoista sokeria. Niitä on kolme makua, tavallinen lakritsi, mansikka ja sitruuna-laku (sisältää sokeria). Aika huonosti löytyy noita patukoita ja pusseja vielä huonommin. Mun asuinalueella S-marketissa on vaan patukoita, eikä enää edes mansikkaa. Ehkä eivät mene kaupaksi täällä päin.
Kauempana cittarissa on jotain, mutta en pääse useasti käymään. Pitäisi varmaan netin kautta yrittää ettiä paikka mistä tilata isompi satsi.
Noita täytelakuja kyllä löytyykin kaupoista, ei minusta niin hyviä. Pelkkiä tuon merkin perusmustia hankalampi löytää.
Ja kyllä melassi sisältää ihan sitå valkoista sokeria.
Ap
Ostan noita aina, koska ovat gluteenittomia. Se keltainen on paras. Citymarketista saa aina.
Olen 80-luvun lapsi, mutta en tiedä, mitä tarkoitat sitkeillä ja maukkailla lakuilla.