Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä vain sattumaa vai ihan pätevä huomio, että muissa maissa ihmiset eivät kiinnitä astioihin huomiota?

Vierailija
30.01.2022 |

Hyvin toimeentilevillakin on ties mitä Coca cola-laseja, Nalle Puh-mukeja ja -lautasia. Vieraiden tullessa käymään kaikilla erilaiset lasit ja mukit.

Suomessa suurimalla osalla tuntuu olevan melko yhtenäiset astiastot. Olivat sitten Iittalaa/Arabiaa tai Ikeasta. Ainakin vieraiden tullessa käymään ei käytetä mitään Spidermaan-mukeja. (Muumimukit on tietty eri asia).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huomannut tuollaista. Pikemminkin ulkomailla on minusta yleensä ollut siistit astiastot, kun taas Suomessa on kaikenmaailman muumeja. Mikä on toki Ok, jos niistä tykkää.

Vierailija
2/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kai sellainen, joka pyörii boheemien piireissä. Kyllä (aikuisilla) ulkomaalaisilla on yleensä ihan kelpo kattaus. Opiskelijabokseissa voi tietysti joka lautanen olla erilainen ja lasit kapakoista pöllittyjä.

Vierailija
4/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole huomannut tuollaista. Pikemminkin ulkomailla on minusta yleensä ollut siistit astiastot, kun taas Suomessa on kaikenmaailman muumeja. Mikä on toki Ok, jos niistä tykkää.

Ne muumimukit ovat kuitenkin samaa sarjaa keskenään, niin ne sopivat eded jollain tasolla yhteen toisinkuin yhdistelmä Keep Calm and X -muki ja Petteri-kani-lautanen, hassun hauska joulupukkimuki ja Starwars-lautanen.

Vierailija
5/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kai sellainen, joka pyörii boheemien piireissä. Kyllä (aikuisilla) ulkomaalaisilla on yleensä ihan kelpo kattaus. Opiskelijabokseissa voi tietysti joka lautanen olla erilainen ja lasit kapakoista pöllittyjä.

Eivät kaikki ole olleet mitenkään erityisen boheemeja. Ammatiltaan ovat olleet insinöörejä, sairaanhoitajia, bisnesmiehiä, sijoittajia.

Vierailija
6/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa varmaan ollaan tarkempia näistä... pl. britannia? Suomessa tosiaan kulttuurissa omaksuttu. Japanissa voisi olla merkitystä myös? 

Vierailija
7/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa varmaan ollaan tarkempia näistä... pl. britannia? Suomessa tosiaan kulttuurissa omaksuttu. Japanissa voisi olla merkitystä myös? 

Saksassakin olen törmännyt tähän sekalaisuuteen.

Vierailija
8/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin tästä, että Suomessa design arkisessa käytössä on tavallisempaa kuin muualla Euroopassa. Muistaakseni tämä oli joku Ranskan-kirjeenvaihtaja.

Vierailija
9/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin tästä, että Suomessa design arkisessa käytössä on tavallisempaa kuin muualla Euroopassa. Muistaakseni tämä oli joku Ranskan-kirjeenvaihtaja.

Olisi kiva lukea tuo artikkeli.

Vierailija
10/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ämpärissä olet kasvanut, mutta kyllä astiasto on yhtenäinen ja kaunis ainakin Saksassa, Briteissä, Ruotsissa, Tanskassa, USA:ssa ja Ranskassa. Tyylejä on tietysti erilaisia, mutta kaunis kattaus kuuluu asiaan. Onhan jossain USA:ssa niitäkin paikkoja, joissa syödään pelkästään kertakäyttöastioista, mutta ei kaikkialla.

Vierailija
11/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva kun suomalaisilta melkein kaikilta löytyy kauniita astioita tuloluokasta riippumatta.

Vierailija
12/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva lukea tuo artikkeli.

Yritin vähän googlailla, mutta en löytänyt. Mielestäni oli Hesarissa ja varmasti kolumni, ei artikkeli.

Vierailija
13/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, kun siellä valmistetaan posliinia.

Vierailija
14/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ainoan kerran kun olen ollut saksalaisen kotona vieraana, astiasto oli viimeisen päälle tyylikästä Villeroy & Bochia.

Vierailija
15/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnusta tuo kaikilla erilaiset lasit kuulostaa kivalta. Voisi ihan tarkoituksella ostaa erilaisia, mutta kuitenkin samankokoisia laseja. 

Vierailija
16/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ainoan kerran kun olen ollut saksalaisen kotona vieraana, astiasto oli viimeisen päälle tyylikästä Villeroy & Bochia.

Olitko siinä Luxemburgin lähettyvillä tai lähellä jotain Saksan tehtaanmyymälää? 

Vierailija
17/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian sivusta - ostavatko suomalaiset Muumi-astioita lapsille vai aikuisille? Niitä on valtavasti myynnissä kaupoissa ja jokuhan niitäkin kai ostaa, vaikka sitä on vaikea uskoa.

Vierailija
18/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuota ollenkaan, Euroopassa vuosisataiset perinteet posliininvalmistukselle, Venäjällä myös ja Kiinassa jo aikojen alusta. Suomessa myydään aika paljon paksua lasitettua mitälie keramiikkafajanssia eikä ole posliinia nähnytkään, aidon posliinin tunnistaa äänestä.

Vierailija
19/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaisissa perheissä olen vieraillut. Espanjassa, Virossa ja Kreikassa astiat ovat olleet mitä sattuu. Amerikassa pahimmillaan muovisia keskiluokkaisillakin ihmisillä. Yök. Kaikilla siitä ylemmillä on ollut kokonaisia astiastoja. Venäjällä on aina kaikilla ollut kokonaiset upeat astiastot, samoin briteissä ja Pohjoismaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan