Olenko mä sekoamassa?
Jo pitemmän aikaa töissä on ollut aivan kamalaa. Ihan hirveä stressi siellä kaikesta, työilmapiiri pakkasella ,ahdistaa, väsyttää, v*tuttaa.
Nyt viimepäivinä mua on sitten alkanut ahdistamaan yhteiskunnalliset asiat. Aivan jatkuvalla syötöllä media on täynnä uutisia, joiden mukaan viedään lomaltapaluu rahat, viedään vuorolisät, pakotetaan tekemään lisätyötä palkatta, vähennetään lapsilisä, nostetaan vielä lisää sähkönhintaa, myydään kaikki maat suomesta venäläisille jne jne jne. Samaan aikaan kaikkein rikkaimmat vaan porskuttaa, kevennetään vähän autoveroja ja helpotetaan variansiirtoveroja ja nostetaan vähän niiden palkkoja ja etuisuuksia..
Tuntuu etten saa hengitettyä, koko pää räjähtää tästä kaikesta p*skasta. Ahdistaa että kohta oon töissä 24/7 eikä toimeentulo enää riitä elämiseen saati tässä nykyisessä kodissa asumiseen :( Ahdistaa että tänne syttyy sota, ja rakkaimmilleni tapahtuu jotain. Tuntuu että ihan yhtäkkiä koko maailma muuttui kummalliseksi painajaiseksi, josta ei ole ulospääsyä.
Olenko mä tulossa tai tullut jo hulluksi? Johtuuko tää kaikki siitä, että olin burnoutin partaalla työn takia jo aiemmin, nyt on sitten lopullisesti napsahtamassa päässä? Pitääkö mun hakea jotain apua vai onko tää ihan normaalia? Kenelläkään muulla samaa ahdistusta? Mitä tälle voi tehdä? :(
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:42"]En ahdistu tuollaisesta. Uskon Jumalaan.
[/quote]
:D
Burn outin oireita.Onko loma pian?
Et ole sekoamassa. Viime päivinä olen aistinut kiristyneen tilanteen ja ahdistuksen. Liittyen Euroopan tilanteeseen. Vähän kuin tyyntä myrskyn edellä. Koita olla silti liikoja stressaamatta ja teet vaan sen minkä voit. Loput Herran haltuun.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:16"]
Et ole sekoamassa. Viime päivinä olen aistinut kiristyneen tilanteen ja ahdistuksen. Liittyen Euroopan tilanteeseen. Vähän kuin tyyntä myrskyn edellä. Koita olla silti liikoja stressaamatta ja teet vaan sen minkä voit. Loput Herran haltuun.
[/quote]Mulla oli solmu vatsassa ennen Krimin valtausta en silloin tiennyt miksi. Tiesin ainoastaan että jotain pahaa tulee tapahtumaan, Euroopassa.
Et. Mulla on sama ahdistus. Mä oon työtön opiskelija ja mua oikeasti pelottaa onko mulla a) kohta varaa opiskella ja b) töitä valmistuttuani. Lisäksi mua ahdistaa ihan hirveästi tää kun Venäjä maalataan isona mörkönä ja kohta me kuollaan kaikki, ilmasto lämpenee, ebola (no se ei ahdista enää) ja mitä vielä. Oon lapsesta asti saanut paniikkikohtauksia ja kärsin paniikkihäiriöstä ja ahdistun hirveän helposti ja asiat saa suhteettoman suuret mittasuhteet mun päässä. Ensimmäisen kouluampumisen aikaan olin yläasteella ja mua oikeasti pelotti mennä kouluun, joku teki sinne vitsillä pommiuhkauksen ja mä olin viikon poissa, kun sain paniikkikohtauksen, kun piti lähteä kouluun. Mä tiedän, että se todennäköisyys sotaan ja siihen ettei mulla ole varaa elää on ihan häviävän pienet, mutta välillä mä en vaan voi ajatella järjellä kun ahdistaa. En voi nykyään katsoa enää edes uutisia, kun tuntuu että mä sekoan täydellisesti kohta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:17"]
Mitä tälle voi tehdä? :(
[/quote]Rukoile :) Anna elämäsi Jeesukselle niin saat ikuisen elämän ja rauhan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:17"]
Mitä tälle voi tehdä? :(
[/quote]Rukoile :) Anna elämäsi Jeesukselle niin saat ikuisen elämän ja rauhan.
[/quote]
Ap ei sentään ole seonnut. Toisaalta yksi tyyppi tässä ketjussa on seonnut.
Ap:lle: et ole seonnut,etkä sekoamassa.päin vastoin.olet viisas ja ajatteleva,ehkä tunneherkkä ihminen.minun neuvoni on,että haet apua rentoutumalla esim.vyöhyketerapiaa.omaa aikaa ja rentoutusta tavalla,joka on sinulle mieluista.
Perustuntemuksia, kun Kokoomus on hallituksessa.
Niin kai pitäisi tehdä. On vaan jotenkin niin pelottavaa, kun uutiset ahdistaa näin paljon. Yleensä olen pystynyt suodattamaan niitä ja keskittymään ihan vain omaan elämääni. Nyt tuntuu ettei mitään turvallista tulevaisuutta enää olekaan olemassa.
En ahdistu tuollaisesta. Uskon Jumalaan.
Itselläni vuosia sitten oli samanlainen ahdistus. Tuntui, että uutisissa oli pelkkää huonoa kerrottavaa päivästä toiseen. Puoleksi vuodeksi jätin itseni tahallisesti uutispimentoon ja oloni parani. Tietysti em. toiminta on samankaltaista kuin kuumetta sairastava heittäisi kuumemittarin jorpakkoon, mutta kuten totesin: oloni helpottui.
Nyttemmin osaan erotella, mille asialle minä itse mahdan jotain ja mille en. Maailmantapahtumat ovat viimemainittuja joten olkoot :)
En kyllä todellakaan sanoisi että olet sekoamassa. Suomessa on tällä hetkellä varmasti aikamoinen määrä ihmisiä joita samat asiat ahdistaa, minä mukaan lukien.
Media tosiaan maalailee milloin mitäkin uhkakuvia asioista, ihmekkö tuo että tässä alkaa ahdistaa.
Sodan pelko oli minullakin yhdessä vaiheessa ja välillä edelleen. En tiedä onko se vain median luomaa kauhukuvaa, mutta jotenkin tuntuu että sota on nyt lähempänä kuin koskaan sitten viime sotien.
Aikamoista mietiskelyä on aiheuttanut myös uuden hallituksen päättämät leikkaukset ja muut suunnitelmat.
Monesti myös näkee näitä uutisia että punaisena huutavin otsikoin kirjoitetaan jostain harvinaisesta tai vailla parannuskeinoa olevasta sairaudesta/epidemiasta, joka on nyt levinnyt Suomeen. Usein kuitenkin nämä tuntuvat painuvan saman tien unholaan, tai sitten uutisoidaan parista tapauksesta, ja asia jää siihen.
Pelko omasta tulevaisuudesta on siis monella tavalla ollut itselläkin huolena :(
Tsemppiä sinne, koitetaan olla liikaa murehtimatta!