Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40% leikkaus sosiaalutuesta

Vierailija
04.06.2015 |

En ymmärrä miksi työttömiä kahdehditaan sillä tuilla en eläisi dyykkaamista. Saan alle 300 euroa kuussa sossusta koska kieltäytynyt näistä orjatöistä josta saa 9e/päivä. Sossuhan leikkaa sen 40% mikäli ei suostu orjaksi. Itse mieluummin dyykkaan ruuat kun rupeisin ilmaseks töitä tekeee. Että helvetin vaikeeta elämä on tuilla. Helppo ulista tukien suuruudesta mutta te työssäkäyvät kermaperseet ette kestäisi päivääkään mun elämää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyöt, joista kuitenkin maksetaan 9e/päivä normaalien tukien lisäksi? Mitäs sitten ovat opiskelijoiden pakolliset, palkattomat, pisimmillään liki puolivuotiset harjoittelut, joiden aikana on tehtävä täysipäiväisesti työtä ja elettävä opintotuen suuruisella summalla? Eli alle puolella siitä, mitä normaali työtön tienaa kaikkine sossulisineen.

Vierailija
2/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto. Juuri tälläisten takia sitä sosiaaliturvaa on kiristettävä. Saisi todellakin olla vastikkeellista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät eivät saa soskun tukia. Joillekin ainoa tulo on työttömyys korvaus jos tulee karenssi niin oot ilman rahaa. Tällöin te keskus pystyy alistamaan sut vaikka mihin

Vierailija
4/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:58"]Orjatyöt, joista kuitenkin maksetaan 9e/päivä normaalien tukien lisäksi? Mitäs sitten ovat opiskelijoiden pakolliset, palkattomat, pisimmillään liki puolivuotiset harjoittelut, joiden aikana on tehtävä täysipäiväisesti työtä ja elettävä opintotuen suuruisella summalla? Eli alle puolella siitä, mitä normaali työtön tienaa kaikkine sossulisineen.
[/quote]
Orjatöistä ei kerry eläkettä, ansiosidonnaista, ei lomia tai mitään. Orjatyössä olevat ovat eriasemassa. Minun periaatteitani vastaa tuo ja mitenkä tämä voi laillista "hyvinvointivaltiossa" kuten suomi. Nää mitkä kannattaa tätä ovat ilmeisesti kommareita. Siihen se johtaa kun kaikki laitetaan näille pajoille.
ap

Vierailija
5/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:00"]Ai hitto. Juuri tälläisten takia sitä sosiaaliturvaa on kiristettävä. Saisi todellakin olla vastikkeellista...
[/quote]
Nauran sulle sit kun sut irtisanotaan töistä ja laitetaan samaan firmaan työkkäristä 9e/päivä. Näin on muuten käynyt monille. Että varo mitä kannatat.

Vierailija
6/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:48"]

En ymmärrä miksi työttömiä kahdehditaan sillä tuilla en eläisi dyykkaamista. Saan alle 300 euroa kuussa sossusta koska kieltäytynyt näistä orjatöistä josta saa 9e/päivä. Sossuhan leikkaa sen 40% mikäli ei suostu orjaksi. Itse mieluummin dyykkaan ruuat kun rupeisin ilmaseks töitä tekeee. Että helvetin vaikeeta elämä on tuilla. Helppo ulista tukien suuruudesta mutta te työssäkäyvät kermaperseet ette kestäisi päivääkään mun elämää.

[/quote]

ei ne voi tiputtaa noin paljoa. sen tuen pitää kuitenkin kattaa elinkustannukset. tolle on jokin hieno termikin mitä mä en nyt muista. pistä valitusta.

Vierailija
7/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:48"]

[/quote]

ei ne voi tiputtaa noin paljoa. sen tuen pitää kuitenkin kattaa elinkustannukset. tolle on jokin hieno termikin mitä mä en nyt muista. pistä valitusta.
[/quote]
Perusosasta voi leikata tuon verran. Voinut jo jonki aikaa ja moni suomalainen elää näin pienellä rahalla kun mä ja joutuu käymään leipäjonossa.

Vierailija
8/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siitäkin seuraa pidemmän päälle jos muutetaan soskun etuudet vastikkeeliseksi. Kyllä moni ihminen ainakin ruokaa tarvii joten varastetaan se kaupasta. Entäs lääkkeet no ryöstetään apteekki tai joku kadulla käveliä. Entäs kun ei ole enään varaa asuntoon murtaudutaan johonkin lämpimään. Entäs kun joku sitten tarvii poliisia niin eivät voi lähettää kun kaikki ovat varattuina. No sitten yritetään saada kaikki rikolliset vankilaan niin kyllä menee se viimeinen kin hyöty niistä säästöistä.

Vierailija
9/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Menee kauppaan

2. Laittaa kalliita ruokia povariin

3. Pari halpaa tuotetta (maito, banaani) koriin

4. Maksaa kassalla vain halvat

5. Kävelee ulos kaupasta

Edullista!

"Jos köyhiltä leikataan, he leikkaavat takaisin."

– Vanha viidakon sanonta

Vierailija
10/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tekee sss hallitus? Kyykytetään työttömiä, sairaita, opiskelijoita sekä eläkeläisiä. Nuo kansanedustajat pitäis laittaa linnaan törkeästä petoksesta. Valehteli kansalle törkeästi vaalilupauksissaan.
ap

Vierailija
11/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:48"] En ymmärrä miksi työttömiä kahdehditaan sillä tuilla en eläisi dyykkaamista. Saan alle 300 euroa kuussa sossusta koska kieltäytynyt näistä orjatöistä josta saa 9e/päivä. Sossuhan leikkaa sen 40% mikäli ei suostu orjaksi. Itse mieluummin dyykkaan ruuat kun rupeisin ilmaseks töitä tekeee. Että helvetin vaikeeta elämä on tuilla. Helppo ulista tukien suuruudesta mutta te työssäkäyvät kermaperseet ette kestäisi päivääkään mun elämää. [/quote] ei ne voi tiputtaa noin paljoa. sen tuen pitää kuitenkin kattaa elinkustannukset. tolle on jokin hieno termikin mitä mä en nyt muista. pistä valitusta. [/quote] Perusosasta voi leikata tuon verran. Voinut jo jonki aikaa ja moni suomalainen elää näin pienellä rahalla kun mä ja joutuu käymään leipäjonossa.

[/quote]

juu, mä tiedän. mutta tonkin jälkeen sen on edelleen riitettävä niihin kustannuksiin. katsokaa laista mihin se on tarkotettu. sen alle ei voi mennä. tota tehdään paljon, koska kukaan ei valita siitä.

Vierailija
12/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:00"]Ai hitto. Juuri tälläisten takia sitä sosiaaliturvaa on kiristettävä. Saisi todellakin olla vastikkeellista... [/quote] Nauran sulle sit kun sut irtisanotaan töistä ja laitetaan samaan firmaan työkkäristä 9e/päivä. Näin on muuten käynyt monille. Että varo mitä kannatat.

[/quote]

Jos jään työttömäksi, suunnittelen talouden sen mukaan, ellei töitä löydy. Töitä odotellessa teen jotain hyödyllistä. Olen minä ennenkin tehnyt työllistämistöitä, ilmaisia hommia ihan sen takia että se antaa työhakemuksessa paremman kuvan. Ehdin olla 1.5 kk palkattomassa työssä, ja sain pitkän sijaisuuden saman alan hommiin, työhön jota en olisi saanut ilman työllistämisjakson antamaa kokemusta. Ja sain vakituisen paikan samasta työpaikasta, lähes kymmenen vuotta on kestänyt.

Joten mieti tarkkaan, ennen kuin ylimielisesti hylkäät sinulle tarjotut tilaisuudet. Ei raha ole ainoa mikä merkkaa. Olisihan se ollut kiva lorvia se 1,5 kk kotona samalla rahalla. Työnantaja sanoi että arvostaa todella kovasti sitä että näkee henkilön olevan yritteliäs.

t. 3, pienipalkkainen mutta kuitenkin veroja maksava

Vierailija
13/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:10"]

Mitähän siitäkin seuraa pidemmän päälle jos muutetaan soskun etuudet vastikkeeliseksi. Kyllä moni ihminen ainakin ruokaa tarvii joten varastetaan se kaupasta. Entäs lääkkeet no ryöstetään apteekki tai joku kadulla käveliä. Entäs kun ei ole enään varaa asuntoon murtaudutaan johonkin lämpimään. Entäs kun joku sitten tarvii poliisia niin eivät voi lähettää kun kaikki ovat varattuina. No sitten yritetään saada kaikki rikolliset vankilaan niin kyllä menee se viimeinen kin hyöty niistä säästöistä.

[/quote]

Noin voi käydä. Tai sitten ihmiset alkavat tehdä pieniä yleishyödyllisiä hommia sen rahan eteen.

Vierailija
14/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oma on valintasi. Hyvin lyhytnäköistä mielestäni kieltäytyä tarjotusta työstä perustelemalla sitä sillä, että joutuu orjaksi. Joku oikea työnantaja jossain voi hyvinkin arvostaa tuosta "orjatyöstäsi" saamaa kokemusta ja nähdä sinut ahkerana ja työteliäänä ihmisenä, joka on valmis näkemään vaivaa työllistymisensä eteen. Näiden välityömarkkinoiden työpaikkojen tavoitteena kun onkin edistää työllistymistä oikeille työmarkkinoille, joilla myös palkka on toinen. Ikävää, jos et näe tätä. 

Vierailija
15/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:22"]

No, oma on valintasi. Hyvin lyhytnäköistä mielestäni kieltäytyä tarjotusta työstä perustelemalla sitä sillä, että joutuu orjaksi. Joku oikea työnantaja jossain voi hyvinkin arvostaa tuosta "orjatyöstäsi" saamaa kokemusta ja nähdä sinut ahkerana ja työteliäänä ihmisenä, joka on valmis näkemään vaivaa työllistymisensä eteen. Näiden välityömarkkinoiden työpaikkojen tavoitteena kun onkin edistää työllistymistä oikeille työmarkkinoille, joilla myös palkka on toinen. Ikävää, jos et näe tätä. 

[/quote]

Onneksi löytyy kuitenkin niitä jotka tämän ymmärtävät, ja he ansaitsevatkin sen työpaikan ap:n kaltaisia enemmän.

Vierailija
16/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:10"]1. Menee kauppaan

5. Kävelee ulos kaupasta

Edullista!

– Vanha viidakon sanonta

[/quote]

Eiköhän tuossa ole vähän väärä kohde. Ei se kauppa keneltäkään mitään leikkaa. Mitä enemmän varastetaan, sitä enemmän hinnat nousevat.

Vierailija
17/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:10"]1. Menee kauppaan

5. Kävelee ulos kaupasta

Edullista!

– Vanha viidakon sanonta

[/quote]

Eiköhän tuossa ole vähän väärä kohde. Ei se kauppa keneltäkään mitään leikkaa. Mitä enemmän varastetaan, sitä enemmän hinnat nousevat.

[/quote]

Sen takia sosiaalitukea voisi nostaa, että köyhät maksaisivat enemmän rahaa kaupoille ja hinnat laskisivat.

Vierailija
18/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sosiaalituilla toimeentulotukea vai työttömyysrahaa?

Minä vähän pelkäsin, kun mies jäi työttömäksi ja minusta tuli perheen ainoa elättäjä, että miten maksamme lainan, laskut ja ruuat ja vielä lapsemme kulut. Eipä olisi tarvinnut pelätä. Mies saa korotettua ansiosidonnaista 500 päivää ja päälle kouluttautumistuen, kun lähti aikuiskoulutuskeskuksen kursseille, ja kouluttautumisen ajan nuo 500 päivää eivät vähene. Käteen hän saa 1800 euroa. Hänen tulonsa on nyt korkeampi kuin palkkatyöstä! Tämä työttömyys on siis tällä hetkellä meille taloudellinen onnenpotku. Silti kyllä ihmettelen, miten valtiolla on varaa maksella tuollaisia summia, kun minä olen kuitenkin töissä ja tulisimme toimeen pelkästään minunkin palkallani, vaikkakin hyvin niukalti.

Vierailija
19/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työllistettiin työpajalle ohjaajaksi. Häntä hävetti, miten niitä pajalaisia huijattiin uskomaan, että he hyötyvät jotain siitä.

Vierailija
20/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en dyykkaa vaan varastan kaiken kaupasta. Vaatteet kirppikseltä, kosmetiikan apteekista ja ruoat marketista. Olen myös kieltäytynyt orjatöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi