Ajokortti taksikuskin panttina. Kenen vastuulla kortin palautus?
Kävi näin. Nordeassa oli yöllä katkos ja kortti ei toiminut. En tiennyt katkoksesta. Taksikuski vaati pantiksi jotain, ja annoin ajokortin. Pyysin kuljettajan maksutiedot ja maksoin kyydin seuraavana päivänä koneelta kun katkos oli ohi. Nyt kuski vaatii että mun pitää hakea kortti hänen luotaan henkilökohtaisesti. Mulla ei ole autoa, ja joutuisin pienten lasten kanssa matkustamaan junalla kuskin kotiin. Kuski autoilee täällä päin, muttei suostu kulkemaa minua vastaan.
Että mitäkö nyt?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:02"]
Ihan yksinkertaista: Jos haluaa kortin kotiovelle toimitettuna, se maksaa. Ei ole ilmaisia lounaita, eikä kyytejä. Ap on varsin kusipää, kun lähti liittoon soittelemaan. Itse annoit korttisi, ja itse mokasit maksutapahtuman. Sinulle pitää tulla kaikki kulut asian selvittelystä, ei kuskille.
[/quote]
Juurikin näin. Om virhe, ja koittaa syyllistää kuskin. Lisäksi tämä vajakki on itse antanut korttinsa, ihan sama vaikka olisi antanut rannekellonsa tai puhelimensa, ilmaiseksi ei niitäkään kukaan kuskaile.
No huh. Kuskihan teki kiltisti, kun suostui siihen, että maksat myöhemmin ja annat samalla jotain pantiksi. Harvoin taksikuskitkaan jaksavat tuollaista tehdä hyvää hyvyyttään, voivat samantien kutsua poliisit jos haluavat. Sinähän se siinä olit maksukyvytön, vaikkakin et tarkoituksellisesti. Silti, kuski teki sinulle palveluksen. Ja sinä kiität soittamalla taksiliittoon ja nyt kuski saa paskaa niskaansa? Ihan hyvin olisit voinut oman korttisi hakea tai sopia summasta, jolla kuski sen kotiovellesi asti tuo. Pitäähän sun nyt hakea se poliisiasemaltakin.
No tietääpä ensi kerralla viedä suoraan putkaan. Kuka käskee toimia hyvää hyvyyttään ja ottaa vaikkapa 15 euron matkasta pantiksi yli 50e ajokortin?
Ei kukaan ole pyytänyt ilmaista kyytiä :D