Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajokortti taksikuskin panttina. Kenen vastuulla kortin palautus?

Vierailija
04.06.2015 |

Kävi näin. Nordeassa oli yöllä katkos ja kortti ei toiminut. En tiennyt katkoksesta. Taksikuski vaati pantiksi jotain, ja annoin ajokortin. Pyysin kuljettajan maksutiedot ja maksoin kyydin seuraavana päivänä koneelta kun katkos oli ohi. Nyt kuski vaatii että mun pitää hakea kortti hänen luotaan henkilökohtaisesti. Mulla ei ole autoa, ja joutuisin pienten lasten kanssa matkustamaan junalla kuskin kotiin. Kuski autoilee täällä päin, muttei suostu kulkemaa minua vastaan. 

Että mitäkö nyt? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei olisi saanut vastaanottaa sitä. Nimi ja osoitetiedot, sekä maksutiedot pitää kysyä. Pantiksi voi antaa puhelimen, takin tms.

Vierailija
22/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita taksitarkastajalle ja kysy virallista ohjetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:24"]

Soita taksitarkastajalle ja kysy virallista ohjetta.

[/quote]

Tai mitä jos vaan myöntäisi omat virheensä ja noutaisi sen ajokorttinsa?  ?  ?

Vierailija
24/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ois suotunu antamaan mitään panttia. Olisin antanut henkilötietoni ja luvannut maksaa. Jos en olisi maksanut, niin sitten kuski olis niillä tiedoillla voinut viedä asiaa eteenpäin. Nyt soitat kyseiselle tolppahomolle ja sovit kiinteän hinnan, jolla hän palauttaa sen tai sitten noudat sen itse. Pyydä vittuillaksesi kuitenkin kuitti palautusmaksusta, jottei raha mene tolppahomon omaan kahvikassaan.

Vierailija
25/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saat korttisi takaisin, on periaatteessa tietenkin sinun vastuullasi. Kuitenkin, koska tuossa oli kyseessä force majeure ja Nordean toimintakatkos, niin kuski on mun mielestä turhan tiukka kun ei tule yhtään vastaan.

Tiedän kyllä, että kuskeilla on tyhjän panttina vaikka mitä koruja, kelloja yms., mutta tilanteen mukaankin voi mennä ja arkijärkeä käyttää. Kuskihan voi myös laittaa ajokorttisi postiin. 

Vierailija
26/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiliittoon soitettu. Kuski ei olisi saanut vastaanottaa korttia pantiksi. Osoitetiedot ja puhelinnumero olisivat riittäneet. Kuski toimittaa kortin poliisiasemalle. 

Ap

Vierailija
27/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran samoin: pankkikortti ei taksissa toiminut. Kuski kertoi vasta siinä maksaessani, että koko illan oli ollut ongelmia. Hän laittoi paperille summan ja tilinumeron maksua varten. Mitään pantteja ei pyytänyt, enkä kyllä olisi antanutkaan. Lasku on ihan ok tapa maksaa. Henkilöllisyyden voi taksikin tarkistaa. Ihme tyyppi tuo taksikuski. Kerro, että maksat postimaksun. Jos ei toimi, ota yhteys taksiliittoon.

Vierailija
28/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin aikanaan 1980-luvun lopulla torin grillikioskilta annoksen yöllä kännissä. Ei ollut rahaa, joten jätin ajokorttini pankiksi. Seuraavana päivänä ajattelin että kortti oli hävinnyt. Muutaman viikon jälkeen veljeni oli käynyt samalla kioskilla ostoksilla, jolloin grillimyyjä oli sanonut hänelle että täällä kioskilla on sinun veljesi ajokortti panttina. Kävin sen sitten hakemassa ja maksamassa annoksen.

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
29/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:43"]

Taksiliittoon soitettu. Kuski ei olisi saanut vastaanottaa korttia pantiksi. Osoitetiedot ja puhelinnumero olisivat riittäneet. Kuski toimittaa kortin poliisiasemalle. 

Ap

[/quote]

Itsehän sen sille annoit. Urpo.

Vierailija
30/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kuskaa kyselemättä poliisiasemalle, sulla kävi tuuri.

Vierailija
31/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:12"]Yleensä ne kuskaa kyselemättä poliisiasemalle, sulla kävi tuuri.
[/quote]
No höpsis. T. Kuski

Vierailija
32/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että kuskilla olisi edes joskus asiaa ap:n alueelle työasioissa. Ellei tietenkin asu sitten jossain keskellä metsää. Vähän voisi olla pelisilmää ja asiakaspalveluhalukkuutta. Ja onhan sekin hyvää palvelua, kun muistuttaa asiakasta jo ennen taksiin menoa, ettei kortit toimi. Humalassa kun tuommoiset voi muutenkin unohtua.

Itse ottaisin kuskin nimen ylös ja jos ensi kerralla olisi kuskille tarvetta, niin ilmottaisin keskukseen etten ainakaan tätä kuskia halua.

Vierailija
33/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:37"]

Luulisi, että kuskilla olisi edes joskus asiaa ap:n alueelle työasioissa. Ellei tietenkin asu sitten jossain keskellä metsää. Vähän voisi olla pelisilmää ja asiakaspalveluhalukkuutta. Ja onhan sekin hyvää palvelua, kun muistuttaa asiakasta jo ennen taksiin menoa, ettei kortit toimi. Humalassa kun tuommoiset voi muutenkin unohtua.

Itse ottaisin kuskin nimen ylös ja jos ensi kerralla olisi kuskille tarvetta, niin ilmottaisin keskukseen etten ainakaan tätä kuskia halua.

[/quote]

Perusteena se , että olet kiittämätön paska?

Vierailija
34/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:40"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan, että olen todellakin rehellisyyden nimissä tarjonnut sitä ajokorttia, jota kuski ei edes saa ottaa/pyytää minulta pantiksi. Jos minulle kävisi näin, niin nostaisin käteistä ja soittaisin kuskille, että rahat on täällä tule hakemaan, niin tehdään vaihtokauppa.

En kannata huonoa asiakaspalvelua, joka tässä tosiaan oli kyseessä. Onneksi liitto auttoi, niin ap saa korttinsa poliisilaitokselta. Taksikuskin työalue on kuitenkin aika laaja, niin ihan varmasti olisi joskus kulkenut samalla suunnalla kuin ap.

Vierailija
35/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:40"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan, että olen todellakin rehellisyyden nimissä tarjonnut sitä ajokorttia, jota kuski ei edes saa ottaa/pyytää minulta pantiksi. Jos minulle kävisi näin, niin nostaisin käteistä ja soittaisin kuskille, että rahat on täällä tule hakemaan, niin tehdään vaihtokauppa.

En kannata huonoa asiakaspalvelua, joka tässä tosiaan oli kyseessä. Onneksi liitto auttoi, niin ap saa korttinsa poliisilaitokselta. Taksikuskin työalue on kuitenkin aika laaja, niin ihan varmasti olisi joskus kulkenut samalla suunnalla kuin ap.

[/quote]

Japajapajaa. Kuski voi soittaa myös poliisin paikalle jos ei maksua saa.

Mutta sinun perseesi on liian arvokas liikuteltavaksi, oman virheesi takia? Kun katkosta oli vielä tiedotettu?

Tekisitkö itse töitä , ilman maksua?

Vierailija
36/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskihan sai maksun. Ja jos olisi poliisilaitokselle vienyt, niin poliisitkin olisi voinut puhua kuskin ympäri asian suhteen ja kehottanut ottamaan tiedot ylös ja antamaan tilinumeron, johon maksu laitetaan.

Ja kaikki ei ole niin täydellisiä, että muistaisi jotain pankkikatkoksia esimerkiksi. Mikä ongelma sinulla on asian suhteen, kun taksisuhari on toiminut laittomasti asian tiimoilta? Jos noin ärsyttää, niin kuskaa sinä asiakkaat putkaan. Katsotaan kuinka kauan sinulla on asiakkaita, kun sana kiirii :)

Vierailija
37/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:54"]

Kuskihan sai maksun. Ja jos olisi poliisilaitokselle vienyt, niin poliisitkin olisi voinut puhua kuskin ympäri asian suhteen ja kehottanut ottamaan tiedot ylös ja antamaan tilinumeron, johon maksu laitetaan.

Ja kaikki ei ole niin täydellisiä, että muistaisi jotain pankkikatkoksia esimerkiksi. Mikä ongelma sinulla on asian suhteen, kun taksisuhari on toiminut laittomasti asian tiimoilta? Jos noin ärsyttää, niin kuskaa sinä asiakkaat putkaan. Katsotaan kuinka kauan sinulla on asiakkaita, kun sana kiirii :)

[/quote]

Voihan nyt vittu. Kuskin vika jos asiakas on vammainen?

Vierailija
38/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:56"]

[/quote]

[/quote]

No asiakaspalveluammatissa niitä vammasia tulee aika ajoin vastaan. Sellaisissa tilanteissa on aspan tehtävä olla fiksu, eikä taantua sinne vammaisen tasolle asiassa. Tämä nyt vain on hyväksyttävä, tai vaihtaa alaa.

Ja minä tiedän, sun kaltasia urpoja jouduin palvelemaan harva se päivä. Mukatäydellisiä ihmisiä, jotka ei loppujen lopuksi tiedä yhtään mitään mistään.

Vierailija
39/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:56"]

[/quote]

[/quote]

No asiakaspalveluammatissa niitä vammasia tulee aika ajoin vastaan. Sellaisissa tilanteissa on aspan tehtävä olla fiksu, eikä taantua sinne vammaisen tasolle asiassa. Tämä nyt vain on hyväksyttävä, tai vaihtaa alaa.

Ja minä tiedän, sun kaltasia urpoja jouduin palvelemaan harva se päivä. Mukatäydellisiä ihmisiä, jotka ei loppujen lopuksi tiedä yhtään mitään mistään.

[/quote]

Katkosta tiedotettiin, ilmaiseksiko sun pitäisi saada matkustaa tai saada omaisuutesi takaisin?

Vierailija
40/45 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertaista: Jos haluaa kortin kotiovelle toimitettuna, se maksaa. Ei ole ilmaisia lounaita, eikä kyytejä.

Ap on varsin kusipää, kun lähti liittoon soittelemaan. Itse annoit korttisi, ja itse mokasit maksutapahtuman. Sinulle pitää tulla kaikki kulut asian selvittelystä, ei kuskille.