Mitä tarkoittaa, että "ei sovita yhteen"?
Ehkä tehdään lapsiakin ja sitten huomataan, että "ei sovita yhteen". Mitä tämä tarkoittaa? Miksi sitten alun alkaen on edes yhteen menty, jos ei sovita yhteen?
Minulla on tunne, että minä olen aina "sopinut yhteen" kaikkien poikaystävieni kanssa. Ero on tullut muusta syystä (sitoutumisen pelosta tai siitä ettei tarpeeksi rakkautta).
Kommentit (22)
Ihmiset muuttuu. Aluksi on ehkä sovittu yhteen, mutta ajan myötä huomataan, ettei enää toinen ole enää se sama ihminen, johon rakastui eikä itsekään ole enää samanlainen.
Mutta mitä se yhteensopiminen käytännön tasolla tarkoittaa? Että toinen on aamuvirkku ja toinen iltavirkku? Mikä on the thing, miksi ei sovita yhteen?
ap
Loppuu rakkaus ja intohimo. Näin ainakin mulla.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:29"]Mutta mitä se yhteensopiminen käytännön tasolla tarkoittaa? Että toinen on aamuvirkku ja toinen iltavirkku? Mikä on the thing, miksi ei sovita yhteen?
ap
[/quote]
Oot aika ulalla, jos noin pinnallisia asioita ajattelet, vaikka tuo mainitsemasi asiakin toki voi olla ongelma. Aamu/iltavirkkuus nyt vain ilmenee heti, eikä vasta vuosien päästä.
"Ei sovita yhteen" tarkoittaa sitä, etten halua olla kanssasi. Mutta koska olet avuton ja itsekäs itkupilli, keksin jonkun nätimmän tavan sanoa se. Tiedän että poraat kaikille kuinka niin minusta olet aina välittänyt, etkä ole koskaan huomannut kuinka häpeän sinua. Et suostu keskustelemaan asioista aikuisten tasolla, etkä suostu hyväksymään sitä, että olet minulle vain taakka, joten valehtelen sinulle kauniisti "Emme vain sovi yhteen".
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:29"]
Mutta mitä se yhteensopiminen käytännön tasolla tarkoittaa? Että toinen on aamuvirkku ja toinen iltavirkku? Mikä on the thing, miksi ei sovita yhteen?
ap
[/quote] No vaikka se intohimo, aika iso osa kunnollista parisuhdetta. Tosin en usko, että olet näin lapsellinen oikeasti.
Yritän viedä tätä keskustelua konkretian tasolle - miten se on niin vaikeaa? EI TIETENKÄÄN se ole aamuvirkkuus, mutta MITÄ se on? Toistaiseksi on vain mainittu intohimo ja tahdon puute. Muuten vain keskitytään haukkumaan aloittajaa.
ap
Noin aletaan sanoa, kun rakkaus loppuu! Esim. mulla oma mieheni ei kasvanut koskaan aikuiseksi, mä kasvoin. Koita siinä siteen lapsen kanssa seurustella!
Sama kun katsoit 10v sitten jotain naista/miestä ja pidit häntä kauniina. Tänä päivänä et pysty käsittämään mitä kaunista hänessä näit. Rakkaus on vain väliaikaista. Paljon hauskempi aina aloittaa alusta kun kärsiä huonossa suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:31"]"Ei sovita yhteen" tarkoittaa sitä, etten halua olla kanssasi. Mutta koska olet avuton ja itsekäs itkupilli, keksin jonkun nätimmän tavan sanoa se. Tiedän että poraat kaikille kuinka niin minusta olet aina välittänyt, etkä ole koskaan huomannut kuinka häpeän sinua. Et suostu keskustelemaan asioista aikuisten tasolla, etkä suostu hyväksymään sitä, että olet minulle vain taakka, joten valehtelen sinulle kauniisti "Emme vain sovi yhteen".
[/quote] Juuri näin!! En vain halua loukata miestäni, toivottavasti joskus ex-miestä, sanomalla miksi idiootiksi hän on muuttunut. Tyhmä kuin saapas. Tai ehkä oli alun alkaenkin, vaan esitti parempaa kuin on?!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:48"]
Noin aletaan sanoa, kun rakkaus loppuu! Esim. mulla oma mieheni ei kasvanut koskaan aikuiseksi, mä kasvoin. Koita siinä siteen lapsen kanssa seurustella!
[/quote]
Et ainakaan ole viestisi perusteella kasvanut. Liekö sama syy eroon.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:46"]
Yritän viedä tätä keskustelua konkretian tasolle - miten se on niin vaikeaa? EI TIETENKÄÄN se ole aamuvirkkuus, mutta MITÄ se on? Toistaiseksi on vain mainittu intohimo ja tahdon puute. Muuten vain keskitytään haukkumaan aloittajaa.
ap
[/quote] Missä oli mainittu tahdon puute?
Minun mielestä se, että ei sovita yhteen, voi tarkoittaa esimerkiksi että minä haluan elää siistissä asunnossa ja sinä et, minä tykkään matkustaa ulkomaille ja sinä et, minä olen introvertti absolutisti feministi ja sinä biletyshullu macho. Ollaan ehkä päädytty yhteen hetken hullaannuksessa ja kuviteltu, että nämä seikat voidaan unohtaa, mutta niistä syntyykin koko ajan riitaa, ja nyt pitää todeta ettei tosiaan sovita yhteen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:53"]
ap
[/quote]
numerossa kahdeksan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
Minun mielestä se, että ei sovita yhteen, voi tarkoittaa esimerkiksi että minä haluan elää siistissä asunnossa ja sinä et, minä tykkään matkustaa ulkomaille ja sinä et, minä olen introvertti absolutisti feministi ja sinä biletyshullu macho. Ollaan ehkä päädytty yhteen hetken hullaannuksessa ja kuviteltu, että nämä seikat voidaan unohtaa, mutta niistä syntyykin koko ajan riitaa, ja nyt pitää todeta ettei tosiaan sovita yhteen.
[/quote]
hetken hullaannuksessa tehdään lapsia?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"]
Koska voi kasvaa erilleen ja erilaiseksi, vaikka aiemmin olisi sopinutkin yhteen. Ihminen kasvaa ja kehittyy koko ikänsä, mutta ei aina samassa tahdissa tai samaan suuntaan kumppanin kanssa.
[/quote]
Erilleen ei kasveta vaan erilleen ajaudutaan! Se että huomataan "me ei sovita yhteen" tarkoittaa pahaa laiminlyöntiä seurusteluvaiheessa. Seksi aloitettu liian aikaisin ja kun seksielämä alkaa niin yleensä muu kiinnostus lopahtaa. Siksi seksi pitäisi aloittaa suhteessa vasta viimeisenä ei ensimmäisenä.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:53"]
ap
[/quote]
numerossa kahdeksan.
[/quote]
Arvelinkin että oli tyypilliseen tapaan lukemista rivien välistä.
Ihmisen luonne voi muuttua, elämäntavat voi muuttua, suhtautuminen toiseen voi muuttua, voi olla että ei itse tajunnut ettei sovikaan parisuhteeseen, tai suhteeseen tämän kyseisen henkilön kanssa. Helposti voi vasta pikkulapsiarjen alettua huomata että toinen onkin itsekäs ja laiska paska ja yksin viettää yöt myöten vaippoja vaihtamassa. Ei näitä vaan huomaa kun se todellisuus ei ole vielä iskenyt vasten kasvoja, niin kuin ap:lla ei selvästikään ole.
Koska voi kasvaa erilleen ja erilaiseksi, vaikka aiemmin olisi sopinutkin yhteen. Ihminen kasvaa ja kehittyy koko ikänsä, mutta ei aina samassa tahdissa tai samaan suuntaan kumppanin kanssa.