Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
581/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksiensa mukaan, tämän palstan käyttäjistä suurin osa on tahallaan työttömiä.

Työnteko ei heitä yksinkertaisesti kiinnosta, ja tekevät kaikkensa, ettei tarvitsisi töihin mihinkään lähteä.  Eikä edes koulutukseen.

Ja ihmiset on menneet tahallaan kaupan alalle, koska haluavat irtisanotuiksi ja soffalle.

25000 irtisanotaan kaupan alalta.

Sitä varten monella on kaupan alalla 200 000 asuntolainaa, että saavat kiusata pankkia, kun irtisanomislappu tulee.

Nauravat pankkineitille, että luotitteko muhun ette saakaan lainarahoja takaisin.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ja vuonna 2019 tuli muutos, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa. Sillä saadaan talouyhtiöt konkurssiin ja voidaan kerrostalo muuttaa vuokrataloksi.

Kerrostalon osakkaana olet vastuussa myös muiden asukkaiden taloyhtiölainasta, jos heidät irtisanotaan.

Ostajia ja vuokraajia ei riitä, sitä menee monen eläkeläisenkin asunto konkurssin myötä.

Kun taloyhtiö menee konkurssiin niin vuokralainen sanoo adjöö ja vaihtaa toiseen vuokrakämppään.

Onneksi ei vaikuta vuokralaisille mitään. Tai no asumistuen joutuu vaihtamaan toiseen kämppään, pitää täyttää lomake

Vierailija
582/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman ja yksi olen minä itse. Tarvin lukion jälkeen aikaa kerätä voimia (kiusaamisen vaikutukset) ja muutenkaan en olisi kestänyt töissä silloin. Asuin kotona tuolloin. Vuosia meni ihan kuin ohi ja en edes hakenut mitään tukia. Nyt vuosia myöhemmin saan ehkä viimein ammatin. Minulla ei ole työkokemusta oikeastaan lainkaan. Muutamia harjoitteluja. Ymmärrän sen, että monesta olen varmaan ihan epäonnistunut. Samalla elin vuosia ilman tuki rahaa ja en niitä edes hakenut. Varmaan kymmeniä tuhansia jäi tukia hakematta monen vuoden ajalta. En olisi toivonut elämäni menevän näin, mutta vuosia sitten en olisi ollut kovin hyvin töissä pärjäävä ja samalla en tiedä kuka minut olisi edes ottanut. Ei mitään tuttuja ei suhteita ja samalla myönnän sen kuinka arka olin ja kaikin tavoin rohkeus puuttui. Edelleenkään en ole mikään hyvä vaihtoehto ja työllistyminen voi olla lähes mahdotonta. Syytä minussakin paljon. Jäin junasta silloin täysin. Ehkä joku tuttu olisi auttanut työllistymisessä ja olisi ollut helpompaa pärjätä. Tarkoitan vaan, että olisin saanut rohkeutta sitä kautta. Olin ja olen vieläkin liian heikko työelämään ja en oikein pärjää. Heikolla tarkoitan sitä, että olen liian ujo, arka, hiljainen ja väsyn nopeasti. Samalla työkokemus puuttuu. Häpeän kirjoittaa tätä ja elämäni ei näytä hyvältä. Minulle on ollut myös aina vaikeaa edes hakea niitä tukia ja olen jättänyt paljon hakematta. Nyt pitäisi saada ammatti ja jotenkin muuttaa suuntaa. Samalla ikävästi tuntuu, ettei minusta ole siihen. Vanhemmille kiitos, että ovat auttaneet. Muuten en tiedä missä olisin. En sillä tavalla haluaisi olla työtön ja olisi mukavaa kuulua johonkin ja olla osa yhteiskuntaa, mutta en vaan enää oikein tiedä pääsenkö siihen kiinni. Nyt vuosien jälkeen olen jäljessä kaikesta. Häpeän kirjoittaa tätä.

Voi ei 😔 olen niin surullinen puolestasi. Onneksi vanhempasi ovat auttaneet. Olisiko aihetta tutkia, ettei tuon väsymyksen taustalla ole mikään fyysinen sairaus? Esim. sokerit heittelee tai kilpirauhasen vajaatoiminta? Pystyisitkö aloittamaan vaikka siitä, että varaat lääkäriajan, ja pyydät nämä em. Testit?

Nyt korona-aikana on vaikea päästä mihinkään yhteisöön mukaan, niin tavallaan tämä 2v on ollut hyvin poikkeuksellista aikaa, vaikea päästä työelämän alkuun eikä ne opiskelutkaan kaikilta edisty. Joten et ehkä erotu huonolla tavalla sieltä hakijoista, vaikka ei olisi työkokemusta.

Tunnistan kyllä tuon ongelman, että alkuun on vaikea päästä, kun ei ole suhteita.

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta minulle sanottiin nuorena, että olen liian ujo ja hiljainen (vanhemmat, opettajat, TET- paikan ohjaajat). Että ei minusta tule mitään, en sovi asiakaspalveluun tms. No kuitenkin ihan tsägällä sain ekan osa-aikaisen työpaikan, ja siellä ja sen jälkeen olen saanut vain hyvää palautetta, vaikka olen ihan sama ihminen kuin ennenkin.

Minua auttoi henkisesti myös muutto pois lapsuuden kotipaikkakunnalta, niin ne muistot ei ole koko ajan silmillä.

No sen verran harjoittelin, ihan peilin edessä, että osasin sellaisen asiakaspalvelijahymyn. Nyt en enää ole aspana, vaan työssä jossa ei haittaa olla ujo ja hiljainen. Välissä toki kouluttauduin.

Älä suotta häpeä, voi kun voisin auttaa sinua jotenkin❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. On hankkinut arvostetun tutkinnon vaikka on aina halveksinut alaa eikä aikonut niitä hommia ikinä tehdä. Ja ei, ei hakeutunut koulutukseen painostuksesta vaan halusi ihan vain osoittaa kuinka läpimätä kyseisen alan etiikka on hänestä. Nyt on ollut useita vuosia työttömänä ja suostuu hakemaan vain niitä parempia virkoja vaikkei omaa mitään työhistoriaa. Valittaa vain kun rahaa ei riitä mihinkään.

Lehdessä oli, että ruhtinaallinen työttömyyskorvaus on aiheuttanut lomautetuille mielenterveysongelmia, monella on kuulemma säästöt kohta käytetty asunto menee ulosottoon.

Vierailija
584/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. On hankkinut arvostetun tutkinnon vaikka on aina halveksinut alaa eikä aikonut niitä hommia ikinä tehdä. Ja ei, ei hakeutunut koulutukseen painostuksesta vaan halusi ihan vain osoittaa kuinka läpimätä kyseisen alan etiikka on hänestä. Nyt on ollut useita vuosia työttömänä ja suostuu hakemaan vain niitä parempia virkoja vaikkei omaa mitään työhistoriaa. Valittaa vain kun rahaa ei riitä mihinkään.

Lehdessä oli, että ruhtinaallinen työttömyyskorvaus on aiheuttanut lomautetuille mielenterveysongelmia, monella on kuulemma säästöt kohta käytetty asunto menee ulosottoon.

Miten lomautetut on joutuneet säästönsä käyttämään, kun työttömyystuet on niin isot?

Vierailija
585/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lomautetut on joutuneet säästönsä käyttämään, kun työttömyystuet on niin isot?

Ai niin, he ei saa toimeentulotukea, kun on asuntovelkaa

Vierailija
586/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! Heitä on tullut suomeen enemmän ja enemmän tässä 2000 luvulla.

Työnteko ei heitä kiinnosta vaikka ovat koulutettua väkeä.

Vierailija
587/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko lomautetuille mielenterveysongelmia, kun rahat ei riitäkään?

Kumma juttu.

Vierailija
588/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsiperhe ei saa toimeentulotukea ruokaan, jos on asuntovelkaa tai mökki

Ja kela saa verottajalta tietää asunnon hinnan, jos se myydään eli tukea ei tule moneen aikaan. Asunnon myyntiraha lasketaan ruokarahaksi.

Vierailija
589/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kela saa verottajalta tietää asunnon hinnan, jos se myydään eli tukea ei tule moneen aikaan. Asunnon myyntiraha lasketaan ruokarahaksi.

Käänteinen ruokaraha.

Ne, jotka on kotona katsoneet telkkaria vuokra-asunnossa saa toimeentulotukea entiseen malliin.

Vierailija
590/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksiensa mukaan, tämän palstan käyttäjistä suurin osa on tahallaan työttömiä.

Työnteko ei heitä yksinkertaisesti kiinnosta, ja tekevät kaikkensa, ettei tarvitsisi töihin mihinkään lähteä.  Eikä edes koulutukseen.

Ja ihmiset on menneet tahallaan kaupan alalle, koska haluavat irtisanotuiksi ja soffalle.

Sitä varten monella on kaupan alalla 200 000 asuntolainaa, että saavat kiusata pankkia, kun irtisanomislappu tulee.

Nauravat pankkineitille, että luotitteko muhun ette saakaan lainarahoja takaisin.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ja vuonna 2019 tuli muutos, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa. Sillä saadaan talouyhtiöt konkurssiin ja voidaan kerrostalo muuttaa vuokrataloksi.

Kerrostalon osakkaana olet vastuussa myös muiden asukkaiden taloyhtiölainasta, jos heidät irtisanotaan.

Ostajia ja vuokraajia ei riitä, sitä menee monen eläkeläisenkin asunto konkurssin myötä.

Irtisanotut voi päästä työkokeiluun 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Valtion ja kaupungin virastoissa on työkokeilijoita

Voisin mennä työkokeiluun päiväkotiin. Omat alle kouluikäiset lapset laittaisin päiväkotiin. Saisivat paikat lähipäiväkodista, mikä ei ole Helsingissä itsestäänselvyys.

Vierailija
591/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni maksaa tällä hetkellä perheelleen käänteistä ruokarahaa kaupan alalla.

Vierailija
592/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Irtisanotut voi päästä työkokeiluun 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Valtion ja kaupungin virastoissa on työkokeilijoita

Voisin mennä työkokeiluun päiväkotiin. Omat alle kouluikäiset lapset laittaisin päiväkotiin. Saisivat paikat lähipäiväkodista, mikä ei ole Helsingissä itsestäänselvyys.

Juu, tosin et pääse samaan päiväkotiin kuin lapsesi

Vierailija
593/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautetut on työnvieroksujia. Heitä ei kiinnosta työnteko.

Vierailija
594/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomautetut on työnvieroksujia. Heitä ei kiinnosta työnteko.

Sen kun menee töihin, niin helppoa se on 😂

Vierailija
595/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Juu, tosin et pääse samaan päiväkotiin kuin lapsesi

En, juu. Pääasia että lapseni pääsevät keskenään samaan päiväkotiin.

Vierailija
596/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Eksä. 

Vierailija
597/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tahallaan työttömänä, koska en halua maksaa elatustukea. Lastensuojelu hakee vuosittain käräjäoikeudelta elatustukea ja ulosottomies on ovella heti kun menen töihin. Onneksi alueellani on oikeasti liikaa hoitoalan porukkaa, niin eivät huomaa etten hae työtä. En allekirjoittanut elatussopimuksia, koska muuten Kela maksaa elatuksen puolestani ja perii minulta takautuvasti. Lakkoilen siksi, että en hyväksy huostaanottoa. Lapsenikin ymmärtävät, että muuten työllistyisin ja opiskelu kannattaa.

Sama juttu. Tosin teen osa-aika työtä juuri sen verran että kuukausittaiset tulot jäävät työmarkkinatuki + palkka yhteenlaskettuna alle sen rajan 1166e brutto. Ei todellakaan kiinnosta maksaa mitään elatusmaksuja kun lapsi aikoinaan vietiin eikä annettu takaisin. Pitäköön tunkkinsa mutta eivät saa kyllä rahaakaan minulta. Pärjään hyvin näinkin, käteen jää kuukaudessa 900e-1000e ja velaton asunto ja 5-numeroinen summa säästöjä.

Vierailija
598/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Taloudellinen tilanne on hyvä.

Koronan vuoksi vähennettiin töitä. Oon töissä 3 hengen tiimissä, kummallakin pieniä lapsia.

Tarkoitus oli jokainen on joka 3.s viikko poissa.

Kysyin jos mä olisin muiden puolesta.

Nyt töitä on niin vähän, ovat joka 2 vko töissä. Eli viikko töitä, viikko lomautusta.

Olin syksyllä hetken töissä. Kuukauden. Heti hiljeni.

Vierailija
599/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni exä (ja lasten isä) jäi "työttömäksi" ettei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Tekee siis pimeästi töitä ja nostaa samaan aikaan työttömyyskorvausta. Mitenhän paljon näitä sankareita on?

Vierailija
600/934 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitkään työuraa tehneenä eipä se työn tekeminenkään mikään onni ja autuus ole eikä se että teet töitä eläkeikään asti ja tuskin enää elät montaa vuotta sen jälkeen ole todellakaan mikään unelmien täyttymys... ja pitkiä duunipäiviä tehneitä ei siitä palkita - vain eliitti rikastuu muut ovat käytännössä melkein orjia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän