Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
341/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen.

Lähipiirissä henkilö oli lähes 10v omasta tahdostaan poissa työelämästä. Sairaanhoitaja ammatiltaan. Ei tosin hakenut työttömyysetuuksia kun olisi ollut pakko hakea alan työtä joita oli ja on edelleen paljon tarjolla. Puoliso kustansi elämisen.

Toinen tuttu joka käy töissä lyhyen pätkän vain ja ainoastaan silloin kun liitonrahojen takia on pakko. Tietoisesti ei ole aktiivinen työnhaussa jne ellei ole joku edellä mainittu pakkotilanne. Pärjäilee omien sanojen mukaan ihan välttävästi tuilla, käy ruokajonossa, kesällä myy keräilemiään marjoja ja sieniä ja saa niistä vähän ekstraa.

Vierailija
342/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla on niin surkea palkka, että kannattaa ottaa mies, jolla on työ jollain muulla alalla. Jos vaimolla ei ole vakituista työpaikkaa niin elämä on todella köyhää.

Uskokaa niitä, joilla on tästä kokemusta. Miehiä on paljon enemmän kuin naisia alle 60 - vuotiaissa. Joten naisilla on varaa valita.

Vanhemmat naiset osaavat valistaa tyttäriään. Eivät halua miestä tietyiltä aloilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työttömyyteen painavimpana syynä on vuosikausien KOULUKIUSAAMINEN.

Vierailija
344/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönöllä on PTSD ja IBD.

Työttömyyden ja "työkavereiden" aiheuttamia.

Sairaanhoitajat eivät arvostaneet Hönön työpanosta ja kehtasivat pitää ylimitoitettuja kahvitaukoja.

Firman lyhyt toimari taas kehtasi kutsua Hönöä tukityöllistetyksi, vieläpä kahvipöydässä. Noloa.

Kuka on hönö? Tekeekö hönö näitä avauksia joissa halveksitaan työttömiä?

Vierailija
345/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Vierailija
346/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla on niin surkea palkka, että kannattaa ottaa mies, jolla on työ jollain muulla alalla. Jos vaimolla ei ole vakituista työpaikkaa niin elämä on todella köyhää.

Uskokaa niitä, joilla on tästä kokemusta. Miehiä on paljon enemmän kuin naisia alle 60 - vuotiaissa. Joten naisilla on varaa valita.

Vanhemmat naiset osaavat valistaa tyttäriään. Eivät halua miestä tietyiltä aloilta.

Tytär sanoi, että todella järkeviä syitä miksi ei kannata tietyissä ammateissa olevia miehiä ottaa puolisoksi, hän sanoo asiasta myös kavereille. Tietyillä aloilla liian pieni palkka, elämää ei voi rakentaa ja tietyissä ammateissa miehet liian negatiivisia, ei voi ottaa samaan kotiin.

Vierailija
347/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönön mies on kaupan alalla ja saa bruttona 1600€/kk

jääkö Hönönkin mies työttömäksi? eikö Hönön äiti aikanaan varoittanut?

Vierailija
348/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Ja ip - osoite on

Vierailija
349/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönön mies on kaupan alalla ja saa bruttona 1600€/kk

jääkö Hönönkin mies työttömäksi? eikö Hönön äiti aikanaan varoittanut?

Ei kannata ottaa kaupan alalla työskentelevää miestä, köyhää elämää

Vierailija
350/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär sanoi, että todella järkeviä syitä miksi ei kannata tietyissä ammateissa olevia miehiä ottaa puolisoksi, hän sanoo asiasta myös kavereille. Tietyillä aloilla liian pieni palkka, elämää ei voi rakentaa ja tietyissä ammateissa miehet liian negatiivisia, ei voi ottaa samaan kotiin.

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.

Vierailija
351/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni ei ole opiskellut yhtäkään ammattia ja ei käy töissä, koska ei halua oravanpyörään (jota kutsutaan elämäksi) ei ole perhettä tai harrastuksia. 

Vierailija
352/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönöllä on PTSD ja IBD.

Työttömyyden ja "työkavereiden" aiheuttamia.

Sairaanhoitajat eivät arvostaneet Hönön työpanosta ja kehtasivat pitää ylimitoitettuja kahvitaukoja.

Firman lyhyt toimari taas kehtasi kutsua Hönöä tukityöllistetyksi, vieläpä kahvipöydässä. Noloa.

Vierailija ip-osoite on, hän on sen kirjoittanut

Vierailija
353/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Hönöllä on ero vireillä? Jääkö nyt anopin valesokkeli ja ukon valekikkeli historiaan?

Vierailija
354/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ip-osoitteet jää, ei kannata lainailla

Vierailija
355/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ip-osoitteet jää, ei kannata lainailla

Tuo on sen kirjoittama joka sen lähetti tähän ketjuun, niin se luokitellaan ip-osoitteen perusteella 😂

Vierailija
356/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnen.

Lähipiirissä henkilö oli lähes 10v omasta tahdostaan poissa työelämästä. Sairaanhoitaja ammatiltaan. Ei tosin hakenut työttömyysetuuksia kun olisi ollut pakko hakea alan työtä joita oli ja on edelleen paljon tarjolla. Puoliso kustansi elämisen.

Toinen tuttu joka käy töissä lyhyen pätkän vain ja ainoastaan silloin kun liitonrahojen takia on pakko. Tietoisesti ei ole aktiivinen työnhaussa jne ellei ole joku edellä mainittu pakkotilanne. Pärjäilee omien sanojen mukaan ihan välttävästi tuilla, käy ruokajonossa, kesällä myy keräilemiään marjoja ja sieniä ja saa niistä vähän ekstraa.

Katso nyt eläkeläisiä, käyneet 8 tuntia päivä töissä. Tuloksena vanha talo mitä ei täältä mukaan saa ja vaivoja jäänyt töistä. Eläke melkein sama kuin työttömällä.

Vierailija
357/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaukset ovat keino pitää verorahat omassa maassa. Luuletteko te onnettomat työnsankarit, että verotus kevenisi, jos työttömiä ei olis? Pyh, se raha laitettaisiin italiaanojen työttömyyskorvauksiin ja isompiin aseisiin. Työtön on siis sankari, joka pitää pienyrittäjiä pystyssä laittamalla jokaisen euron kiertoon, eikä haudo sitä korkeakorkoisilla. Jos työtön laittaa rahat kaljaan ja röökiin, niin kiittäkää sitä hyvästä veronmaksusta. Mikään ei ole niin urpoa, kuin kadehtia tupakointia ja dokaamista.

Ihmettelen kellä on edes varaa juoda ja tupakoida työttömänä useammin kuin kerran kuukaudessa pari päivää siitä kun tuet ovat tulleet. Halvin ruokakin on niin törkeän hintaista jo, että jos aikoo syödä niin on priorisoitava se kaljan ja röökin edelle - saatika että jossain ravintolassa vielä istuisi!

Itse olen työttömänä tällä hetkellä kun sairastelin jatkuvasti töissä ja jättäydyinkin sitten koeajalta koeaikapurun kautta pois. Perussairauden lisäksi josta jo tiedänkin löytyi ferritiinitaso 36 joka on turhan alhaalla siihen nähden, että teen fyysistä työtä.

Varmasti löydän vielä jotain sopivampaa ja etsikkoaikana käyn ruokajonossa ja kokkaan terveellistä ruokaa siitä mitä on, katson nouseeko kunto lisärautaa syömällä ja niin pois päin.

Minä en kyllä suostu uskomaan, että olisin jotenkin huono työttömänä, minulla ei ole muuta kuin terveyteni. Kunhan en joudu paleltumaan ja sairastelemaan koko ajan tai matkustamaan kolme tuntia päivässä työmatkoja.

Mä taas en yhtään tiedä miten joillain työttömillä ei tunnu riittävän raha edes ruokaan, ellei ne oo itse astuneet johonkin kannustinloukkuun. Totta kai tiedän et on sit ihmisiä joilla on sairauksia jne mut kyllä mun kokemus on et työttömillä on ihan hyvin rahaa ryypätä, kunhan tinkii vähän muista asioista.

Mä elän toimeentulotuella ja kyllä tässä on varaa tissutella ja polttaa röökiä joka päivä. Tietysti jos dokaa helvetisti, tai baareis, tai dokaa helvetisti baareis, niin ei siihen oo varaa. Ennen käytin huumeita mut ne on kans sikakalliita.

Mut pieni naukkailu joka päivä (tai sit se määrä kerralla eli pienet tumut pe tai la), röökit, ja siihen päälle ruuat? Onnistuu ihan helposti.

Ruokamenojen suunnittelu ja hävikin minimointi. Mulle jää rahaa välillä Woltatakin safkaa, tehdä heräteostoksia silloin tällöin. Suoratoistopalveluita on melkein 50€ edestä. Syön ihan monipuolisesti ja terveellisesti mut käytän aikaa sen ruoan budjetoinnin ja laittamisen suhteen. Jos ei oo liian kallis vuokra tai mitään muita isoja muuttujia niin ruoka on se pääasiallinen kohde missä köyhä voi vaikuttaa omaan budjettiinsa. Ja vapauttaa rahaa esim siideriin ja tupakkaan.

Vierailija
358/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla voi olla vain lyhyitä pätkiä?

Vierailija
359/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on vain yksi elämä. Aika pieni hinta palkka on sen uhraamisesta, vaikka olisi korkeakin palkka.

Vierailija
360/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tunnen työni puolesta monia. Ei voi sanoa tarkemmin, kun muuten kommentti poistettaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän