Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko sanat tyttö, poika, mies ja nainen vaan poistaa kokonaan kielestä

Vierailija
30.01.2022 |

Ja korvattaisiin samalla ihminen tai henkilö, niin asia olisi kertarysäyksellä hoidettu. Eikä tarvitsisi enää keksiä uusia sanoja jatkossa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta koiriakaan ei voi enään sanoa Nartuksi tai urokseksi..

Vierailija
22/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaako kätilö synnytyksen jälkeen,  että teille on syntynyt henkilö ?

Voisihan vaan sanoa, että sillä on pippeli tai pimppi.

Joo, näin. Nostetaan vauva ylös ja näytetään vehkeet vanhemmille. Siitäpä he sitten kertovat muille mikä heille syntyi. Aikanaan lapsi päättää itse mikä on, ja leikkuuttaa haluamansa vehkeet. Sukupuolineutraali nimi vauvalle vielä ja se on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aseksuaalisessa maailmassani ihmiset ovat nimenomaan Ihmisiä.

En ymmärrä tätä alapään jatkuvaa korostamista.

Vierailija
24/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihmiset ovat Mies nainen tyttö tai poika. En ymmärrä tätä että loukkaannutaan siitä kun omaa lasta kutsutaan vaikka tytöksi. Tai meille syntyi poika. Huoh. Kyllä maailma on nykyään todella naurettava paikka.

Oletkohan nyt ymmärtänyt oikein? Kyllähän lapsi aina jompikumpi on, ja tämä sukupuolineutraalinen kasvatushan tarkoittaa vain sitä, että ei lapsille jo pieninä työnnetä mitään roolia. Olen onnellinen näiden nykyisten lasten puolesta, että saavat valita vaikkapa hiustensa pituuden, vaatteidensa värit ja mallit, leikkinsä ja harrastuksensa, ilman että „kuuluu“ olla niin tai „kuuluu“ olla näin, koska on tyttö. Tai koska on poika. Kasvavat aikuisiksi, jotka valitsevat sitten ammatinkin sen mukaan mikä kiinnostaa, eikä sen mukaan, mikä vanhanaikaiseen rooliajatteluun perustuu.

Vierailija
25/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen voi poistaa sanavalikoimasta. Puhutaan vaan lajista.

Lajihan on syrjivä termi joka triggeröi turvattomuuden tunteen. Loukkaannuin tuosta ehdotuksesta, tämä foorumi ei ole enää turvallinen tila.

Vierailija
26/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakataan kokonaan puhumasta ja kirjoittamasta niin kukaan ei pahastu.

Eikö ole sellaista vaihtoehtoa, että opettelisit kirjoittamaan ja puhumaan ilman loukkaamistarkoitusta? Tai pyytäisit anteeksi loukkauksiasi? Narsismi ei anna myöten tehdä näin?

Vierailija
27/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia on niin monia erilaisia, että kätevintä olisi vaan numeroida ne.

Miten numeroit jokaisen henkilökohtaisen kokemuksen?

Jos olisit opiskellut sukupuolentutkimusta niin tietäisit, että sukupuolikokemus koostuu erilaisista osatekijöistä jotka joko ovat voimassa, eivät ole voimassa tai ovat jotain siltä väliltä. Näille voidaan antaa numeroarvo, ja sukupuolikokemuksen kuvaaja muodostuu siis numerosarjaksi.

Onneksi suurin osa ihmisistä ei ole opiskellut tätä pseudotiedettä.

Sanoo äärioikeistoin seli, joka ei ole opiskellut mitään eikä tajua, mikä on tiedettä ja mikä huuhaata.

Norja, Japani ja Unkari ovat myös sitä mieltä. Onko esim. Norja sinusta sitten äärioikeistolainen valtio kun lakkautti tuon rahoituksen jo 2007?

Vierailija
28/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihmiset ovat Mies nainen tyttö tai poika. En ymmärrä tätä että loukkaannutaan siitä kun omaa lasta kutsutaan vaikka tytöksi. Tai meille syntyi poika. Huoh. Kyllä maailma on nykyään todella naurettava paikka.

Oletkohan nyt ymmärtänyt oikein? Kyllähän lapsi aina jompikumpi on, ja tämä sukupuolineutraalinen kasvatushan tarkoittaa vain sitä, että ei lapsille jo pieninä työnnetä mitään roolia. Olen onnellinen näiden nykyisten lasten puolesta, että saavat valita vaikkapa hiustensa pituuden, vaatteidensa värit ja mallit, leikkinsä ja harrastuksensa, ilman että „kuuluu“ olla niin tai „kuuluu“ olla näin, koska on tyttö. Tai koska on poika. Kasvavat aikuisiksi, jotka valitsevat sitten ammatinkin sen mukaan mikä kiinnostaa, eikä sen mukaan, mikä vanhanaikaiseen rooliajatteluun perustuu.

No nuo asiat on ihan itsestään selvyyksiä. En minä ainakaan ikinä haluisi poikaani pakottaa leikkaamaan hiuksiansa lyhyeksi. Tai rajata harrastuksia sen takia että harrastus olisi muka liian"tyttömäinen" voi luoja.

Vierailija
29/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt vähän eri asia puhutaanko aikuisesta miehestä vai tytöstä joka on lapsi.

Vierailija
30/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sellaista vaihtoehtoa, että opettelisit kirjoittamaan ja puhumaan ilman loukkaamistarkoitusta? Tai pyytäisit anteeksi loukkauksiasi? Narsismi ei anna myöten tehdä näin?

Loukkaantuminen on oma valinta jos loukkaantuu normaalista puheesta.

Vierailija
31/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen voi poistaa sanavalikoimasta. Puhutaan vaan lajista.

Lajihan on syrjivä termi joka triggeröi turvattomuuden tunteen. Loukkaannuin tuosta ehdotuksesta, tämä foorumi ei ole enää turvallinen tila.

Olet joka tapauksessa papukaija, joka latelee sanoja tajuamatta niiden merkityksiä.

Vierailija
32/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuminen on oma valinta jos loukkaantuu normaalista puheesta.

Ammattiloukkaantuminen on äärioikeiston rakkain harrastus. Mimosanherkät heteromiehet, joiden homofobia paljastaa oman suuntautumisen olevan poikiin päin jne.

Vierailija
33/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo asiat on ihan itsestään selvyyksiä. En minä ainakaan ikinä haluisi poikaani pakottaa leikkaamaan hiuksiansa lyhyeksi. Tai rajata harrastuksia sen takia että harrastus olisi muka liian"tyttömäinen" voi luoja.

Näistä asioista oli alkanut tulla itsestään selvyyksiä, ja silloin pieni mielensäpahoittajaryhmä huomasi, ettei voikaan nyt enää paasata tästä asiasta, joten he käänsi sen jotenkin päälaelleen ja jatkoi pahastumista :D

Vierailija
34/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, niin kauan kuin maailmassa on tyttöjä, poikia, naisia, miehiä, naaraita ja uroksia!

Vierailija
35/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sinunlaisesi poistaa. Leireille vaokka

Vierailija
36/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena melkoinen villikko. Moni sanoi, että olen sellainen poikatyttö. Ei tuntunut missään. Eli tiesin aina olevani tyttö, mutta meneväni tukka putkella, kuin poika.

Nykyään ei saa sanoa, että tyttö. Ei voi käyttäytyä poikamaisesti. On henkilö, joka käyttäytyy kuin henkilö. Se nyt sotkee ainakin kuupan.

Mielestäni on tyttöjä ja poikia. Omiani en ole ohjannut kummaksikaan. Ovat saaneet leikkiä, kasvaa ja elää ihan niinkuin tuntuu. Silti ovat poikia ja tyttöjä. Ei ongelmaa.

Vierailija
37/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin lapsena melkoinen villikko. Moni sanoi, että olen sellainen poikatyttö. Ei tuntunut missään. Eli tiesin aina olevani tyttö, mutta meneväni tukka putkella, kuin poika.

Nykyään ei saa sanoa, että tyttö. Ei voi käyttäytyä poikamaisesti. On henkilö, joka käyttäytyy kuin henkilö. Se nyt sotkee ainakin kuupan.

Mielestäni on tyttöjä ja poikia. Omiani en ole ohjannut kummaksikaan. Ovat saaneet leikkiä, kasvaa ja elää ihan niinkuin tuntuu. Silti ovat poikia ja tyttöjä. Ei ongelmaa.

Olit siis henkilöhenkilö joka käyttäytyi kuin henkilö. Jos kieli latistetaan tällaiseksi niin kukaan ei enää ymmärrä mitä toinen sanoi.

Vierailija
38/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia on niin monia erilaisia, että kätevintä olisi vaan numeroida ne.

Miten numeroit jokaisen henkilökohtaisen kokemuksen?

Jos olisit opiskellut sukupuolentutkimusta niin tietäisit, että sukupuolikokemus koostuu erilaisista osatekijöistä jotka joko ovat voimassa, eivät ole voimassa tai ovat jotain siltä väliltä. Näille voidaan antaa numeroarvo, ja sukupuolikokemuksen kuvaaja muodostuu siis numerosarjaksi.

Onpa sitten todella ylevää olla numero. 

Yleensä sitä käytetään dystopiaromaaneissa esimerkkinä epäinhimillistävästä toiminnasta.

Vierailija
39/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja aivan ehdottomasti.

Vierailija
40/67 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kaikki uuskieltä. Meille syntyi 7 vuotta sitten miesoletettu vauva, josta ei vielä tiedä onko cis/metro/trans/bi/queer/gay/höpöhöpö. Töissä esihenkilönäni on cis-miesoletettu. Jaan työtehtäväni cis-oletetun naisoletetun henkilön kanssa.

Joooh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä