Ryöstäjät teippasivat sänkyyn. Mikä mättää?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1433377516774.html
Miten tämä juttu kuulostaa minusta oudolta. Kommandopipoiset miehet hyökkäävät kiimassa vaimon kimppuun, joka taistelee vastaan ja huutaa. Talossa olleet kolme teiniä jatkavat tyytyväisenä uniaan huomaamatta mitään.
Kommentit (110)
Onhan se ikävää, kun 2000 € käteiskassa varastetaan. Onhan se ihan normijuttu, että perusperheellä on tuollainen määrä käteistä kotona ja vielä niin helpossa paikassa, että ryöstäjät ne löytävät ilman isoa penkomista.
Muakin ihmetytti koko juttu, kun luin ekan kerran. Kenellä on tuommoinen määrä käteistä? Ja kuka hullu pöllis digikameran ja tabletin (vai mitä ne oli), eihän ne ole minkään arvoisia. Ois ny sanonu että veivät kuvaputkitelkkarin...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:36"]
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1433377516774.html Miten tämä juttu kuulostaa minusta oudolta. Kommandopipoiset miehet hyökkäävät kiimassa vaimon kimppuun, joka taistelee vastaan ja huutaa. Talossa olleet kolme teiniä jatkavat tyytyväisenä uniaan huomaamatta mitään.
[/quote]Tämä on sitä rikastusta, tätähän hyysärit haluaa. Suvaitkaamme, amen.
Minua tämä myös ihmetyttää. Jos kyseessä oli ammattirikolliset, mikseivät teipanneet myös teinejä? Miksi jättää heidät nukkumaan ja ottaa se riksi, että he voisivat soittaa poliisille? Jos teinit nukkuvat, luulisi, että kahdelta rosvolta sujuu heidän teippaamisensa helposti.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:01"]
Minua tämä myös ihmetyttää. Jos kyseessä oli ammattirikolliset, mikseivät teipanneet myös teinejä? Miksi jättää heidät nukkumaan ja ottaa se riksi, että he voisivat soittaa poliisille? Jos teinit nukkuvat, luulisi, että kahdelta rosvolta sujuu heidän teippaamisensa helposti.
[/quote]
Oikeassa olet, oudolta vaikuttaa. Olen nimittäin lapsena kokenut ulkomailla saman. Meille murtauduttiin juurikin silloin, kun äitini ja minä siskoni kanssa olimme kotona. Kyllä silloin ryöstäjät myös meidät sitoi, vaikka olimmekin unessa. Jopa silmämme sidottiin, ettemme näkisi, mitä he tekevät ja kyllä jokainen huone pengottiin perinpohjin.
Minua ihmetytti tuo miehen kommentti: Ihan kiimassa hyökkäsivät naisen kimppuun. Jos miehet ajattelivat, että talo on tyhjä, miksi varustautua teipein ja kommandopipoin? Jos halusivat varmistaa, että talossa ei oo ketään, miksi tarkastivat vain makuuhuoneen? Aika nopeasti pystyy päättelemään, että talossa on myös lapsia ja kouluun eivät ole kesällä lähteneet. Vai kurkkasivatko hiljaa teinien huoneeseen ja totesivat, että nukkuvat? Juu ei.
Ksml jutussa sanottiin, että kurkkasivat teinien huoneeseen.
Niin miksi kommandot? Ihan outo juttu.
Minusta tuossa ei ollut mitään epäselvää. Varmaan joku romanijengi tms. virolaisten murtomiesten keikka. Mies ei näytä todellakaan miltään raggaetyypiltä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:44"]
Minusta tuossa ei ollut mitään epäselvää. Varmaan joku romanijengi tms. virolaisten murtomiesten keikka. Mies ei näytä todellakaan miltään raggaetyypiltä.
[/quote]
Ruotsalaisista tarranatseista on ollut puhetta.
Kyllä on paska koira kun ei reagoi vaikka mamma teipataan kiinni sänkyyn. Tietääkö kukaan minkä rotuinen koira perheellä on? Epäilen että ryöstäjä on ollut perheen isä ja mahdollisesti joku muu tuttu kaverinaan, se selittäisi koiran reagoimattomuuden.
Niin no siinä voi mennä pahasti shokkiin ja itsen en heräisi vaikka panssarivaunu ajaisi vierestä.
Siis wtf?
Harvemmin kukaan omalla nimellä ja naamalla kertoo tämmösestä rikoksesta? Mua ainaki pelottais.
Jos olisin ryöstäjä niin en ehkä tuonnäköiseen taloon ekana menisi jos suuri saalis olisi haussa..
On kyllä todella outo tapaus.
Toisaalta oletetut ryöstäjät ovat varustautuneet kommandopipoin ja teipein, mikä viittaisi ammattimaisuuteen. Mutta toisaalta ryöstö tapahtui alle kilometrin päässä lähimmästä poliisilaitoksesta, tien varrella, jossa on tiheää asutusta (ja siis mahdollisesti kyttääviä naapureita), ja josta on vain kaksi poistumareittiä. Itse maassa, josa asuntomurrot ovat valitettavan yleisiä asuneena ja itsekin työpaikalla tyhjäksi luulemaansa tilaan murtautuneita amatöörejä silmästä silmään katsoneena voin sanoa, että ammattimaiset liigat välttävät juuri tämän tyyppisiä kohteita, koska kiinnijääntiriski on suuri verrattuna mahdolliseen hyötyyn. "Skouttaus" olisi varmasti myös huomattu tuollaisessa ympäristössä.
Eli en usko, että taustalla olisi ollut ainakaan selkeästi saalista tavoittelevien ammattimurtomiesten teko, vaan kohteena on ollut tämä perhe, syystä tai toisesta.
Siis ihan outo juttu. Tuo mies oikeen hekumoi tuolla tapauksella "kiimassa hyökkäsivät"? Jokin mättää koko jutussa. Ja minkä ihmeen takia tulevat julkisuuteen ja omilla naamoilla ja heti seuraavana päivänä, mitä ihmettä?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:59"]
On kyllä todella outo tapaus.
Toisaalta oletetut ryöstäjät ovat varustautuneet kommandopipoin ja teipein, mikä viittaisi ammattimaisuuteen. Mutta toisaalta ryöstö tapahtui alle kilometrin päässä lähimmästä poliisilaitoksesta, tien varrella, jossa on tiheää asutusta (ja siis mahdollisesti kyttääviä naapureita), ja josta on vain kaksi poistumareittiä. Itse maassa, josa asuntomurrot ovat valitettavan yleisiä asuneena ja itsekin työpaikalla tyhjäksi luulemaansa tilaan murtautuneita amatöörejä silmästä silmään katsoneena voin sanoa, että ammattimaiset liigat välttävät juuri tämän tyyppisiä kohteita, koska kiinnijääntiriski on suuri verrattuna mahdolliseen hyötyyn. "Skouttaus" olisi varmasti myös huomattu tuollaisessa ympäristössä.
Eli en usko, että taustalla olisi ollut ainakaan selkeästi saalista tavoittelevien ammattimurtomiesten teko, vaan kohteena on ollut tämä perhe, syystä tai toisesta.
[/quote]
Äänekoskella on vain poliisin lupapalvelut, ei nää varsinaista poliisilaitosta valitettavasti. Vaikka sitä todella tarvitaisiin, lähin putkakin on Saarijärvellä.
Hyvä että muutkin ihmettelevät. Mulle heräsi heti monta kysymysmerkkiä koko jutusta. Ihan pimee homma. Katotaanpa vaan ni paljastuu vakuutus-huijaukseksi tms.
Ihan kiva että tämä vitun holhousvaltio on kieltänyt pippurikaasutkin joita muualla Euroopassa saa ostaa tuosta vaan kaikki täysi-ikäiset.