Miten toimia tässä tilanteessa? (kaksisuuntaisesta)
Mulla on siis kaksisuuntainen mielialahäiriö ja nyt rupeaa tosissaan tuntumaan siltä, että maa polttelee liikaa jalkojen alla ja rahaa alkaa palamaan kunnolla. Mihin ottaa yhteyttä? Onko mitään tehtävissä? Lääkityksenä opamox ja seronil. Iltaisin 100mg ketipinoria "unta antamaan ja tasaamaan mielialaa".
Kommentit (9)
No onko sulla joku hoitokontakti? Jos on niin kai sinne on joku puhelinnumero?
Ei ole hoitokontaktia, se meni penkin alle. Olin niin pahasti ahdistunut etten pystynyt menemään psykiatrille kun olisi pitänyt. Diagnoosin jälkeen en ole missään käynyt paitsi lääkärillä. Lääkärin mielestä ketipinor illalla on riittävä.. Johtunee iästäni. Olen vasta 19-vuotias. En sit tiedä. Luottotiedot meni edellisen manian aikana:\ ap
Soita terveyskeskukseen huomenna ja kerro tilanne. Tai mene psykiatrian päivystykseen.
Tai mene tavalliseen päivystykseen nyt, saattavat konsultoida päivystävää psykiatria, kun olet maniassa niin et koe tarvetta hoidolle, tee se nyt.
Sulla väärä lääkitys tosiaan. Ssri-lääkkeitä ei kuuluisi käyttää, voi laukaista manian. Onko lääkkeen määrännyt lääkäri psykiatri? Ketipinor on ihan hyvä lääke kyllä.
Ehdottomasti päivystykseen nyt tai viimeistään aamulla akuuttiaika terkkarista. Ja uusi lähete psykiatrialle. Tarvitset kunnollisen tasaavan lääkityksen kun nykyinen ei selvästi riitä ja Seronilin lopettamistakin kannattaisi harkita. Älä kuitenkaan omin nokkinesi ryhdy lääkityksiä lopettamaan. Tsemppiä, hae apua!
Ei kyllä seronil hyvältä kuulosta maniataipuvaiselle. Ja opamox, et kai vaan säännöllisest sitä syö? Soita miekkariin, huomenna arkipäivänä, nyt on kyllä lääkitys sinulla lerrassaan omituinen.
Lääkärinaikaa odotellessasi pysy kotona, älä harrasta liikuntaa, kävele ja liiku kuten hidastetuissa fimeissä.
T. Toimen kaksisuuntainen vauhtinainen
Eikö sulla ole tasaavaa,eli Lamotrigiinia tai Karpatsemiinia? Sama vaiva täälläkin. Seronil on mielialalääke eli mielialaa kohottavaja saattaa lisätä vauhtia.