Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki opiskelijat nimeävät tutkielmatiedostonsa graduksi!

Vierailija
03.06.2015 |

Nyt kyllä kiukuttaa. Miksi kaikki nimeävät gradunsa graduksi. Kone täynnä graduja ja niiden perässä numeroita. Aloitan kapinan enkä lue enää yhtään gradua, jonka nimi on gradu!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette osaa nimetä tiedostoa ja vielä haukutte proffaa siitä, ettei hän tee teidän tehtäviänne, ette kai te tosissanne luule osaavanne jotain työelämässä?  Pomon vissiin pitää maksaa palkkaa siitä että tuletta paikalle ja jonkun muun tehdä tiedän työt? Minä en ole edes yliopistoon päässyt ja on itsestään selvää, että lähetänpä mitä tahansa, niin nimeän tiedoston niin että se erottuu omakseni tai meidän firmasta tulleeksi. Kyllä aika tomppelia porukkaa yliopistoon näköjään pääsee. Laiskuus- ja tyhmyyspisteitäkö sinne olisi pitänyt kerätä? 

Vierailija
2/32 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin ja mieti, onko opetus ja ohjeistus ollut puutteellista. Kuinka kukaan on voinut edetä graduvaiheeseen oppimatta sitä perusasiaa, että kaikissa tenteissä, esseissä ja muissa pitää olla näkyvissä oma nimi.

Vai onko tässä sitten se ongelma, että tehtävät ja myös gradut palautetaan johonkin koppaan, jossa opiskelija ei ole oivaltanut sitä, että ei se ole samalla tavalla yksityinen kuin oma kone, vaan tehtävät pitäisi yksilöidä ja nimetä tarkemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proffako se siellä? Mun tiedoston tunnistat siitä että se on nimellä gradu_etunimisukunimi.pdf. Vai menikö sekin väärin?

Vierailija
4/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:32"]

Proffako se siellä? Mun tiedoston tunnistat siitä että se on nimellä gradu_etunimisukunimi.pdf. Vai menikö sekin väärin?

[/quote]

Mulla oli sama ja se oli ohjeen mukainen.

Vierailija
5/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen nimi sitten pitäis olla? Ite alan tekeen opinnäytettä ja sen tallennusnimeks todennäkösesti tulee oppari_omanimi.doc. Tykkään antaa informatiivisia nimiä tallennuksille.

Vierailija
6/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Laitan omalleni nimen av_mamman_iltasadut.pdf niin ryntäät lukemaan sitä innolla, kun luulet että siellä on jotain jännää. <3

Vierailija
7/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin murheet

Vierailija
8/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:51"]

Ok. Laitan omalleni nimen av_mamman_iltasadut.pdf niin ryntäät lukemaan sitä innolla, kun luulet että siellä on jotain jännää. <3

[/quote]

Mä taidan nimetä omani aikanaan sitten päiväkirjaksi tai rippituoliksi.

Vierailija
9/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Mulla oli sama ja se oli ohjeen mukainen.

[/quote]

Täällä myös.

Vierailija
10/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku niitten kaikkien nimi on vain Gradu, GRADU, gradu tai näiden variaatio kirjoitusvirhein. Kiukku. Se on iso. Tällä hetkellä luen ja arvostelen työtä GRADU(3), sitä edelsivät merkkiteokset GRADU, GRADU(1) ja GRADU(2). En minä raukkapoloinen paljoa vaadi, mutta edes erotettavat nimet tiedostoille.

Vierailija
11/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:51"]

[/quote]

No kyllä...tai no oikeastaan pakkohan mun on lukea vaikka ei edes olisi jännää. Joten turhaan impotenttina tässä purnaan.

Vierailija
12/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina alemman tason koulussa opettaja sanoi, että (koneella tehtävä) koe hylätään, jos tiedoston nimessä ei ole omaa nimeä. 

Vierailija
13/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:15"]

Eiku niitten kaikkien nimi on vain Gradu, GRADU, gradu tai näiden variaatio kirjoitusvirhein. Kiukku. Se on iso. Tällä hetkellä luen ja arvostelen työtä GRADU(3), sitä edelsivät merkkiteokset GRADU, GRADU(1) ja GRADU(2). En minä raukkapoloinen paljoa vaadi, mutta edes erotettavat nimet tiedostoille.

[/quote]

Olet söpö kiukkuinesi. 

Mutta ymmärrän, eniten ärsyttäisi tuo kokonaan tikkukirjainversio GRADU - fyi! Ei tarvitse huutaa.

Vierailija
14/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nimennyt erottuvasti?

Vierailija
15/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että av:lla selaillaan kesken arvostelun. Aijjai ;)

Vierailija
16/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:22"]

Onko kukaan nimennyt erottuvasti?

[/quote]

On toki. Viime viikolla palautetusta läjästä taisi kaksi sisältää gradu-sanan lisäksi muita sanoja. Ymmärrän mainiosti että harvoinpa sitä opiskelijalla omalla koneellaan monia graduja luuhii, joten miksi vaivautua nimeämään sitä ainokaista muuksi kuin siksi mikä se on. Mutta ohjeet, nuo akatemian apurit, ovat sitä varten että sääli soisi tarkastajalle mahdollisuuden tunnistaa GRADUn gradusta ja Gradusta. Huomaan prokrastinoivani parhaillaan...

Vierailija
17/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irvistä niille nimille joka kerta, jos helpottaisi.

Vierailija
18/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osaa itse vaihtaa tiedostonimiä? Tai anna opiskelijoillesi ohjeet nimeämisestä.

Vierailija
19/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain kuinka jaksat ylipäätään lukea niitä.

Vierailija
20/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois nimetä kratuks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä