Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko kertoa?

Vierailija
03.06.2015 |

Tein viikko sitten positiivisen testin miehelle, jonka kanssa ollaan tässä juuri eroamassa. Olen päättänyt pitää lapsen, mutta mietin sitä, että onko lapsen isälle pakko kertoa asiasta. Edellisillä kerroilla kun olen tullut vahingossa raskaaksi, niin hän on vaatinut aborttia, koska ei kuulema tule koskaan haluamaan lapsia.

Ennen kun nyt joku alkaa siellä mussuttamaan, että "oisitte käyttäny ehkäsyä", niin käytettiin kyllä kortsua, mutta ei sekään oo ihan 100% ehkäisy ja pillerit ei mulle käy. Toinen juttu mistä varmasti joku kukkahattutäti alkaa siellä valittamaan on "eikö ole epäreilua olla kertomatta lapselle isästään" ja tähän vastaan jo nyt, että kyllä minä lapselleni isästään kerron ja näytän kuvia yms. Eli varmasti tulee tietämään juurensa, mutta lapsen isälle en tahtoisi kertoa, koska tiedän että hän ei tätä lasta halua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella itse tekeväni samoin:(

Vierailija
2/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kun abortti ei ole enää vaihtoehto..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se pakko ole kertoa. Miettisin kyllä vakavasti lapsen oikeutta elatusapuun ja aikanaan myös perintöön/perintöihin isänsä puolelta.

Vierailija
4/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertominen lapselle ei riitä. Hanki isä paperille alusta asti, niin lapsella on mahdollisuus edes tutustua muuhun sukuunsa, jos vaikka isä ei tahdokaan pitää yhteyttä. Lapsella on myös perintöoikeus. Myöhemmin on hankalampaa, jos mies esim vielä kasvaa aikuiseksi ja perustaa perheen ja vaimolta pidetään lapsesi salassa. Petinnönjakokin voi silloin tuntua hankalammalta, kun lapsesi päättääkin tulla esiin yllättäin omasta tahdostaan ja vaatia DNA-testit.

Vierailija
5/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pidättäytynyt seksistä. Tai miehesi varsinkin jos ei halua lapsia missään nimessä.

Vierailija
6/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole häävi alku elämälle tuollainen.

Vierailija
7/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noita vahinkoraskauksia on ollut jo ainakin kaksi ennestään? Eikö missään vaiheessa tullut mieleen käyttää tuplaehkäisyä?

Vierailija
8/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ei tarvitse maksaa elareita ja lapsella on oikeus perintöosaansa.

Kerro vasta kun abortti ei ole mahdollinen.

Vierailija
9/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kertominen voisi aiheuttaa miehen sanallisen hyökkäyksen sua ja vauvaa kohtaan. Pilaisi sun onnesi perheenlisäyksestä.

Elatusapua saat vain jos kerrot miehelle isyydestä. Mutta päätös lapsen pitämisestä on yksin sinun. Miehellä ei ole siihen lain mukaan sananvaltaa.

En ehkä kertoisi nyt, mutta lapsen synnyttyä kertoisin.

Vierailija
10/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:14"]

Siis noita vahinkoraskauksia on ollut jo ainakin kaksi ennestään? Eikö missään vaiheessa tullut mieleen käyttää tuplaehkäisyä?

[/quote]

Edelleenkään pillerit tai muutkaan hormonaaliset ehkäisykeinot ei käy mulle. Eli ei oo oikeen muuta vaihtoehtoa kun kondomi ja se ei ole 100% ehkäisykeino niikun ei muutkaan.

Vierailija
11/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:22"]

Niin, kertominen voisi aiheuttaa miehen sanallisen hyökkäyksen sua ja vauvaa kohtaan. Pilaisi sun onnesi perheenlisäyksestä. Elatusapua saat vain jos kerrot miehelle isyydestä. Mutta päätös lapsen pitämisestä on yksin sinun. Miehellä ei ole siihen lain mukaan sananvaltaa. En ehkä kertoisi nyt, mutta lapsen synnyttyä kertoisin.

[/quote]

Tätä vaihtoehtoa olen itsekkin miettinyt. Tai noh.. Olemme molemmat viihdealalla, niin eiköhän se huomaa jos jossain vaiheessa vatsa alkaa pyöristymään, eli varmaan pakko kertoo viimestään sitten. Mutta ennen sitä 12rv en mielellään ainakaan kertois, koska en todellakaan halua aborttia.

Vierailija
12/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:10"]No ei ole häävi alku elämälle tuollainen.
[/quote]
Ap on jo päättänyt pitää lapsen. Kyllähän nyt miehet ymmärtää että jos siementään jakaa on aina mahdollisuus saada alulle lapsi. Oli sitten ehkäisyä tai ei.

Vierailija
13/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:23"]

[/quote]

Edelleenkään pillerit tai muutkaan hormonaaliset ehkäisykeinot ei käy mulle. Eli ei oo oikeen muuta vaihtoehtoa kun kondomi ja se ei ole 100% ehkäisykeino niikun ei muutkaan.

[/quote]

No miten meinasit jatkossa pärjäillä? Ethän sä voi pullauttaa vahinkovauvaa parin vuoden välein, kun "kondomit ei oo 100-prosenttinen ehkäisy"? Osaatko sä edes käyttää niitä kumeja kun noin hajoilevat?

Vierailija
14/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:10"]No ei ole häävi alku elämälle tuollainen. [/quote] Ap on jo päättänyt pitää lapsen. Kyllähän nyt miehet ymmärtää että jos siementään jakaa on aina mahdollisuus saada alulle lapsi. Oli sitten ehkäisyä tai ei.

[/quote]

Noinhan se menee, mua säälittää tossa kuviossa ainoastaan se syntyvä lapsi.

Vierailija
15/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut se mitään epäreilua ole. Se huolehtii ehkäisystä joka ei halua lasta, tai sitten on nussimatta. Yksinkertaista.

t.mies

Vierailija
16/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et välitä osallistuuko mies kasvatukseen niin voisit silti antaa hänen itsensä päättää.

Vierailija
17/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:23"]

[/quote]

[/quote]

No miten meinasit jatkossa pärjäillä? Ethän sä voi pullauttaa vahinkovauvaa parin vuoden välein, kun "kondomit ei oo 100-prosenttinen ehkäisy"? Osaatko sä edes käyttää niitä kumeja kun noin hajoilevat?
[/quote]
eihän ap niitä käytä, hän on nainen. Mies käyttää.

Vierailija
18/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt te olette jo viihdealalla.. Onko tää taas teppo ja co? Veikö se taas sun meikitkin samalla?

Vierailija
19/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun isälle tarvi mitään kertoa. Kerrot isän vain viranomaisille, he hoitavat lopun.

Vierailija
20/25 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi lasta nyt, mutta jos joku minulle sellaisen synnyttäisi niin asia olisi ihan eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi