Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v. lapsen pitää osata itse riisua piväkodissa ja pukeakin avustettuna?

Vierailija
22.09.2006 |

Onko teidän pk:ssa näin. Tällä viikolla tädit monesti valittanut, kun lapsi sanoo, että " en jaksa" kun pitäisi ulkovaatteet riisua. Mielestäni on jotenkin kohtuutonta vaatia 2v:ltä, että hänen pitää riisua. Meillä ei ole muita lapsia, joten miten teillä muilla on?

Syödäkin pitää itse hoidossa, mutta meidän lapsi ei sitäkään aina haluaisi tehdä, ja siitä saamme kuulla valituksia.

Tädit muuten todella mukavia, nämä asiat vaan mietityttävät. Toisdaalta olemme kyllä tehneet paljon lapsen puolesta asioita, joten pitäisikö hänen nämä tehdäkin?

Lapsi siis hiukan yli 2v.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pukee kyllä vielä 3 vuotiaatkin, jos he sitä tarvitsevatkin, eikä painosta vanhempia asiasta. Minusta hän on hyvä hoitaja, ja lapsemme on mennyt aina mieluusti hoitoon, vaikka muuten onkin oikein voimakastahtoinen, ja mielipiteensä voimallisesti ilmaiseva.

Lapsemme saa saappaat itse jalkaan sekä lippiksen/helpon hatun päähän. Alushousut saa pois, mutta esim. collegehousuja ei vielä. Hatun ja käsineet saa pois, ei paljon muuta. Ei ole pätkääkään kiinnostunut opettelemaan pukemista.

On varmasti normaali: on täysin kuiva, puhuu sujuvasti pitkiä lauseita, syö ja juo itse jne. Joku täällä sanoi, että 2v ei ole normaali, jos ei ole kiinnostunut pukemisesta :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi