Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kampaajille (permanenttiasiaa)

Vierailija
03.06.2015 |

Olen vuosikausia ottanut pitkiin hiuksiini spiraalipermanentteja 2 / vuosi melko pienillä rullilla. Nyt haluaisin vaihtelun vuoksi loivemmat kiharat. Permanenttini kestää todella hyvin, eli sitä on aina hyvin jäljellä, kun otan uuden. Onnistuuko suuremman kiharan tekeminen säkkärän päälle, vai täytyykö vanha kasvattaa pois? Ihmisikähän siihen menee. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö kampaajia kommentoimaan?

Vierailija
2/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tein vastaavan jutun asiakkaalle. Tuli hyvä loivempi kihara. Asiakas oli aasialainen joten hiuslaatu on tietenkin erilainen kuin suomalainen hius. Lopputulos riippuu hiustesi kunnosta, paksuudesta ja siitä kuinka tiivis spiraalikihara hiuksissasi tällähetkellä on. Jos kihara latvoissasi on todella tiivis spiraalimainen ja hiuksesi ovat kovin hennot ja huonokuntoiset niin hiukseen ei voi laittaa välttämättä tarpeeksi vahvaa ainetta. Suosittelen kyllä että menet näyttämään lähtökohtaa kampaajalle jolloin saat asianmukaisemman vastauksen kuin täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiraalipermanentti? Annan kun arvaan, olet n. 39-vuotias, joka on pahasti jämähtänyt nuoruudentyyliinsä... No parempi tehdä asialle jotain nyt, kuin vielä myöhemmin... tosin kuinka paljon sitten vaan se loivempi permanentti asiaa pelastaa...

Vierailija
4/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko vaikka te tyylitietoisemmat linkitätte muodikkaita nelikymppisten kampauksia tänne.

Kiitos

ap

Vierailija
5/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kampaaja, joka kommentoit! Ihan uteliaisuudesta kysyn, onko sulla usein permanentti-asiakkaita? Minkä ikäiset niitä ottaa?

Vierailija
6/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:18"]Hei kampaaja, joka kommentoit! Ihan uteliaisuudesta kysyn, onko sulla usein permanentti-asiakkaita? Minkä ikäiset niitä ottaa?
[/quote]

Enimmäkseen iäkkäämpiä rouvia, lyhyeen tukkaan. Spiraalipermiksiä tehtiin paljon vielä n.4-5 vuotta sitten, nyt harvemmin. Nuoremmat naiset ottavat usein hiuksiinsa ns.rakenne/muotokäsittelyn joka tehdään isoilla rullilla ja isoilla osioilla. Tämä käsittely kestää suurimmalla osalla hiuksissa n.2kk kunnes loivenee merkittävästi ja loppu kasvaa pois.

Jatkaakseni vielä ap:n kysymykseen niin nyt kun ajattelin asiaa tarkemmin niin jos hiusten kunto kestää noin en näe mitään syytä miksi loivempi kihara hiukseesi ei onnistuisi. Permisaineellahan rikoitaan hiuksen rikkisiltoja, käännetään haluttuun muotoon ja rakennetaan sillat uudestaan.

Vierailija
7/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanentti kiinnostais muakin! Olen jo pitkään miettinyt, voisiko permis olla ratkaisu mun hiusongelmiin vaikka se niin 80-luvulta kuulostaakin :D Mulla on pitkähköt, vähän luonnonkiharat hiukset. Jos annan hiusten kuivua itsestään tai lisään hiukan suolasuihketta ja puristelen hiuksia kiharalle, saan ihan kivat laineet. Hius ei kuitenkaan jaksa kihartua koko matkalta ja muutenkin osa hiuksista jää hassusti suoremmiksi, osa taas menee aivan korkkiruuvikiharalle.

Vierailija
8/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:18"]Hei kampaaja, joka kommentoit! Ihan uteliaisuudesta kysyn, onko sulla usein permanentti-asiakkaita? Minkä ikäiset niitä ottaa? [/quote] Enimmäkseen iäkkäämpiä rouvia, lyhyeen tukkaan. Spiraalipermiksiä tehtiin paljon vielä n.4-5 vuotta sitten, nyt harvemmin. Nuoremmat naiset ottavat usein hiuksiinsa ns.rakenne/muotokäsittelyn joka tehdään isoilla rullilla ja isoilla osioilla. Tämä käsittely kestää suurimmalla osalla hiuksissa n.2kk kunnes loivenee merkittävästi ja loppu kasvaa pois. Jatkaakseni vielä ap:n kysymykseen niin nyt kun ajattelin asiaa tarkemmin niin jos hiusten kunto kestää noin en näe mitään syytä miksi loivempi kihara hiukseesi ei onnistuisi. Permisaineellahan rikoitaan hiuksen rikkisiltoja, käännetään haluttuun muotoon ja rakennetaan sillat uudestaan.

[/quote]Kiitos!

Vierailija
9/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä vika permanentissa? Itselle ei muunlainen tukka sovikaan. Pitkät kiharat hiukset, maailman kauneimmat.

Vierailija
10/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:27"]Permanentti kiinnostais muakin! Olen jo pitkään miettinyt, voisiko permis olla ratkaisu mun hiusongelmiin vaikka se niin 80-luvulta kuulostaakin :D Mulla on pitkähköt, vähän luonnonkiharat hiukset. Jos annan hiusten kuivua itsestään tai lisään hiukan suolasuihketta ja puristelen hiuksia kiharalle, saan ihan kivat laineet. Hius ei kuitenkaan jaksa kihartua koko matkalta ja muutenkin osa hiuksista jää hassusti suoremmiksi, osa taas menee aivan korkkiruuvikiharalle.

[/quote]

Monilla luonnonkiharat omistavilla kihara ei ole säännöllistä. Jos hiukset ovat pitkät, tyvi ja pituudet eivät jaksa kihartua niin hyvin. Jos pidät koharasta niin suosittelisin ottamaan joko koko päähän isoilla rullilla permiksen tai vain muutama rulla loiviin kohtiin jolloinka lopputulos jää luonnollisemmaksi.

Vierailija
11/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy tekemään, kampaajalle vain kyselemään. Kampaaja osaa valita sopivan vahvuiset aineet hiuksiisi sopien. :)

Vierailija
12/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:25"]

[/quote] Enimmäkseen iäkkäämpiä rouvia, lyhyeen tukkaan. Spiraalipermiksiä tehtiin paljon vielä n.4-5 vuotta sitten, nyt harvemmin. Nuoremmat naiset ottavat usein hiuksiinsa ns.rakenne/muotokäsittelyn joka tehdään isoilla rullilla ja isoilla osioilla. Tämä käsittely kestää suurimmalla osalla hiuksissa n.2kk kunnes loivenee merkittävästi ja loppu kasvaa pois. Jatkaakseni vielä ap:n kysymykseen niin nyt kun ajattelin asiaa tarkemmin niin jos hiusten kunto kestää noin en näe mitään syytä miksi loivempi kihara hiukseesi ei onnistuisi. Permisaineellahan rikoitaan hiuksen rikkisiltoja, käännetään haluttuun muotoon ja rakennetaan sillat uudestaan.

[/quote]

Kaikkia rikkisiltoja ei saada ikinä rakennettua uudestaan, eli hius kärsii aina hapetus-pelkistys reaktioissa. Jos tukka on kovin huonokuntoinen, niin permanenttia ei todellakaan kannata ottaa, jotta tukasta ei tule purkkaa tai katkeile.

Vierailija
13/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:27"]Permanentti kiinnostais muakin! Olen jo pitkään miettinyt, voisiko permis olla ratkaisu mun hiusongelmiin vaikka se niin 80-luvulta kuulostaakin :D Mulla on pitkähköt, vähän luonnonkiharat hiukset. Jos annan hiusten kuivua itsestään tai lisään hiukan suolasuihketta ja puristelen hiuksia kiharalle, saan ihan kivat laineet. Hius ei kuitenkaan jaksa kihartua koko matkalta ja muutenkin osa hiuksista jää hassusti suoremmiksi, osa taas menee aivan korkkiruuvikiharalle.   [/quote] Monilla luonnonkiharat omistavilla kihara ei ole säännöllistä. Jos hiukset ovat pitkät, tyvi ja pituudet eivät jaksa kihartua niin hyvin. Jos pidät koharasta niin suosittelisin ottamaan joko koko päähän isoilla rullilla permiksen tai vain muutama rulla loiviin kohtiin jolloinka lopputulos jää luonnollisemmaksi.

[/quote]

Kiitos! Täytynee ottaa asia puheeksi seuraavalla kampaajakäynnillä. Aiemmin en uskaltanut harkita permistä vakavasti, koska tiedän sen vaikuttavan hiusten kuntoon melko negatiivisesti oikeinkin tehtynä, mutta nyt Olaplexin myötä tuostakaan ei tarvitse enää olla niin huolissaan.

Vierailija
14/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:27"]Permanentti kiinnostais muakin! Olen jo pitkään miettinyt, voisiko permis olla ratkaisu mun hiusongelmiin vaikka se niin 80-luvulta kuulostaakin :D Mulla on pitkähköt, vähän luonnonkiharat hiukset. Jos annan hiusten kuivua itsestään tai lisään hiukan suolasuihketta ja puristelen hiuksia kiharalle, saan ihan kivat laineet. Hius ei kuitenkaan jaksa kihartua koko matkalta ja muutenkin osa hiuksista jää hassusti suoremmiksi, osa taas menee aivan korkkiruuvikiharalle.   [/quote] Monilla luonnonkiharat omistavilla kihara ei ole säännöllistä. Jos hiukset ovat pitkät, tyvi ja pituudet eivät jaksa kihartua niin hyvin. Jos pidät koharasta niin suosittelisin ottamaan joko koko päähän isoilla rullilla permiksen tai vain muutama rulla loiviin kohtiin jolloinka lopputulos jää luonnollisemmaksi.

[/quote]

Kiitos! Täytynee ottaa asia puheeksi seuraavalla kampaajakäynnillä. Aiemmin en uskaltanut harkita permistä vakavasti, koska tiedän sen vaikuttavan hiusten kuntoon melko negatiivisesti oikeinkin tehtynä, mutta nyt Olaplexin myötä tuostakaan ei tarvitse enää olla niin huolissaan.

[/quote]

Olen kuulut tuosta Oleplexista, että jos niillä kotihoitotuotteilla ei jaksa hoitaa kunnolla, niin tukka menee kyllä huonoon kuntoon. Plajon huonompaan kuin ennen käsittelyä. Ei se mikään ihme käsittely ole. Sama periaate kaikissa hiustenkäsittelyissä loppupeleissä kuitenkin on. Ilmeisesti niillä kotituotteilla saadaan vain näyttämään se hius hyväkuntoisemmalta.

Vierailija
15/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:25"]

[/quote] Enimmäkseen iäkkäämpiä rouvia, lyhyeen tukkaan. Spiraalipermiksiä tehtiin paljon vielä n.4-5 vuotta sitten, nyt harvemmin. Nuoremmat naiset ottavat usein hiuksiinsa ns.rakenne/muotokäsittelyn joka tehdään isoilla rullilla ja isoilla osioilla. Tämä käsittely kestää suurimmalla osalla hiuksissa n.2kk kunnes loivenee merkittävästi ja loppu kasvaa pois. Jatkaakseni vielä ap:n kysymykseen niin nyt kun ajattelin asiaa tarkemmin niin jos hiusten kunto kestää noin en näe mitään syytä miksi loivempi kihara hiukseesi ei onnistuisi. Permisaineellahan rikoitaan hiuksen rikkisiltoja, käännetään haluttuun muotoon ja rakennetaan sillat uudestaan.

[/quote]

Kaikkia rikkisiltoja ei saada ikinä rakennettua uudestaan, eli hius kärsii aina hapetus-pelkistys reaktioissa. Jos tukka on kovin huonokuntoinen, niin permanenttia ei todellakaan kannata ottaa, jotta tukasta ei tule purkkaa tai katkeile.
[/quote]

Kvg Olaplex

Vierailija
16/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran suoristanut kiharani ja todennut, että permis sopii minulle paremmin. Hiukseni ovat hyväkuntoiset, joten rohkenen kokeilla suuremmilla rullilla seuraavan kerran.

ap

Vierailija
17/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Olen kuulut tuosta Oleplexista, että jos niillä kotihoitotuotteilla ei jaksa hoitaa kunnolla, niin tukka menee kyllä huonoon kuntoon. Plajon huonompaan kuin ennen käsittelyä. Ei se mikään ihme käsittely ole. Sama periaate kaikissa hiustenkäsittelyissä loppupeleissä kuitenkin on. Ilmeisesti niillä kotituotteilla saadaan vain näyttämään se hius hyväkuntoisemmalta.
[/quote]

Joo, Olaplex on vielä hieman kyseenalainen tuote.

Vierailija
18/18 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:25"]  [/quote] Enimmäkseen iäkkäämpiä rouvia, lyhyeen tukkaan. Spiraalipermiksiä tehtiin paljon vielä n.4-5 vuotta sitten, nyt harvemmin. Nuoremmat naiset ottavat usein hiuksiinsa ns.rakenne/muotokäsittelyn joka tehdään isoilla rullilla ja isoilla osioilla. Tämä käsittely kestää suurimmalla osalla hiuksissa n.2kk kunnes loivenee merkittävästi ja loppu kasvaa pois. Jatkaakseni vielä ap:n kysymykseen niin nyt kun ajattelin asiaa tarkemmin niin jos hiusten kunto kestää noin en näe mitään syytä miksi loivempi kihara hiukseesi ei onnistuisi. Permisaineellahan rikoitaan hiuksen rikkisiltoja, käännetään haluttuun muotoon ja rakennetaan sillat uudestaan. [/quote] Kaikkia rikkisiltoja ei saada ikinä rakennettua uudestaan, eli hius kärsii aina hapetus-pelkistys reaktioissa. Jos tukka on kovin huonokuntoinen, niin permanenttia ei todellakaan kannata ottaa, jotta tukasta ei tule purkkaa tai katkeile. [/quote] Kvg Olaplex

[/quote]

Kerro tuo Olaplexin toimintaperiaate (kemialliset reaktiot) minulle? Tiedätkö mikä siinä on vaikuttava aine? Olen oikein halukas sen kuulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi