Kangasala-millainen asuinpaikka?
Mitä seutuja kannattaa välttää ja mitä ei?
Vai olisiko Lempäälä, Pirkkala tai Nokia parempi näistä lyhyehkön matkan päästä Tampereelta sijatsevista paikoista?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:37"]Onko Kangasala uusi Porvoo?
[/quote]
Kangasala on uusi Seinäjoki. Junttila
Vaihteeksi asiallinen vastaus tässä: Kangasala on maantieteellisesti todella iso kunta, joten vastaus riippuu hyvin paljon siitäkin, mihin päin Kangasalaa suunnittelette muuttavanne. Me asuimme vuosia Tampereella, ja nyt olemme asuneet Kangasalla jo lähes 10 vuotta. Olemme viihtyneet aivan loistavasti. Oma asuinalueemme on okt-/rivarialue, jossa on erittäin rauhallista. Ei ole ollut mitään ongelmia mopoautojenkaan kanssa :) Naapurusto on mukavaa, ja väki osaa käyttätyä, myös lasten kaverit. En kerro, missä asumme, mutta emme siis asu Suoramalla, Nattarissa tms. paikassa, jossa meno ilmeisesti on levottomampaa (kerrostaloja ja paljon vuokra-asuntoja, mikä väkisinkin näkyy jossain määrin tiettynä levottomuutena).
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:37"]Onko Kangasala uusi Porvoo?
[/quote]
Kangasala on uusi Seinäjoki. Junttila
[/quote]
Seinäjokea juntimpaa ei ole
Itse asuisin mieluummin missä tahansa muualla Tampereen naapurikunnista kuin Kangasalla. Lempäälä on aivan erinomainen paikka asua, kaikki palvelut Ideaparkissa lähellä. Lempäälähän on myös hyvin kasvava kunta tällä hetkellä. Pirkkala on myös vallan mainiota aluetta, suosittelen erityisesti lapsiperheille, miksei muillekkin. Pirkkalaan rakennetaan myös paljon ok-taloja sekä rivareita parhaillaan. Lyhyt matka Tampereelle. Itse olen asunut sekä Pirkkalassa että Lempäälässä, myös Kangasalalla. Tällä hetkellä työskentelen Kangasalan kunnalla, joten joudun matkustamaan sinne päivittäin. Ei edes kunnon moottoritietä pääse Tampereelle, pitkät matkat Tre keskustaan, eikä Kangasalalla ole juuri mitään. Prisma, pari ruokapaikkaa, Lidl.. Toki, jos ei kovin paljoa vaadi, niin miksei. Onhan Kangasalallakin hyvät puolensa, peltoa ja peltoa ja peltoa riittää vaikka muille jakaa.
Pirkanmaalta suosittelen orivesi. Nätti ja pieni kaupunki jossa on mukavia asukkaita. Kesällä varsinkin kiva kaupunki. Plussaa että tampere aika lähellä.
Hyvä hyvä! Orivedellä on hyvä kasvatta perhe, olla "koiraperhe", sinkku, montaa muutakin sillä koulut ovat hyvät, luontokohteet mahtavat ja töissäkäynti esim Tampereella sujuvaa: juna, bussi tai auto. Edullista rakentaa tai ostaa edullisia valmiita asumuksia. Urheilu pitää nuorison ruodussa, iäkkäät ovat tyytyväisiä...stressitön mesta ja huikean puhdasta ilmaa ja järveä riittää! Kannattaa ottaa selvää ;)
Orivedelle ei enää ikinä. Persläpi, ja julkinen liikenne Tampereelle surkeaa varsinkin iltaisin ja vkl. Työmatkoihin Treelle saa varata tunnin vaikka matkaa on 40km. Ysitie on aina tukossa ja ratikkatyömaa Treella tukkii loppumatkan. Muutin pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuisin mieluummin missä tahansa muualla Tampereen naapurikunnista kuin Kangasalla. Lempäälä on aivan erinomainen paikka asua, kaikki palvelut Ideaparkissa lähellä. Lempäälähän on myös hyvin kasvava kunta tällä hetkellä. Pirkkala on myös vallan mainiota aluetta, suosittelen erityisesti lapsiperheille, miksei muillekkin. Pirkkalaan rakennetaan myös paljon ok-taloja sekä rivareita parhaillaan. Lyhyt matka Tampereelle. Itse olen asunut sekä Pirkkalassa että Lempäälässä, myös Kangasalalla. Tällä hetkellä työskentelen Kangasalan kunnalla, joten joudun matkustamaan sinne päivittäin. Ei edes kunnon moottoritietä pääse Tampereelle, pitkät matkat Tre keskustaan, eikä Kangasalalla ole juuri mitään. Prisma, pari ruokapaikkaa, Lidl.. Toki, jos ei kovin paljoa vaadi, niin miksei. Onhan Kangasalallakin hyvät puolensa, peltoa ja peltoa ja peltoa riittää vaikka muille jakaa.
Tuskin olet edes asunut Kangasalla, kun kirjoitat kunnan nimen noin.
Nokialla on melko kattavat palvelut, hyvä julkinen liikenne ja 10-15 min matka moottoritietä Tampereelle. Suosittelen.
Kangasalan kaupunki ostaa yksityisiltä sosiaalipalveluja, jotka tukevat rasismia ja työvoiman hyväksikäyttöä. Päättäjät eivät välitä ja katselevat vain sivusta. Kärsijöinä ovat sekä työntekijät että asiakkaat.
MInea kirjoitti:
Kangasalan kaupunki ostaa yksityisiltä sosiaalipalveluja, jotka tukevat rasismia ja työvoiman hyväksikäyttöä. Päättäjät eivät välitä ja katselevat vain sivusta. Kärsijöinä ovat sekä työntekijät että asiakkaat.
Mikä tilanne on nyt?
Ei suosittele lapsiperheille.