Turvakaukalot kamalan kalliita :( Mistä saisi edullisesti?
Kommentit (11)
Minä sanoin lastentarvikeliikkeessä erästä kaukaloa kalliiksi, myyjä suuttui minulle ja tiuski ettei lapsen turvallisuutta voi mitata rahassa. Joo ei, mutta rajansa kaikella.
Suosittelisin katsomaan netistä turvatuolitestit ja valitsemaan sen perusteella.
Fb kirppiksellä näkyy meilläpäin vaihtavan kaukalot omistajaa pilkkahintaan. Käytetyn uskaltaa ostaa kunhan on kolaroimaton, kolaroidut eivät yleensä ole ehyitä( muovia halki yms.).
Gracon Logico S ei kovin kallis ole, alle 200 eurolla saa telakan (turvavyökiinnitteinen) kanssa ja 100 eurolla pelkän kaukalon. Se on kuitenkin törmäystesteissä hyvin arvosanoin testattu. Kyllä itse uskaltaisin myös esim. yhdellä lapsella olleen turvakaukalon käytettynäkin ostaa. Silloin pystyy saamaan jo todella hyvän kaukalon (Cybex, Britax, Maxi-Cosi) kohtuuhinnalla telakan kanssa. Älä osta mitään mikä on uusi ja halpa. Niiden eron noihin kunnollisiin kaukaloihin näkee jo silmällä sekä kädessä pitämällä; halvat Bilteman ja Citymarketin kaukalot ovat mielettömän kevyitä ja heppoisia ja huonot sivutörmäyssuojat.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:27"]
Fb kirppiksellä näkyy meilläpäin vaihtavan kaukalot omistajaa pilkkahintaan. Käytetyn uskaltaa ostaa kunhan on kolaroimaton, kolaroidut eivät yleensä ole ehyitä( muovia halki yms.).
[/quote]
No ei todellakaan. Se ei vaadi kun tiputuksen kovalle niin suoja on viturallaan. Ja sitä ei näe muovista.
Kyselemällä tutuilta, brion kaukalot on myös edullisia tai osta osarilla..
Aikamoisia hintaeroja!! Biltemasta tosi halpa ja sitten löytyy noita monen sadan euron hintaisia. Mitä nyt netistä olen katsellut, niin 100e luokkaa uutena saa Brion kaukalon. Onko se hyvä?
-ap-
On brion hyvä, se on aika pieni vaan ja 6kk tms vaan moni mahtuu (suositus kai olisi käyttää vuosi). Meille tuli cybexin, ostin kaverilta
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:27"]Fb kirppiksellä näkyy meilläpäin vaihtavan kaukalot omistajaa pilkkahintaan. Käytetyn uskaltaa ostaa kunhan on kolaroimaton, kolaroidut eivät yleensä ole ehyitä( muovia halki yms.).
[/quote]
Meillä kolaroitua penkkiä ei olisi erottanut kolaroimattomasta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]On brion hyvä, se on aika pieni vaan ja 6kk tms vaan moni mahtuu (suositus kai olisi käyttää vuosi). Meille tuli cybexin, ostin kaverilta
[/quote]
Tätä mä en tajua.. Meillä meni vielä 9kk Brion Primo kaukaloon. Ilman mitään ongelmia! Tosiaan kolarin jälkeen sitten vaihdettiin istuimeen, että en tiedä kauan olisi vielä mennyt.
Biltema