Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ja kesäloma - mitään ei tee

Vierailija
03.06.2015 |

ei siis tee mitään. Tulen töistä klo 15:30 ja makaa sängyssään, ehkä on syönyt ehkä ei.
Pakotan illalla koiran kanssa lenkille, muuten vaan makaisi läppärin kanssa päivät pitkät.
Onneks heinäkuussa 1,5 viikkoo kesätöitö EDES!
Näkis nyt vaikka kavereita, nauttis kesästä! Mutta ei kun laiskottelee vaan ja jättää likaisia astioita ympärinsä.

Mites teillä muilla?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen samanlainen masennuksen takia.
T.15v

Vierailija
2/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ekalla lomaviikolla! Anna toisen olla (paitsi ne astiat pitäisi kyllä roudata koneeseen/keittiöön). Hänen lomansa, hän päättää mitä tekee tai on tekemättä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama laulu. Ajattelin antaa tämän ekan viikon laiskotella, kun nämä kelitkin on mitä on... Yöt kukkuu pelin ääressä tai kavereiden kanssa ja herää sitten joskus yhden maissa. Ensi viikolla saa luvan muuttaa vuorokausirytmiään ja ruveta tekemään kotitöitäkin.

Vierailija
4/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se siitä piristyy vielä. Meillä on ollut vähän sama meno tän viikon nyt. Tyttäreni ei ole hirveän sosiaalinen joten ottanut voimille olla jatkuvasti ihmisten kanssa ja tahtoo oikeasti olla hetken ihan vaan itsekseen. Lukenut kirjaa ja vaan ollut.

Vierailija
5/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna levätä ja nauttia lomastaan omalla tavllaan. Jos on tehnyt tiukasti töitä koko lukukauden, pari viikkoa menee kevyesti totaalilevolla. Eiköhän se kohta kyllästy makoilemiseen.

Vierailija
6/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempia aikanaan ahdisti, kun makasin sisällä lukemassa kirjoja (niitä meni useampia päivässä) ja ulkoiluttelin yksin hoitokoiraa. Olisi pitänyt osallistua leireille ja olla sosiaalinen - no minun ei siinä murrosiän tuoksinassa ja introverttina tyyppinä kiinnostanut. Aika monta riitaa käytiin läpi, minusta ihan turhaan. Kyllä minä siitä reipastuin, kun murrosikä vähän helpotti. 

Toki pelkkä ruudun katsominen on huono juttu ja liikuntaa pitäisi harrastaa, joten niihin tietenkin pitäisi kannustaa jollain lailla. Voisiko esim. koiran ulkoiluttamisesta päivän aikana tehdä ehdon sille, että saa viikkorahan tms? Myöskään likaisia astioita ei tietenkään saa jättää pitkin poikin. Mutta sitä ei kyllä äiti voi päättää, millä lailla nuori nauttii kesästään - monen mielestä pelaaminen kavereiden kanssa netin välityksellä voi olla paljon hauskempaa kuin ulkoilu. 

Vierailija
7/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:45"]Ehkä se siitä piristyy vielä. Meillä on ollut vähän sama meno tän viikon nyt. Tyttäreni ei ole hirveän sosiaalinen joten ottanut voimille olla jatkuvasti ihmisten kanssa ja tahtoo oikeasti olla hetken ihan vaan itsekseen. Lukenut kirjaa ja vaan ollut.
[/quote]

Meillä myös tyttö ei ole sosiaalinen.. Jotain suunnitelmia sillä oli kesällä kokoontua neljän kaverin kanssa pariks päivää. Ei tunnu kaipaavaan seuraa.

Kai se oon vaan mä ketä ärsyttää moinen saamattomuus! Ihanahan se oli lomalla vaan olla .. jospa se siitä piristyisi!
Ap

Vierailija
8/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesän ajan kodinhoito teinin vastuulla kun ei saanut kesätöitä. Maksan palkkaa.

Vierailija
9/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen maleksija joka vasta 11v. Ei kavereita, joten makaa kotona tabletin tai kännykän kanssa.
Ei mene ulos eikä tee mitään muutakaan. Viime sunnuntai-illasta asti on maanut kalsarit jalassa.

Vierailija
10/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on ap, tyttö. Mulla poika. Laitetaanko ne kirjeenvaihtoon? :D

T. Nro 4

Vierailija
11/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et anna lomailla rauhassa? Ja miksi pitäisi olla arkirytmissä lomalla, haittaako se jos lomalla valvoo yöt? Anna nauttia olostaan :-)

Vierailija
12/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis raskasta, jos omas lomaa olis menny kaks ja puol päivää ja joku jo vittuuntuis siihen, että otan rennosti, enkä juokse ympäri kylää. Itse aion lomallani olla just niin laiska ku huvittaa.. vaikka makaisin läppärin alla neljä viikkoa, aivan sama :D

Vierailija
13/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:50"]Meillä samanlainen maleksija joka vasta 11v. Ei kavereita, joten makaa kotona tabletin tai kännykän kanssa.
Ei mene ulos eikä tee mitään muutakaan. Viime sunnuntai-illasta asti on maanut kalsarit jalassa.
[/quote]

Samanlainen kun minä ja mun poikaystävä :D Mulla on tällähetkellä poikaystävän pieruverkkarit jalassa ja poikkis on boksereilla parvekkeella riippukeinussa xD
N17

Vierailija
14/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi suorittamaan lomaa! Koko ajan pakko tehdä jotain! Suorittaminen on hyvän ihmisen merkki!

Eiku ei.

Vierailija
15/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:53"]

Kyllä olis raskasta, jos omas lomaa olis menny kaks ja puol päivää ja joku jo vittuuntuis siihen, että otan rennosti, enkä juokse ympäri kylää. Itse aion lomallani olla just niin laiska ku huvittaa.. vaikka makaisin läppärin alla neljä viikkoa, aivan sama :D

[/quote]

Luulin ensin, että tämä on mun poikani. Mutta se kyllä juoksee välillä ympäri kyliäkin, eikä kiroile... :D

Olen kyllä sitä mieltä että teinien kuuluu osallistua kotitöihin lomallaankin. Ei se nyt niin mene, että "maataan läppärin alla" ja odotellaan valmista ruokaa, puhtaita pyykkejä ja siivouspalvelua. Saman katon alla jos asutaan, kuuluu kaikkien osallistua kotitöihinkin.

Nto 4

Vierailija
16/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:50"]Meillä samanlainen maleksija joka vasta 11v. Ei kavereita, joten makaa kotona tabletin tai kännykän kanssa.
[/quote]

Samanlainen kun minä ja mun poikaystävä :D Mulla on tällähetkellä poikaystävän pieruverkkarit jalassa ja poikkis on boksereilla parvekkeella riippukeinussa xD
N17
[/quote]

Eikä :D Meillä ihan sama juttu joka kesä :'D
N19

Vierailija
17/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettette kadehdi teinin lomaa

Vierailija
18/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:53"]

[/quote]

Luulin ensin, että tämä on mun poikani. Mutta se kyllä juoksee välillä ympäri kyliäkin, eikä kiroile... :D

Olen kyllä sitä mieltä että teinien kuuluu osallistua kotitöihin lomallaankin. Ei se nyt niin mene, että "maataan läppärin alla" ja odotellaan valmista ruokaa, puhtaita pyykkejä ja siivouspalvelua. Saman katon alla jos asutaan, kuuluu kaikkien osallistua kotitöihinkin.

Nto 4
[/quote]

Juu ajattele. Makaan läppärin alla ja vielä kiroilenkin. Aivan kamala tapaus :D

Vierailija
19/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja vastaa: Nyt on 3. (tai oikeastaan 4.) lomapäivä. Anna teinin vähän hengähtää! En mäkään ole tehnyt vielä mitään lomalla, maannut vaan ja roikkunut netissä / lukenut kirjoja. On takki aika tyhjä lukukauden lopun jälkeen. Ja siis mä olen lukion ope, joten mitään 2 viikon videoidenkatselua tai leikki-lauluohjelmaa ei ole vedetty vaan viimeinen, 28 opiskelijan, koe oli torstaina ja se piti olla perjantaina korjattu.

Vierailija
20/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:07"]

Opettaja vastaa: Nyt on 3. (tai oikeastaan 4.) lomapäivä. Anna teinin vähän hengähtää! En mäkään ole tehnyt vielä mitään lomalla, maannut vaan ja roikkunut netissä / lukenut kirjoja. On takki aika tyhjä lukukauden lopun jälkeen. Ja siis mä olen lukion ope, joten mitään 2 viikon videoidenkatselua tai leikki-lauluohjelmaa ei ole vedetty vaan viimeinen, 28 opiskelijan, koe oli torstaina ja se piti olla perjantaina korjattu.

[/quote]

Lomaileva opettaja. Mikä yllätys.