Minkälainen on mielestäsi hyvä lastentarhanopettaja?
Olen hakemassa opiskelemaan kasvatustieteitä. Kirjallisesta kokeesta ja koulupisteistä saan jo hyvät pohjapisteet, mutta edessä on vielä soveltuvuuskoe. Tällä palstalla on paljon vanhempia, joiden lapset ovat päiväkodissa, joten ajattelin täältä kerätä mielipiteitä ja näkemyksiä.
Haluan siis otsikon mukaisesti tietää, millaisia piirteitä on hyvällä lastentarhanopettajalla. Pyrin niiden mukaan miettimään, mitä piirteitä minulla itselläni rehellisesti on. Siten voin korostaa parhaita piirteitäni ja kysyttäessä osaan myös kertoa heikkouksiani.
Ette siis tee mitään tehtävää puolestani, sillä tämä on ihan omaa pohdiskeluani. Olen toki itsekin listannut tärkeitä pointteja paperille, mutta tiedän korostavani ja yleistäväni erityisen tärkeiksi piirteitä, joita itselläni on. Niinpä haluaisin kuulla myös "puolueettomia" mielipiteitä.
Kiitos kaikille, jotka kertovat näkemyksiään! :)
Kommentit (2)
Kakkoskommentoijalla oli todella tärkeitä piirteitä tuossa. Listaisin vielä semmoisen empaattisuuden. Toivon mukaan olet empaattinen ihminen etkä kasvattaisi lapsia armeija-tyylillä liian ankarasti. Semmosella aidolla välittämisellä, suvaitsevaisuudella ja tsemppi-meiningillä pääsee pitkälle.
Positiivinen, kannustava, suvaitsevainen. Siinä mielestäni tärkeimmät piirteet.