AV, tehdäänkö sopimus? (Uskovaisille ja ateisteille)
Eli: olen huomannut, että täällä uskovaiset toitottavat Jumalaansa joka puolelle, ja ateistit puolestaan haukkuvat uskovaisia jne.
.
Toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä, mutta se on kyllä typerää toitottaa sitä kaikille ja pahoittaa/suututtaa toiset sillä.
.
Te ette saavuta sillä mitään.
Eli sovitaanko (edes viikoksi) että uskovaiset eivät sano mitään että Uskokaa, niin pelastutte tms eikä ateistit väitä uskovaisten jumalaa satuolennoksi jne koska ei ole kuitenkaan todisteita puoleen eikä toiseen.
Jooko, edes viikko...
Kommentit (35)
Sori, sinä et sitä päätä. Jos Jumala lähettää jonkun saarnaamaan et voi sille yhtään mitään. Suosittelen että alat lukemaan evankeliumeja ennen kuin on liian myöhäistä. Jeesus on Herra.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:09"]
Öh, te jotka ette ole kiinnostuneet ilosanomasta...miksi sitten klikkaat sen ketjun auki? Usein otsikko kertoo selvästi mistä on kysymys. Josko siellä sittenkin olisi kiinnostusta?
[/quote]
Ihan vaan julistaakseni julistajalle että satuihinsa ei uskota.
Jos julistus olisi totta eniin eikö silloin voisi pitää päänsä kiinni ja odottaa sitä tuomiopäivää tjsp.
Ja SITTEN kun se tuomiopäivä tulee niin sitten voisi alkaa lällättämään että "mitäs ette uskoneet". Yrittäkää hihhulit edes tätä? Jooooooko? :)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:34"]
Sori, sinä et sitä päätä. Jos Jumala lähettää jonkun saarnaamaan et voi sille yhtään mitään. Suosittelen että alat lukemaan evankeliumeja ennen kuin on liian myöhäistä. Jeesus on Herra.
[/quote]
Jumala on satuolento ja Jeesus myytti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
Jumala on myytti mutta Jeesus ON OLLUT olemassa, on kuitenkin luonut maailman suurimman uskonnon. Mutta se, että tekikö hän ne ihmeteot, siitä ei tiedetä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:34"]Sori, sinä et sitä päätä. Jos Jumala lähettää jonkun saarnaamaan et voi sille yhtään mitään. Suosittelen että alat lukemaan evankeliumeja ennen kuin on liian myöhäistä. Jeesus on Herra.
[/quote]
Eli jos ehdotan jotain, se tarkoittaa että minä päätän? :D asia selvä. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:38"]
[/quote]
[/quote]
Jumala on tietenkin satuolento mutta suurella todennäköisyydellä Jeesukseksi kutsumamme uskonnollinen johtaja on elänyt. Perusteluna vaikkapa roomalaisten kirjanpito oikeuslaitoksensa toiminnasta. (Ja aikamoinen hypetys hänen jälkeensä ikävä kyllä myös.)
:D :D :D Kaksi minuuttia sitä kesti...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:42"]:D :D :D Kaksi minuuttia sitä kesti...
[/quote]
Jep... :D :( ap
Tässä on nyt se pikku ongelma, että osa uskovaisista (järkevät) ja osa ateisteista (järkevät) eivät muutenkaan toitota mitään tai ahdistele ketään. Epäjärkevälle osalle taas tuskin näin järkevä ehdotus menee läpi. Joten pahoittelen tulevien av-viikkojen sisältöä!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:43"]Tässä on nyt se pikku ongelma, että osa uskovaisista (järkevät) ja osa ateisteista (järkevät) eivät muutenkaan toitota mitään tai ahdistele ketään. Epäjärkevälle osalle taas tuskin näin järkevä ehdotus menee läpi. Joten pahoittelen tulevien av-viikkojen sisältöä!
[/quote]
Sen olen huomannut... Kiitos teille järkeville! Ja aina kannattaa ehdottaa... Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:43"]
Tässä on nyt se pikku ongelma, että osa uskovaisista (järkevät) ja osa ateisteista (järkevät) eivät muutenkaan toitota mitään tai ahdistele ketään. Epäjärkevälle osalle taas tuskin näin järkevä ehdotus menee läpi. Joten pahoittelen tulevien av-viikkojen sisältöä!
[/quote]Ne kristityt jotka eivät "toitota", häpeävät evankeliumia ja Jeesusta. Jeesus sanoi että Hänkin häpeää sitten heitä kun palaa takaisin enkeliensä kanssa! "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..."
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
Jumala on tietenkin satuolento mutta suurella todennäköisyydellä Jeesukseksi kutsumamme uskonnollinen johtaja on elänyt. Perusteluna vaikkapa roomalaisten kirjanpito oikeuslaitoksensa toiminnasta. (Ja aikamoinen hypetys hänen jälkeensä ikävä kyllä myös.)
[/quote]
Hyvin hatarat ovat todisteet Jeesuksen historiallisuudesta, mutta kulttuurimme pakottaa edelleen väittämään, että "No, ei ehkä ollut jumala, mutta oli olemassa", eikä tätä olemassaoloa saisi kyseenalaistaa.
Juu, varmasti oli Jeesus niminen henkilö siihen aikaan siellä päin. Kälviällä taas elää Matti ja Kouvolassa Mikko.
[/quote]
Koska mitään jumalia ei ole olemassa niin silloinhan kaikki tuo paskanjauhanta on turhaa.
Suosittelen että heität sen satukirjan romukoppaan ennen kuin on liian myöhäistä.
Lentävä Spagettihirviö on herra.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvin hatarat ovat todisteet Jeesuksen historiallisuudesta, mutta kulttuurimme pakottaa edelleen väittämään, että "No, ei ehkä ollut jumala, mutta oli olemassa", eikä tätä olemassaoloa saisi kyseenalaistaa.
Juu, varmasti oli Jeesus niminen henkilö siihen aikaan siellä päin. Kälviällä taas elää Matti ja Kouvolassa Mikko.
[/quote]
Tämä on totta. Mä nimittäin tunnen ton Kouvolan Mikon.
Matt.25:
31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:43"]
[/quote]Ne kristityt jotka eivät "toitota", häpeävät evankeliumia ja Jeesusta. Jeesus sanoi että Hänkin häpeää sitten heitä kun palaa takaisin enkeliensä kanssa! "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..."
[/quote]
En häpeä kumpaakaan. En silti toitota niitä, koska osaan kunnioittaa ateistien mielipiteitä. Nimim. Uskovainen
Voi ap, miksi itse loit taas tällaisen ketjun? :D Eipä siinä, näitä on aina hauska lukea.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kulttuurimme enää väitä noin.
Uskonnollisia kansanjohtajia oli monia ja moni heistä ristiinnaulittiin kuten tapana oli -ei sitä voi kiistää kukaan.
Varmaan olet koulussa tehnyt sitä kun juttu kerrotaan yhdelle ja tämä kertoo sen saman asia toiselle jne... kummasti juttu muuttuu matkan varrella. Tässä on sama juttu -ja kaikki ne kirkolliskokousten tekemät muutokset siihen päälle.
Aika pöljää puuhaa ottaa moinen vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:50"]
[/quote]
Lentävä Spagettihirviö on herra.
[/quote]Aivan, on vain yksi Herra. Muut ovat herroja.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.--Fil.2
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:48"]
Mua ei kiinnosta jos joku saarnaa uskonnosta ja kehottaa minuakin uskomaan mutta sitten vituttaa kun aikansa hihhulit on aina asettumassa kehityksen tielle ja kapuloiksi rattaisiin. Yhteiskunnan kehitys hidastuu.
"Ei saa mitään lääkkeitä ottaa kuolemansairaat koska Jumalalla on syynsä saattaa tämä ihminen sairaaksi!"
"Naiset eivät vaan voi saada äänioikeutta, koska Raamatussa sanotaan että nainen hiljaa seurakunnassa! Mies on perheen pää, nainen tehtiin miehen kylkiluusta, kyllä se on niin!"
"Ei voi 12-vuotias saada aborttia, abortti on murha ja Jumala on päättänyt että tämä tyttö raiskataan ja synnyttää siitä sitten lapsen!"
"Ehkäisykin on Jumalan tahdon vastustamista!"
"Itsetyydytys on syntiä, Raamatussa kielletään se, mielisairaalaan kaikki itsetyydyttäjät!"
"Homous on syntiä, Raamatussa kielletään se, mielisairaalaan kaikki homot!"
"Naispappeja ei saa olla kun se kielletään Raamatussa!"
"Homot eivät saa mennä naimisiin kun se kielletään Raamatussa!"
Jne. Huomaatteko selkeän kaavan?
[/quote]
Ainiin, lisäyksinä...
"Tappakaa se tiedemies joka väittää että maapallo kiertää aurinkoa eikä toisin päin!"
"Tappakaa se tiedemies joka varastaa ruumiita ja syntisesti avaa ja tutkii niitä!"
"Tappakaa se tiedemies joka väittää että ihmisellä ja apinalla on sama kantaisä!"
"Synnytyskipuihin EI SAA ottaa kipulääkettä, koska Raamatussa kerrotaan että naisen tehtävänä on kärsiä ne perisynnin tähden!"
t. sama