Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäikö Downton Abbeystä yksi jakso välistä, A Moorland Holiday jälkimmäinen osa?

Vierailija
29.01.2022 |

Valistakaa minua sarjasta tietävät, please. Näytettiinkö ylen Areenassa erikoisjaksosta "A Moorland Holiday" vain alkuosa. Siinä porukat lähtivät linnustamaan Rosen appivanhempien kutsumana pohjoiseen heidän vuokraamaansa linnaan. Ihan kuin jotain olisi jäänyt välistä, kun tänään lauantaina alkoi viimeisen kauden ensimmäinen osa. Missä välissä esim. Carson oli ehtinyt kosia rouva Hughesia? Ja Annan tilanne vaikutti erilaiselta jne.
Areenassa viidennen kauden yhdeksäs jakso on 46 min, kun se pitäisi kai olla elokuvamittainen? Näitä kausien päättäviä erikoisjaksoja on Briteissä esitetty alunperin joulupäivisin, mutta meillä ne on jaettu kahdeksi jaksoksi.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmankos! Tuli pengottua omat tallenteet ja Areena läpi, eikä löytynyt Maryn ja Talbotin kohtaamista, Edithin ja Pelhamin kohtaamista, Annan vapauttamista, Carsonin kosintaa, juttua, millä Thomas käräyttää Rosen appiukon jne.  Miten noin tökerösti pätkitään ratkaisevat jaksot edes kertomatta mitään selitystä.

Vierailija
42/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmankos! Tuli pengottua omat tallenteet ja Areena läpi, eikä löytynyt Maryn ja Talbotin kohtaamista, Edithin ja Pelhamin kohtaamista, Annan vapauttamista, Carsonin kosintaa, juttua, millä Thomas käräyttää Rosen appiukon jne.  Miten noin tökerösti pätkitään ratkaisevat jaksot edes kertomatta mitään selitystä.

Myös Denkerin kanakeiton haluan nähdä!  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylessä ollaan ihan pihalla tämän asian kanssa. Puuttunut jakso pitäisi tulla tänään, ettei kuudetta kautta ajettaisi pidemmälle ilman tietoa oleellisista menneistä tapahtumista. Siihenhän oli tullut uusi henkilökin alakertaan vakituisesti. Ja pari lähtenyt Amerikkaan.

Vierailija
44/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doenton abbey on Netflixissä.

Vierailija
45/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun kerroitte, että jakso puuttuu. Olen lady Mary fani, ja odotin, että näen hänen ja herra Talbotin ensi kohtaamisen. Tänään luulin, että muistin väärin sen tapahtuvan juuri tuolla metsästyslomalla. Toivon, että näemme jakson.

Muista lady Edith on huomattavasti sympaattisempi hahmo! Olen katsomassa Downton Abbeya kolmatta kertaa eli nyt tätä toista uusintakierrosta tv:ssä. Ilmankos se eilinen jakso vaikutti jotenkin kummalliselta kun siitä välistä jätettiin esittämättä yksi jakso.

Vierailija
46/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää YLE! Katsoin itse dvd:ltä viidennen kauden jälkimmäisen jakson. Siinä on paljon käänteentekeviä kohtauksia, joita ei voi jättää noin vain pois. Itse epäilen, että YLE ei voinut esittää kyseistä jaksoa tekijänoikeudellisista sysistä, koska se esitti 5. kauden viimeisen jakson jälkimmäisen osan jouluaattona 2020.

Vierailija
47/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylessä ollaan ihan pihalla tämän asian kanssa. Puuttunut jakso pitäisi tulla tänään, ettei kuudetta kautta ajettaisi pidemmälle ilman tietoa oleellisista menneistä tapahtumista. Siihenhän oli tullut uusi henkilökin alakertaan vakituisesti. Ja pari lähtenyt Amerikkaan.

Tom Bransonkin livahti ihan huomaamatta Bostoniin ja eilen se vain todettiin sivulauseessa.

Vierailija
48/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini on Mary ja Barrow. Mary on viileän seksikäs yläluokan nainen ja Barrow on luontaisen älykäs selviytyjä-tyyppi. Kumpikaan ei ole symppiksiä, mutta se ei ole pointti. 

Vierailija
49/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Denkerin kanakeiton haluan nähdä!  :D

Kannattaa suhtautua epäillen hänen keittotaitoihinsa! Hovimestarilla voi olla oikea aavistus asiasta.

Vierailija
50/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää YLE! Katsoin itse dvd:ltä viidennen kauden jälkimmäisen jakson. Siinä on paljon käänteentekeviä kohtauksia, joita ei voi jättää noin vain pois. Itse epäilen, että YLE ei voinut esittää kyseistä jaksoa tekijänoikeudellisista sysistä, koska se esitti 5. kauden viimeisen jakson jälkimmäisen osan jouluaattona 2020.

Voi ei... toivottavasti ei ole tekijänoikeudet syynä - tai ainakaan niin että jäisi näkemättä se jakson loppuosa!

Olen kyllä todella vihainen veronmaksaja jos Yle tällä tavoin töppäilee.

Vierailija
51/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään kausi 6 ja jakso 2 :(

Vierailija
52/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tekijänoikeudelliset syyt mahdollistavat kahteen osaan jaetun jakson ensimmäisen osan näyttämisen, mutta tosien osan näyttämisen ne estävät? Eiköhän syy ole se, että Yle on mokannut.

Vierailija
53/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tekijänoikeudelliset syyt mahdollistavat kahteen osaan jaetun jakson ensimmäisen osan näyttämisen, mutta tosien osan näyttämisen ne estävät? Eiköhän syy ole se, että Yle on mokannut.

Ymmärsin että ed.kommentti tarkoitti että koska jakson 2.osa jäi näyttämättä v.2021 olisivat Ylen näyttämisoikeudet sitten vanhentuneet?

Vierailija
54/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että ed.kommentti tarkoitti että koska jakson 2.osa jäi näyttämättä v.2021 olisivat Ylen näyttämisoikeudet sitten vanhentuneet?

Siis mitkä oikeudet ovat vanhentuneet? Kyseinen jakso on 93 minuuttia, joten Ylellä on oikeus koko jaksoon jos ja kun alku on näytetty.

Yle ei myöskään varmasti ole tahallaan jättänyt loppua näyttämättä vaan kyseessä on vahinko.

Vierailija
55/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylelle palautetta. Siitä saattaa olla hyötyä, tai sitten ei. YLE on kohtuullisen ylimielinen laitos valitettavasti.

Vierailija
56/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä oikeudet ovat vanhentuneet? Kyseinen jakso on 93 minuuttia, joten Ylellä on oikeus koko jaksoon jos ja kun alku on näytetty.

Yle ei myöskään varmasti ole tahallaan jättänyt loppua näyttämättä vaan kyseessä on vahinko.

Äh siis jaksoon on ollut esitysoikeudet vuodelle 2021, mutta koska sitä ei ehditty näyttää ohjelmiston siirtymisen vuoksi niin siksi ei voisi enää 2022 laittaa esitykseen, ymmärrätkö? En tiedä miksi tämä on näin vaikea selittää. Enkä kyllä tiedä yhtään toimivatko esitysoikeusasiat alkuunkaan näin.

Vierailija
57/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei Kim, en löytänyt järjestelmästä tuollaista 133 minuutin jaksoa, mutta löysin kauden kymmenennen jakson, joka on joulujakso. Siitä on varmaan oikeudet käytetty jonkun joulun alla. - Paavo https://areena.yle.fi/1-2375889"

tämä oli vastaus Ylen sivulla

Vierailija
58/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE sössi sen jakson. Katsoin tänään 5. kauden viimeisen osan sitten Netflixistä. Olen katsonut aikanaan koko sarjan ja eilen olin tosi vihainen, kun aloittivat uuden kauden ennen kuin olivat näyttäneet vikaa osaa loppuun viidennestä kaudesta. Onneksi muistin, että sarja näkyy myös Netflixissä.

Vierailija
59/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh siis jaksoon on ollut esitysoikeudet vuodelle 2021, mutta koska sitä ei ehditty näyttää ohjelmiston siirtymisen vuoksi niin siksi ei voisi enää 2022 laittaa esitykseen, ymmärrätkö? En tiedä miksi tämä on näin vaikea selittää. Enkä kyllä tiedä yhtään toimivatko esitysoikeusasiat alkuunkaan näin.

Ko. jakso on näytetty tänä vuonna, joten miten 2021 vaikuttaa tähän?

Vierailija
60/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei Kim, en löytänyt järjestelmästä tuollaista 133 minuutin jaksoa, mutta löysin kauden kymmenennen jakson, joka on joulujakso. Siitä on varmaan oikeudet käytetty jonkun joulun alla. - Paavo https://areena.yle.fi/1-2375889"

tämä oli vastaus Ylen sivulla

ja jatko 

"Hei Kim vielä, tästä on laitettu toivetta hankkijalle, mutta status on tosiaan tämä: "Downton Abbeyn kauden 5 jakso 10 on joulun erikoisjakso, johon emme ole saaneet tällä kertaa esitysoikeuksia." Tuo jakson esittäminen edellisjoulun alla oli omaa päättelyäni, joten voi tosiaan olla, että tätä ei ole esitetty. - Paavo"