Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäikö Downton Abbeystä yksi jakso välistä, A Moorland Holiday jälkimmäinen osa?

Vierailija
29.01.2022 |

Valistakaa minua sarjasta tietävät, please. Näytettiinkö ylen Areenassa erikoisjaksosta "A Moorland Holiday" vain alkuosa. Siinä porukat lähtivät linnustamaan Rosen appivanhempien kutsumana pohjoiseen heidän vuokraamaansa linnaan. Ihan kuin jotain olisi jäänyt välistä, kun tänään lauantaina alkoi viimeisen kauden ensimmäinen osa. Missä välissä esim. Carson oli ehtinyt kosia rouva Hughesia? Ja Annan tilanne vaikutti erilaiselta jne.
Areenassa viidennen kauden yhdeksäs jakso on 46 min, kun se pitäisi kai olla elokuvamittainen? Näitä kausien päättäviä erikoisjaksoja on Briteissä esitetty alunperin joulupäivisin, mutta meillä ne on jaettu kahdeksi jaksoksi.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Yle on näyttänyt jouluna kaksiosaisen jakson jälkimmäisen puolikkaan täysin epäloogisesti kesken sarjan, ja nyt sitä ei sitten voi enää näyttää oikealla paikallaan. Hienosti hoidettu Yle, ihan v**un hienosti.

Vierailija
82/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Yle on näyttänyt jouluna kaksiosaisen jakson jälkimmäisen puolikkaan täysin epäloogisesti kesken sarjan, ja nyt sitä ei sitten voi enää näyttää oikealla paikallaan. Hienosti hoidettu Yle, ihan v**un hienosti.

Veikkaan etteivät lue tätä sun turhautumista täältä, joten ehkä laitat suoraan heille viestiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi erikoisjakso voi olla mitenkään irrallinen ja erikseen ostettavissa, koska tuossa on nyt selvä aukko tapatumissa ilman tuota kymppijaksoa.

https://akateeminenwebshop.com/tuote/alun_armstrong/downton_abbey_a_moo…

Puolentoista tunnin elokuva. Yle pätkäissyt sen kahtia osiin 9 ja 10.

YLE harrastaa samaa myös monien brittiläisten poliisisarjojen suhteen että 1,5 tunnin pituinen jakso esitetään kahtena 45 minuutin jaksona. Muistaakseni noin tehty mm. Midsomerin murhien suhteen, jossa samaa tapausta käsitellään 2 kahdessa erillisissä jaksossa vaikka kyseessä ei ole muuten varsinaisesti jatkuvajuoninen sarja, jossa seurattaisiin tarkkaan päähenkilöiden elämää.

Vierailija
85/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi erikoisjakso voi olla mitenkään irrallinen ja erikseen ostettavissa, koska tuossa on nyt selvä aukko tapatumissa ilman tuota kymppijaksoa.

https://akateeminenwebshop.com/tuote/alun_armstrong/downton_abbey_a_moo…

Puolentoista tunnin elokuva. Yle pätkäissyt sen kahtia osiin 9 ja 10.

YLE harrastaa samaa myös monien brittiläisten poliisisarjojen suhteen että 1,5 tunnin pituinen jakso esitetään kahtena 45 minuutin jaksona. Muistaakseni noin tehty mm. Midsomerin murhien suhteen, jossa samaa tapausta käsitellään 2 kahdessa erillisissä jaksossa vaikka kyseessä ei ole muuten varsinaisesti jatkuvajuoninen sarja, jossa seurattaisiin tarkkaan päähenkilöiden elämää.

kahtena on ollut sielläkin mistä tää on imuroitu Downton Abbey S05E09 A Morland Holiday - Part 02

Vierailija
86/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista!!!!!

Mulla ei ole Netflixiä edes :(

-se, joka ekaa kertaa seuraa sarjaa nyt Ylellä

Minulla on kolmas kierros menossa kun sarja tulee YLE:ltä. Niiden alkuperäisten esityskertojen jälkeen koko sarja uusittiin kesä-elokuussa 2019 ennen kuin sarjaan perustuva elokuva tuli elokuvateattereihin syyskuussa 2019. Silloin kesällä 2019 ne jaksot esitettiin maanantaista perjantaihin joka päivä muistaakseni klo 16 tai 17.

Downton Abbey elokuva on esitetty muistaakseni televisiossa syksyllä 2021 jollain ei-maksullisella kanavalla. Toinen Downton Abbey elokuva tulee elokuvateattereihin maaliskuussa 2022.

Vierailija
87/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carson kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista!!!!!

Mulla ei ole Netflixiä edes :(

-se, joka ekaa kertaa seuraa sarjaa nyt Ylellä

Minulla on kolmas kierros menossa kun sarja tulee YLE:ltä. Niiden alkuperäisten esityskertojen jälkeen koko sarja uusittiin kesä-elokuussa 2019 ennen kuin sarjaan perustuva elokuva tuli elokuvateattereihin syyskuussa 2019. Silloin kesällä 2019 ne jaksot esitettiin maanantaista perjantaihin joka päivä muistaakseni klo 16 tai 17.

Downton Abbey elokuva on esitetty muistaakseni televisiossa syksyllä 2021 jollain ei-maksullisella kanavalla. Toinen Downton Abbey elokuva tulee elokuvateattereihin maaliskuussa 2022.

"Jatko-osan uusi ensi-ilta Yhdysvalloissa on 20. toukokuuta ja Britanniassa 29. huhtikuuta, uutisoi Deadline. Suomen uutta päivämäärää ei ole vielä julkistettu."

Vierailija
88/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan jouluaaton ohjelmakartta suunniteltu pikkujoulujatkoilla, vai mistä moinen järjen riemuvoitto on syntynyt?

Vierailija
89/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää YLE! Katsoin itse dvd:ltä viidennen kauden jälkimmäisen jakson. Siinä on paljon käänteentekeviä kohtauksia, joita ei voi jättää noin vain pois. Itse epäilen, että YLE ei voinut esittää kyseistä jaksoa tekijänoikeudellisista sysistä, koska se esitti 5. kauden viimeisen jakson jälkimmäisen osan jouluaattona 2020.

Lisään vielä edelliseen vastaukseeni sen verran, että Yle esitti sarjan uusintana kesällä 2019. Jos YLE on saanut tuolloin esittää sarjan esim. kahteen kertaan, YLE käytti oikeutensa (toisen esityskerran) tuohon Moorland Holiday päätösjakson jälkimmäiseen osaan, kun se esitti sen erillisenä joulujaksona 24.12 2020. Sen vuoksi sitä jaksoa tuskin nähdään nyt televisiosta.

Vierailija
90/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi sen jakson edes Areenaan, jos telkkarista ei saa näyttää. Vai oliko se jo jouluna oikeuksiin kuuluvan maksimiajan?

Vierailija
91/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin Ylelle palautetta. Laittakaa muutkin, jospa saisimme jakson Yle1:lle sekä Areenaan.

Laitoin kahta eri kanavaa käyttäen palautetta 👍

Vierailija
92/128 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisi sen jakson edes Areenaan, jos telkkarista ei saa näyttää. Vai oliko se jo jouluna oikeuksiin kuuluvan maksimiajan?

Myös Yle Areenaa koskevat esitysoikeudet, esimerkiksi Downton Abbeyn kohdalla on jo aiemmin ollut hassuja oikeuksia. Esimerkiksi 2019 Yle oli saanut oikeuden Areenaan 5 päivän ajaksi kunkin jakson näyttämisen jälkeen ja 30 päivän ajaksi koko kaudelle koko kauden näyttämisen jälkeen.

Vaikuttaa siis vahvasti siltä, että tätä kahteen osan pilkotun erikoisjakson jälkimmäistä puolikasta ei tulla tällä uusintakerralla Ylellä näkemään kun näyttöoikeus on käytetty 2020 jouluna.

Vierailija
93/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä pohjanoteeraus Yleltä. Noloa!

Vierailija
94/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täältä löytyi vastaus jaksojen epäloogisiin tapahtumiin. Pähkäilin missä vaiheessa minulla on jäänyt Carsonin kosinta näkemättä, kun yhtäkkiä olivat menossa naimisiin (vaikka olen nähnyt sarjan kauan sitten). Yle siis jätti yhden jakson välistä.

Vierailija
95/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siitä edes informoitu mitenkään. Kuviteltiinko Ylellä, että kukaan ei huomaa mitään?

Vierailija
96/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Ylelle palautteena linkin tähän keskusteluun :)

Vierailija
97/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siitä edes informoitu mitenkään. Kuviteltiinko Ylellä, että kukaan ei huomaa mitään?

Vai onko ne niin tumpeloita etteivät itse huomanneet mitään? Siinä kohtaa on kyllä parempi tarkastaa sitä onko siellä tarpeeksi ammattitaitoista porukkaa duunissa. Nyt päitä vadille!

Vierailija
98/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE sössi sen jakson. Katsoin tänään 5. kauden viimeisen osan sitten Netflixistä. Olen katsonut aikanaan koko sarjan ja eilen olin tosi vihainen, kun aloittivat uuden kauden ennen kuin olivat näyttäneet vikaa osaa loppuun viidennestä kaudesta. Onneksi muistin, että sarja näkyy myös Netflixissä.

Itse olen ihan koukussa sarjaan, katson sitä ensimmäistä kertaa joten kyllä eilen ihmeteltiin äidin kanssa että puuttuuko joku jakso välistä. Kiitos tämän palstan, selvisi että puuttuu niin. Ja meillä ei ole mitään netflixejä joten jää näämmä näkemättäkin. 🤬🤬

Vierailija
99/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tästä teoriassa valittaa kuluttajansuoja-asiamiehelle? Vai kenelle?

Vierailija
100/128 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tästä teoriassa valittaa kuluttajansuoja-asiamiehelle? Vai kenelle?

Voi kunpa voisikin valittaa huonosta logiikasta :D

Todella huono idea Yleltä kyllä käyttää näyttöoikeus puolikkaaseen irtonaiseen jaksoon, niin että koko sarjan uusintakierroksella ko. jaksoa ei voida näyttää. Toivotaan, että jatkossa tällaisia kömmähdyksiä ei kävisi.