Tiedätkö altistuneesi Omicronille ja et sairastunut?
Millainen tilanne oli? Lapsemme altistui koulussa sisäliikunnassa ja nyt odotellaan miten käy.
Kommentit (21)
Töissä altistuin, mutta en saanut itse. Olen kylläkin viimeks ollut kipeenä viime huhtikuussa. Vastustuskyky on ollut aina hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se pelkääminen.
Korona olisi varmaan parasta mitä teille voisi tapahtua. Sitten se olisi ohi. Voisitte taas elää ilman pelkoa.
Siihen voi sairastua uudelleen ja uudelleen eikä kukaan tiedä mitä jatkuva sen sairastelu aiheuttaa. Meilläkin olisi jo toinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Töissä altistuin, mutta en saanut itse. Olen kylläkin viimeks ollut kipeenä viime huhtikuussa. Vastustuskyky on ollut aina hyvä.
Oliko maskit ja miten pitkä altistusaika? Ap
Vierailija kirjoitti:
Korona olisi varmaan parasta mitä teille voisi tapahtua. Sitten se olisi ohi. Voisitte taas elää ilman pelkoa.
Kommentistasi näkee, että et edes ymmärrä koronasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko odotit oireita? Voithan vieläkin sairastua
En ole varma olenko itse altistunut, mutta 2-vuotias oli altistunut päiväkodissa. Hän sairasti ihan koko syksyn, melkein joka viikko jotain flunssaa, ja oltiin ihan varmoja että nyt tulee korona kun kuultiin altistumisesta. Ei tullut 🤷🏻♀️
Tyttärelläni oli oletettavasti omikron, koronatesti positiivinen kumminkin. Asumme samassa talossa. Tytön sairastumisesta tulee nyt pari viikkoa enkä ole vielä ainakaan sairastunut. Tyttärelläni on kaksi rokotusta, lievä tauti, ja itse ehdin saada kolmannen rokotteen puolitoista viikkoa ennen tytön sairastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko maskit ja miten pitkä altistusaika? Ap
varmaan tunnin ja aika lähekkäin oltiin kun piti neuvoa työssä. Ja hän välillä yski. Maskit olii mutta itsellä ei ole rokotuksia. Ei se välttämättä tartu. Kaverin perheenjäsenellä oli mutta kukaan muu ei sairastunut.
12-13 vuotias on tässä 2 vuoden aikana altistunut useista kertojam ennen rokotuksia niille muille varianteille koulussa ja jossain mistä ei tiedetä (koronavilkku) . Omicronille 3 kertaa ( 1,5 harkat sisätiloissa, 2 rokotetta). Ei tartuntaa.
11 vuotias on altistunut luokkakaverilta 2 kertaa Omicronille, ei tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
12-13 vuotias on tässä 2 vuoden aikana altistunut useista kertojam ennen rokotuksia niille muille varianteille koulussa ja jossain mistä ei tiedetä (koronavilkku) . Omicronille 3 kertaa ( 1,5 harkat sisätiloissa, 2 rokotetta). Ei tartuntaa.
11 vuotias on altistunut luokkakaverilta 2 kertaa Omicronille, ei tartuntaa.
Ja jatkan vielä että testattu, julkisella silloin kun sitä vielä suositeltiin, sen jälkeen kotona, eli tod. näk. ei oireetontakaan tartuntaa ole tullut.
Koulussa jo kahden viikon ajan useampia altistumisia. Enimmän osan aikaa olen nyt pitänyt ffp2-maskia.
Vielä ei ole tärpännyt vaikka istuttu samassa pöydässä syömässä ja juomassa kahvia. Silloin ei luonnollisestikaan ollut maskia.
Teini altistui koulussa, kun paras kaveri oli koronassa; köhi ja pärskähteli teiniä päin. Ei tartuntaa. Ei tosin tietoa, oliko kaverilla omicron-muunnos vai joku muu. Tapahtui tammikuun toisella viikolla.
Todistetusti tyttärelläni (8-v) oli korona marraskuun lopussa, minä ja teini emme saaneet tartuntaa vaikka halailtiin ja nukkui vieressäni. En tiedä oliko deltaa vai omicronia. Nyt miesystävälläni on korona, sai sen pojaltaan, molemmat kolmasti rokotettuja. Minä en saanut taaskaan, vaikka oltiin intenssiivisesti tekemisissä (olen rokotettu). Päivää ennenkuin itse huomasi olevansa kipeä, olimme kyläilemässä ja ainakin yksi on ilmeisesti siitä tapaamisesta saanut tartunnan. Voihan olla, että olen jossain vaiheessa sairastanut niin lievillä oireilla etten tajunnut. En osaa omicronia mitenkään pelätä, suurimmalle osalle lähes oireeton tai kuin lievä nuha.
Vierailija kirjoitti:
Todistetusti tyttärelläni (8-v) oli korona marraskuun lopussa, minä ja teini emme saaneet tartuntaa vaikka halailtiin ja nukkui vieressäni. En tiedä oliko deltaa vai omicronia. Nyt miesystävälläni on korona, sai sen pojaltaan, molemmat kolmasti rokotettuja. Minä en saanut taaskaan, vaikka oltiin intenssiivisesti tekemisissä (olen rokotettu). Päivää ennenkuin itse huomasi olevansa kipeä, olimme kyläilemässä ja ainakin yksi on ilmeisesti siitä tapaamisesta saanut tartunnan. Voihan olla, että olen jossain vaiheessa sairastanut niin lievillä oireilla etten tajunnut. En osaa omicronia mitenkään pelätä, suurimmalle osalle lähes oireeton tai kuin lievä nuha.
miksi nukut 8v tytön vieressä?
Altistuin töissä noin 4 päivänä ja maskia emme käytä töissä - joka päivä useampia tunteja etäisyys sairaaseen henkilöön oli alle metri. Tämä oli omicronin aikana ja altistuin pitkäksi ajaksi kylläkin vain yhtenä päivänä deltaa sairastavalle henkilölle, niin ei tarttunut silloinkaan vaikka en ollut rokotettu. Nyt on rokote, niin en ota lisää rokotteita vaikka passiin vaadittaisiin, en jostain syystä saa koronaa, niin rokote on turha ja myös turha riski minulle.
Kaveri ryyppäsi yön yli tyypin kanssa, jolla seuraavana päivänä tuli oireet. Kaverille ei tarttunut, eikä kenellekään muulle, jonka kanssa kaverin kaveri oli ollut tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi nukut 8v tytön vieressä?
Minun viereeni lapset saavat aina tulla nukkumaan jos tarpeen. Ihan iästä riippumatta.
Eiköhän jokainen kodin ulkopuolella liikkuva ole altistunut jos on ollut ihmisten lähellä.