Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko luovuttaa verta, vaikka olen sairaalloisen ylipainoinen?

Vierailija
03.06.2015 |

Tahtoisin tänään mennä luovuttamaan ensimmäistä kertaa verta, mutta luulen että käännyttävät mut heti ovella pois. :( Painan 140kg. Enkä kaipaa ketään päätä aukomaan, laihdutan koko ajan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 150 kg, eikä sitä ole edes kyselty. Käyn neljän kk:n välein eli voit mennä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät käännytä kunhan olet muuten terve. Kävin monesti luovuttamassa erään tuttavani kanssa jolla oli painoa vähintään se 140 kiloa ja hyvin meni kaikki. 

Vierailija
4/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni vain liian pieni paino on este, toki jos sulla on alhainen hemoglobiini tai joku muu este, niin sitten käännyttävät. Lue Veripalvelun sivuilta, mitkä on esteitä (tietyt lääkkeet, sairaudet, uusi tatuointi, uusi seksikumppani ym). Mulle ei ole kukaan sanonut eikä kysynyt siellä painosta mitään, vaikka mulla bmi on ylittänyt sairaalloisen ylipainon rajan (40) kun olen luovuttanut.

Vierailija
5/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutuksen nettisivuilla lukee ainakin siinä testissä, missä menee raja sekä ali- että ylipainossa. Se on turvallisuuden takia. Selviää myös menemällä paikan päälle tai soittamalla.

Vierailija
6/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitten uskallan mennä luovuttamaan... :)

Vierailija
7/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kohta lähden luovuttamaan :) ♡ ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi