Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maha ei kestä mitään ruokaa!

Vierailija
03.06.2015 |

Minulla on todettu ärtynyt paksusuoli, joka oireilee mahakipuna, turvotuksena, ilmavaivoina ja ripulina. Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa, kun maha ei kestä MITÄÄN ruokaa. Olen kyllä hyvin tietoinen FODMAP-ruokavalioista ja olenkin noudattanut sitä, vaan ei auta.

Tällä hetkellä syön pelkästään gluteenittomia riisikakkuja (ei mitään päällä) ja juon vettä. Silti mahani oireilee joka päivä. Kellään muulla ollut samanlaista ja onko mikään auttanut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita on ja yritän vaikka mitä keinoja. Tähän asti mikään ei ole auttanut, ja juuri kun tuntuu että nyt on kaikki hyvin niin eipä sitten olekaan.

Vierailija
2/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:26"]

Minulla on todettu ärtynyt paksusuoli, joka oireilee mahakipuna, turvotuksena, ilmavaivoina ja ripulina. Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa, kun maha ei kestä MITÄÄN ruokaa. Olen kyllä hyvin tietoinen FODMAP-ruokavalioista ja olenkin noudattanut sitä, vaan ei auta.

Tällä hetkellä syön pelkästään gluteenittomia riisikakkuja (ei mitään päällä) ja juon vettä. Silti mahani oireilee joka päivä. Kellään muulla ollut samanlaista ja onko mikään auttanut?

[/quote]

Kiinnostaisi tietää, että miten sairaus alkoi. Oliko sitä ennen jotain ennakko-oireita. Laukaisiko esimerkiksi joku lääkekuuri tai dieetti sen?

Onko sinut tähystetty, että suoli on varmasti kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jättäisit ne gluteenittomatkin vähäksi aikaa ja kokeilisit kasvisperäistä ruokavaliota ?

Vierailija
4/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla aluksi mahd. vahvoja maitohappobakteereita (esim. VSL#3/Vivomixx) ja sitten fermentoituja ruokia (hapankaali, auttaa suoliston bakteereja) kun vatsa kestää, itsellä lääkärin diagnosoima "ärtyvä suoli" parani sillä että sain hiljalleen suoliston bakteerikannan kuntoon edellämainituilla keinoilla. Vähitellen suolistoni alkoi kestää enemmän ruokia. Aiemmin alkoi olla jo todella epätoivoinen olo kun kaikki viljat, kasvikset ja maitotuotteet aiheuttivat pahoja oireita, ja lääkäristä ei ollut mitään apua ("Tää nyt on tällainen vaiva, ei voi mitään"). Valitettavasti myös mitä enemmän vähennät ruokia ruokavaliostasi, sitä enemmän suolisto reagoi niihin. Eli nyt varovasti mukaan esim. valkoinen riisi, keitetty kana, vihanneksista miedoimmat eli yleensä kurkku. Tuolla ruokavaliolla et saa kuin itsesi kunnolla sairaaksi.

Vierailija
5/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tällainen ongelma ollut jo lähes 5-vuotta. Apua toi Lepicol ja Vivomixx. Lääkärit eivät ole löytäneet mitään syytä ja ovatkin lähinnä vuosien varrella lyöneet enempi vähempi hanskat tiskiin. Lepicol ja Vivomixx on itse tutkimalla löytynyt. Niistä kannattaa lukea lisää netistä. Hyvien bakteerien vähyys suolistossa ollut ainakin meillä syynä ja hyviä bakteereja on nyt sitten näillä tuotteilla lisätty. Kokeilemisen arvoisia. En kuitenkaan halua vastuuttomasti sinulle tyrkyttää näistä kumpaakaan, sillä enhän tiedä, jos olet jollekin aineelle allerginen. Mutta meillä on tilanne näillä rauhottunut yllättävän hyvään suuntaan. Käytössä on ollut aina päivittäin Imodium-ripulilääke, mutta nyt sitäkään ei tarvitse ihan päivittäin välttämättä ottaa. Tsemppiä sulle! :)

Vierailija
6/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile anaaliseksiä.

Vierailija
7/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paras apu on ollut tähän mennessä mahdollisimman monipuolinen ruokavalio, runsaasti kasviksia ja tarpeeksi pienet annosmäärät. En jaksa aina tuota noudattaa ja sen sitten huomaa voinnissa.

Vierailija
8/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioresonanssihoito

Vierailija
9/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttanu hiilari meininki Eli alhaalla.. Kamppailu taudin kans yli kymmenen vuotta plus refluksi. Ja vähä ku lipee ni täytyy olla tarkkana mis lähin veski. Toi on vähän semmosta kellosepän hommia mut mulla autto toi ja tietty lääkitys kohillaan. Tsemppiä

Vierailija
10/10 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla alko 4 vuoden antibiottikuurin jälkeen. No oliks ihme :D t.10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan