Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juopon miehen jättäminen, tekee pahaa!

Vierailija
02.06.2015 |

Olen jo päättänyt jättää alkoholisoituneen aviomieheni, mutta lykkään asioiden toteuttamista säälistä ja pelosta. Tiedän, etten mitenkään voi enää elää valehtelevan ja osan aikaa omassa todellisuudessaan viettävän ihmisen kanssa. Välillä olemuksessa kuitenkin pilkahtelee se ihana mies, johon 12 vuotta sitten rakastuin. Meillä on edelleen toisinaan hauskaa yhdessä ja hänen katseensa sulattaa edelleen sydämeni. En kuitenkaan enää voi kuvitellakaan luottavani hänen lupauksiinsa lopettaa juominen. Mies ei haluaisi erota ja hän tuntuu aidosti kuvittelevan, että pystyisi raitistumaan. Minä en tähän enää usko.

Leikittelin tänään ajatuksella, että entä jos tietäisin varmasti, että hän lopettaisi juomisen kahden vuoden päästä. Jäisinkö? Kun tajusin, etten silti jäisi odottelemaan, tuli oikeastaan helpottava olo. On tässä jo useamman vuoden ajan odotettu huolesta sairaana, kuunneltu katteettomia lupauksia, uskottu ja toivottu. Jätetty oma elämä syrjään, kun on autettu miestä. Jätetty menemättä sukujuhliin tai tapaamaan ystäviä, kun umpihumalainen puoliso on valvottanut koko yön ja juo vielä aamullakin. Käyty noutamssa putkasta pahanjahuinen ja ärtyisä juoppo, joka vielä joskus on ollut komea, kohtelias ja työssään arvostettu mies.

Sattuu sydämestä, että tulen jättämään hänet oman onnensa nojaan, mutta ehkä käyn kaikesta huolimatta viemässä huomenna avioeropaperit.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin voinut kai katsella loputtomiin, laiskuuttani. Lasten takia erosin ja elämä on todella parempaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä ruvettiin tosiaan puhumaan erosta, mies lopetti juomisen kahdeksi viikoksi. Ei, ei raitistunut tuoksi ajaksi, lopetti vaan juomisen.

Silloin minua pelotti, koska olin eroamassa hänestä nimenomaan sen takia, että olin jäänyt jo monta vuotta toiseksi viinalle. Mutta silloin myös tajusin, että pelkkä viinattomuus ei suhdettamme pelastaisi.

Olin hyvin helpottunut, kun tajusin korkin jälleen auenneen. Ero oli oikea ratkaisu. En kadu edes sitä, ettemme eronneet aiemmin, koska minun piti nähdä ettei suhteella ollut enää tulevaisuutta.

Vierailija
24/24 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan yks elämä eikä sitä kannata tuhlata