Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juopon miehen jättäminen, tekee pahaa!

Vierailija
02.06.2015 |

Olen jo päättänyt jättää alkoholisoituneen aviomieheni, mutta lykkään asioiden toteuttamista säälistä ja pelosta. Tiedän, etten mitenkään voi enää elää valehtelevan ja osan aikaa omassa todellisuudessaan viettävän ihmisen kanssa. Välillä olemuksessa kuitenkin pilkahtelee se ihana mies, johon 12 vuotta sitten rakastuin. Meillä on edelleen toisinaan hauskaa yhdessä ja hänen katseensa sulattaa edelleen sydämeni. En kuitenkaan enää voi kuvitellakaan luottavani hänen lupauksiinsa lopettaa juominen. Mies ei haluaisi erota ja hän tuntuu aidosti kuvittelevan, että pystyisi raitistumaan. Minä en tähän enää usko.

Leikittelin tänään ajatuksella, että entä jos tietäisin varmasti, että hän lopettaisi juomisen kahden vuoden päästä. Jäisinkö? Kun tajusin, etten silti jäisi odottelemaan, tuli oikeastaan helpottava olo. On tässä jo useamman vuoden ajan odotettu huolesta sairaana, kuunneltu katteettomia lupauksia, uskottu ja toivottu. Jätetty oma elämä syrjään, kun on autettu miestä. Jätetty menemättä sukujuhliin tai tapaamaan ystäviä, kun umpihumalainen puoliso on valvottanut koko yön ja juo vielä aamullakin. Käyty noutamssa putkasta pahanjahuinen ja ärtyisä juoppo, joka vielä joskus on ollut komea, kohtelias ja työssään arvostettu mies.

Sattuu sydämestä, että tulen jättämään hänet oman onnensa nojaan, mutta ehkä käyn kaikesta huolimatta viemässä huomenna avioeropaperit.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin juuri tuollaisen miehen kaksi vuotta sitten. Joka päivä olen onnellinen siitä että erosin. Yksi lapsi kysyi tässä vähän aikaa sitten että eihän iskä muuta enää tänne kun meillä on niin mukavaa. Kauheata miten monta vuotta hukkasin. Mutta nyt on kaikki hyvin :)

Vierailija
2/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhtä raskasta ja oma elämä siinä vain pilaantui, lopulta uskalsin erota. Se vain harmitti kun yritin liian kauan. Pia eron jälkeen menin uusiin naimisiin ,enkä voinut kuvitella, että minulla vois vielä olla näin hyvä uusi avioliitto. Sain vielä yhen lapsenkin. Olemme siis onnellinen uusperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
4/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:48"]

Miten paljon ukkos dokailee? Kerran viikossa?

[/quote]

Mies juo keskimäärin puolet kaikesta ajasta. Pisimmillään putket kestävät lähes kaksi viikkoa. Tällaisia on ollut mm. kesäaikaan, mutta välillä korkki on auki viikon arkisinkin. (Mies on yrittäjä.) Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mies aloittaa juomisen herättyään, ottaa päiväunet/sammuu, jatkaa juomista illan ja käy sitten nukkumaan. Ja aamulla alusta. Siinä ei hirveästi perhe-elämää vietetä. 

Juominen on kaikilla mittareilla mennyt koko ajan pahemmaks, eikä minulla ole valitettavasti voimia katsoa tätä touhua pidempään. 

Kaunis kiitos vastauksista ja voimia teille muillekin samojen asioiden kanssa kamppaileville.

Ap

Vierailija
5/24 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:10"]

Kun meillä ruvettiin tosiaan puhumaan erosta, mies lopetti juomisen kahdeksi viikoksi. Ei, ei raitistunut tuoksi ajaksi, lopetti vaan juomisen.

Silloin minua pelotti, koska olin eroamassa hänestä nimenomaan sen takia, että olin jäänyt jo monta vuotta toiseksi viinalle. Mutta silloin myös tajusin, että pelkkä viinattomuus ei suhdettamme pelastaisi.

Olin hyvin helpottunut, kun tajusin korkin jälleen auenneen. Ero oli oikea ratkaisu. En kadu edes sitä, ettemme eronneet aiemmin, koska minun piti nähdä ettei suhteella ollut enää tulevaisuutta.

[/quote]

Tää oli mielettömän hyvin sanottu.

Vierailija
6/24 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:02"]

Ap, tutulta kuulostaa, saman kaltainen tilanne. :( No mies ei juo ehkä niin kamalan usein, mutta kännissä aina haluaa erota, selvinpäin peruu kaiken ja pyytelee anteeksi. Viime viikonloppuna jälleen sama. Mikä hulluinta, mä voisin katsella jopa sitä juomista, jos ei se aina olis jättämässä mua! Kuinka vähän sitä itseään arvostaa... Kunpa en enää rakastaisi. :(

[/quote]

Et sä rakastakaan, ihan ohikselta tiedoksi vaan. Tosta on tullut sulle tapa.

Vierailija
7/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ainoa toivosi on juuri tässä: kun mies näkee, että sinä olet tosissasi eroamassa, hän ehkä edes yrittää raitistua. Nyt hänellä ei ole ollut siihen mitään syytä, kun sinä olet ollut huolehtimassa.

Vierailija
8/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
10/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja vitsikäs yrität olla vai? Painu helvettiin. Sunkin hymysi hyytyisi, jos alkoholistiperheessä eläisit, urpo.

Vierailija
11/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:58"]

[/quote]

Ja vitsikäs yrität olla vai? Painu helvettiin. Sunkin hymysi hyytyisi, jos alkoholistiperheessä eläisit, urpo.

[/quote]

En kyllä yrittänyt, monesti olen kuunnellut akkoja haukkumassa ukkoaan, joka ottaa lauantaisin kännit, alkoholistiksi.

Itse miellän alkoholistiksi yleensä tyypin joka vetää tyyliin viikon putkeen. Näitä olen nähnyt, ihan kaveri/tuttavapiirissäkin

Vierailija
12/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen vastaa... Mies kävi töissä, joi kaikki illat ja viikonloput. Ja kaikki rahat. En voinut pyytää ketään kylään. Lapset eivät voineet pyytää kavereita. Mitään ei voinut sopia. Koskaan ei voinut luottaa että mies olisi selvä, kuskaamaan tä hoitamaan lapsia. Järjettömän raskasta aikaa, onneksi ohi jo :)

Vierailija
13/24 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no kiitti kun ohiksena tuut kertomaan mulle mun tunteista. :)

Vierailija
14/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole kukaan ketjuun kirjoittaneista mutta mulle kyllä oikeasti alkaisi riittää jos sekin jos mies dokaisi joka jumalan viikonloppuna itsensä siihen tilaan että lapset saisivat hävetä ja/tai pelätä että mitä isä tänä viikonloppuna tekee. Ei ole päästään terveen puuhaa se.

Vierailija
15/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tärkeää, ettet sitten vedä eropapereita takaisin, jos mies kunnostautuu pariksi viikoksi! Jos mies haluaa sinut takaisin, ainakin vuosi pitäisi pysyä raittiina tai kohtuukäyttäjänä (alkoholisteista tosin harvoin tulee kohtuukäyttäjiä). Alkoholisti pystyy sinnittelemään muutaman viikon tai kuukauden mutta oikeasti ajattelee vain sitä päivää, kun taas "saa" juoda. Todelliseen toipumiseen menee paljon kauemmin.

Vierailija
16/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

En kyllä yrittänyt, monesti olen kuunnellut akkoja haukkumassa ukkoaan, joka ottaa lauantaisin kännit, alkoholistiksi.

Itse miellän alkoholistiksi yleensä tyypin joka vetää tyyliin viikon putkeen. Näitä olen nähnyt, ihan kaveri/tuttavapiirissäkin
[/quote]

Jokainen saa varmaan laittaa ihan itse rajat sille, millaista alkoholinkäyttöä kotonaan suvaitsee. Tämä suomalainen tyyli vetää perskännit lauantaina ei tosiaan ole toivottavaa muissa maissa eikä ok monenkaan naisen mielestä suhteessa, varsinkaan jos pariskunnalle on lapsia. Siinä menee sunnuntaikin sitten krapulassa eli perheen kanssa ei tule aikaa vietettyä viikonloppuna ollenkaan.

Vierailija
17/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen tilanne. Mies ryyppännyt pari vuotta jatkuvasti. Nyt tuli vielä pahoinpitely kuvioihin ja ero edessä. Tuntuu silti pahalta..
Selvinä päivinä näen edessäni sen miehen johon vuosia sitten rakastuin. Niitä päiviä tulen kaipaamaan!

Vierailija
18/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti!

Vierailija
19/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tutulta kuulostaa, saman kaltainen tilanne. :( No mies ei juo ehkä niin kamalan usein, mutta kännissä aina haluaa erota, selvinpäin peruu kaiken ja pyytelee anteeksi. Viime viikonloppuna jälleen sama. Mikä hulluinta, mä voisin katsella jopa sitä juomista, jos ei se aina olis jättämässä mua! Kuinka vähän sitä itseään arvostaa... Kunpa en enää rakastaisi. :(

Vierailija
20/24 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up