Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarketissa kotimainen kurkku 6,99 Eur/kilo. Mitä vt??

Vierailija
29.01.2022 |

Ja kotimaiset tomaatit 5,99 kilo. Mikä niissä oikein maksaa? Terveellisesti pitäisi syödä, mutta pienituloisena ei edes palkka riitä siihen.
Yhdelle pelkälle kurkulle tuli punnituksen jälkeen hintaa kolme ja puoli Euroa. Jätin ostamatta. Sillä rahalla syön epäterveellistä ruokaa pari päivää. Pitäkää tunkkinne.

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ison pussin suomalaista tomaattia ja kolme kurkkua aamulla. Hinnan katsoin mutta ei se minulle ollut este.

Ostin myös appelsiinia ja banaania, porkkanaa, parsakaalia, sipulia ja paljon muuta.

Vierailija
62/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkun saa korvattua yhtä mauttomalla sellerillä tai ostamalla suolakurkkuja. 

Tomaattimurska on yleensä halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 2 kpl keskikokosta kesäkurpitsaa ja 2 kpl punasta paprikaa.

Makso yhteensä vähän yli 7€.

Sama syyä p*skaa ku kaikki terveellinen on kallista.

Vierailija
64/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei talvella kannata syödä kotimaista kurkkua ja tomaattia. Tai no, esim. Nams-torttutomaatit on hyviä ympäri vuoden, mutta maksavat 12 e/kg.

Talvella kasvislisäkkeen voi tehdä esim. paahdetuista juureksista ja kikherneistä.

Torttutomaatti XDDDDDDDD

Vierailija
65/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on turha mitään hallituksen juttua tehdä. Kotimaiset kurkut ja tomaatit ovat talvikaudella aina kalliita.

Viherhullun hallituksen toimet kuitenkin teki niistä entistäkin kalliimpia.

Kerro, miten.

Kyllä nimeomaan tämä vihreä siirtymä maksaa ja vihreät nopeuttivat Suomen siirtymistä hiilineutraalisuuteen jo vuoteen 2035. Siihen siirrymme nopeammin, mitä muut Euroopan maat.

Kurkussa on hiiltä. Mitä hiilineutraasisuutta se on?

Vierailija
66/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä kallista kun on kotimaista.

Vierailija
67/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuiseen vaginaan mahtuu iso kurkku! Käytän vain kotimaista tavaraa.

Vierailija
68/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Närpiön kasvisten hinta pompahti, kun siellä paljastui ihmiskauppavyyhti. Ehkä jatkossa maksavat kunnon palkan työntekijöille, eikä palkkioita orjatyövaiman välittäjille.

Vierailija
69/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex junttina tukenut suomalaisia yrittäjiä. nyt tuli kipu raja  mauttomat tomaatit ja kurkut 5-7ekg RAJA YLITTYI.

Vierailija
70/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA VETÄÄ VÄLISTÄ kirjoitti:

ex junttina tukenut suomalaisia yrittäjiä. nyt tuli kipu raja  mauttomat tomaatit ja kurkut 5-7ekg RAJA YLITTYI.

Mun kipuraja on 14€/kg.

Vierailija
71/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle mietittävää: miksi h e l v e t i s s ä teet ruokaostokset cittarissa? Älä edes yritä väittää, että se on ainoa kauppa siellä missä asut. Googletin äsken ja sain tietää, että liideleitä on Lapissakin (asun etelässä, en tiedä missä kaikkialla on liideleitä ja missä ei.)

Itse teen nykyään 90 % ostoksistani liidelissä ja loput 10 % muualla lähinnä siitä syystä, että niitä tavaroita ei vain saa liidelistä. Kurkkukin on halpaa liidelissä, keskellä talvea. Olen ottanut asenteen, että kun ostan kasviksia ja vihanneksia liidelistä, en tunne huonoa omatuntoa hinnoista. Liideli on joka tapauksessa edullisin, joten hinta on se mikä on enkä voi muuksi muuttua.

Käytän paljon rahaa asioihin, mutta samaan aikaan olen erittäin tarkka siitä MIHIN sitä käytän. Siksi tunnen joskus huonoa omatuntoa jopa terveellisten ruokien ostamisesta. Onneksi saan sen huonon omantunnon pois mielen päältä miettimällä, että edistän terveyttäni ja tämä on halpa tapa välttää sairauksia.

Toinen ehdoton lempparini on Tokmanni! Ruokaa sieltä ei juurikaan saa, mutta se menee tuohon 10 %-lokeroon. Sieltä ostan lähes kaiken minkä moni ostaa Cittarista.

Cittarista ostan jonkin matkajuoman, vähän sokolaatia joskus, ehkä jonkun tyynyn tai roskapusseja. Jotain tällaista pientä ja satunnaista.

Vierailija
72/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän pitkälti hanavedellä.

Vierailija
73/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset herkkusienet rasia 3€, latvialaiset 1,30€. Miksi suomalainen maksaa enemmän?

Vierailija
74/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on turha mitään hallituksen juttua tehdä. Kotimaiset kurkut ja tomaatit ovat talvikaudella aina kalliita.

Viherhullun hallituksen toimet kuitenkin teki niistä entistäkin kalliimpia.

Kerro, miten.

Tekemällä päätöksiä, joiden myötä kurkkujen kasvatuksessa tärkeän sähkön hinta kallistui. Samoin kuljetus.

Minua rasittaa tämä valheellisten väittämien heittely, pitää myös laittaa linkki faktaan jossa niin kerrotaan.

Muuten nämä heittelyt on ihan turhia. 

Tässä linkissä kerrotaan sähkön hintojen nousun syistä.

https://www.keravanenergia.fi/blog/artikkeli/sahkon-markkinahinta-ennat…

Vierailija
75/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittaria en tue siitäkään syystä, että minulla ei ole työntekijän vinkkelistä erityisen hyviä kokemuksia K-ketjusta. En vain pidä k-kauppojen meiningistä ja asiakkaanakaan ei ole mukava fiilis niissä. Lisäksi minusta tuntuu, että annan henkilökohtaisesti rahojani kauppiaalle, joka ei todellakaan ansaitse sellaisia summia täysin tavallisista tavaroista. Jos muutaman kerran vuodessa annan hilujani niin ok, ei haittaa minua, mutta vakkariasiakasta ei tule minusta.

Vierailija
76/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti ja kurkku nyt vain ovat tosi mauttomia talvella. Ennemmin kannattaa laittaa leivän päälle vaikka paprikaa.

Ostin Lidlistä 3 kiloa veriappelsiineja, pussin pieniä, makeita paprikoita, (+pari jugurttia ja pari maitoa). Lasku oli kympin, vaikka nuo paprikatkin ovat tavallista kalliimpia.

Vierailija
77/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kupittaan cm kauppiaan tuloja.

Vierailija
78/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa syödä appelsiineja. Suomalainen porkkanakin on halpaa tähän aikaan vuodesta. Kurkku ja tomaatti ovat tähän aikaan vuodesta kalliita ja maistuvat pahalle.

Ei kait kukaan osta kotimaista tomaattia tai kurkkua talvella?

Niissä on pelkkää vettä sisällä. Aurinkoa eivät ole nähneetkään. Ei mitään terveellistä saati vitamiineja.

Minä ostan ja jopa syön kurkkua ihan silloin kun sattuu huvittamaan. Juuri eilen tein salaatin, jota syön myös tänään ja siinä on myös kurkkua.

Kurkku on 97-prosenttisesti vettä ja ihminen tarvitsee vetensä myös ruuan kautta. Muuten joutuisit juomaan ihan s t n a s t i vettä päivän aikana. Mielestäni kurkun syöminen talvella on täysin mitätön asia, josta ei pitäisi edes tuntea tarvetta tehdä haloota :DD onhan VESImelonikin vettä, silti sitä syödään. Tosin on se maukastakin. Rakastan vesimelonia.

Vierailija
79/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli eilen kotimainen kurkku 4,99e kg, raaskin ostaa. Ja on hyvänmakuista kurkkua, ei eroa kesän kurkuista.

Vierailija
80/155 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatti ja kurkku nyt vain ovat tosi mauttomia talvella. Ennemmin kannattaa laittaa leivän päälle vaikka paprikaa.

Ostin Lidlistä 3 kiloa veriappelsiineja, pussin pieniä, makeita paprikoita, (+pari jugurttia ja pari maitoa). Lasku oli kympin, vaikka nuo paprikatkin ovat tavallista kalliimpia.

Mun mielestä kotimaiset kurkut ja tomaatit eivät ole mauttomia talvella. Niitä vaan ei saa säilyttää liian kylmässä, esim. tomaatti tulee säilyttää huoneenlämmössä. Tomaatti tulee syödä vasta kypsänä, Suomessa syödään ihan liian usein etenkin laitosoloissa raakana. Eli jos syöt koulussa tomaattia se on todennäköisesti raakaa, jääkaapissa säilytettyä ja siksi mautonta.