Menisitkö Sinä A. Tuiskun draamaterapiaan?
Antilla on uusi ammatti - nykyisin hän on draamaterapeutti.
.
.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008575416.html
Kommentit (24)
Voisi veikata että ainakin tuon kokemuksen jälkeen tarvitsee terapiaa.
No miksei? En menisi sen takia että on julkkis vaan opiskellut ammattilainen. Jos minulla olisi tarve palvelulle niin ei olisi väliä kenelle menisin. Kunhan vaan palvelua olisi saatavilla.
Menisinkö? Kuka nyt niin hullu on, että menee kumpaankaan..,. Keikoille saati terapiaan. Onko se deaamaperäteipin tutkinko joku korkeakoulututkinto
Menisin, etenkin jos en tietäisi hänen musaurastaan paljoakaan, tai siis jos ei tuntuisi liian julkkikselta. Hyvä tyyppihän hän on, maanläheinen ja sinut itsensä kanssa. Ja moni terapeutti on ihan hukassaan itsensä kanssa, moniongelmainen, joten aika kiva olisi saada terapeutti, joka on tyytyväinen elämäänsä ja jolla on homma hallussa. Miksi kysyisin apua ihmiseltä, joka on itsekin hukassa?
Menisin ihan vaan siksi, että aloittajan ja muutaman kommentoijan kiusaamiset, vähättelyt yms. ovat täyttä pascaa.
Ei tarvii ihmetellä miksi lapset/nuoriso kiusaa yms kun ottavat mallia aikuisista.
En harrasta terapiaa, joten en menisi, oli sitten Anatude tai joku muu terapeuttina, ja alalajina draama, taide, toiminta tai psyko.
Haaveilen psykoterapeutin opinnoista ja olen lukenutkin sitä useita kymmeniä opintopisteitä. Minulla on yliopistotutkinto ja yli 20 vuotta työtä ihmisten traumojen ja kriisien kanssa. Menisinkö Tuiskun draamaterapiaan? EN.
Mikään ei ole pelottavampaa kuin nämä puoskariterapiat joiden lopputuloksesta ei kanna vastuuta _kukaan_ - ei etenkään Valvira. Tämän vuoksi: PUOSKARILAKI, HETI!
Vierailija kirjoitti:
No miksei? En menisi sen takia että on julkkis vaan opiskellut ammattilainen. Jos minulla olisi tarve palvelulle niin ei olisi väliä kenelle menisin. Kunhan vaan palvelua olisi saatavilla.
Huh huh
No, on sillä vähän väliä mikä on pohjakoulutus .
On hieman eri asia mennä psykologille/lääkärilleä/psykiatrille, jolla on traumakoulutus kuin siivoojalle, jolla on traumakoulutus.
Mkä antin pohjakoulutus on, laulaja?
(Siivoojia vastaa ei ole mitään, tekevät tärkeää työtä. Ilman heitä hukkuisimme sontaan!)
Muutenkin tuo hieman riskaa peliä. Maailmaan mahtuu monenlaista tallaajaa. Mikä estää jonkun fanaattisen fanin ottamasta tämän pojun "terapiaa" ja feikkaavan, että saa olla idolinsa lähellä? Ja tällainen epävakaa fani tuskin sitä jättäisi tuohon vaan hänestä voisi tulla riesa antille.
Oli miten oli, itse en todellakaan menisi traumojeni kanssa tällaiselle "ammattilaiselle" - en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh
On hieman eri asia mennä psykologille/lääkärilleä/psykiatrille, jolla on traumakoulutus kuin siivoojalle, jolla on traumakoulutus.
(Siivoojia vastaa ei ole mitään, tekevät tärkeää työtä. Ilman heitä hukkuisimme sontaan!)
Muutenkin tuo hieman riskaa peliä. Maailmaan mahtuu monenlaista tallaajaa. Mikä estää jonkun fanaattisen fanin ottamasta tämän pojun "terapiaa" ja feikkaavan, että saa olla idolinsa lähellä? Ja tällainen epävakaa fani tuskin sitä jättäisi tuohon vaan hänestä voisi tulla riesa antille.
Oli miten oli, itse en todellakaan menisi traumojeni kanssa tällaiselle "ammattilaiselle" - en koskaan.
Tämä.
Todellisuudessa tuonne hakeeutuu fanit eivät oikeassa hädässä olevat asiakkaat, jotka hakevat ja tarvitsevat ammattilaista / osaamista.
Ei kiitos terapeutille, jolla vaikuttaa olevan itsellään mt-ongelmia.
En menisi, varmaan itsensä hoitamiseksi opiskellut, hyvä niin.
Kuinka moni luki uutiset? Valmistui lyhytterapeutiksi. Ja aikaisemmin kertonut, että ihan kunnon koulusta AMK:sta. En tiedä mistä AP vetäisi tuon draamaterapian tähän hommaan? :D
Tällä hetkellä olen aika tympääntynyt artisti-Tuiskuun. Käännekohta oli se joku lauluohjelma, jossa hän oli juontajana tai tuomarina vai molempina, joka tapauksessa se oli tuiskushow ja alkoi ällöttämään se itsekeskeisyys. Hänen stailauksensa alkaa myös mennä yhtä yli kuin aikoinaan Jari Sillanpäällä - sekin alkaa ällöttämään, kun on liian laitettu ja sitten muka parta on silleen ajamatta.
Mut pointsit karavaanariudesta ja hiihdon fanittamisesta. Itsekin pidän molemmista erittäin paljon. Ja pointsit siitä, että ei laita muniaan yhteen reikään, vaan on hankkinut valmiuksia saada elanto useammaltakin alalta, arvostan kovasti. (itsekin yritin nuorena samaa, hankin kampaajan ja kokin pätevyydet ennen kun lähdin yliopistoon lukemaan nykyalaani, mutta täytyy sanoa, että en pystyis enää olemaan kampaajana tai kokkina ilman uutta tiukkaa kurssitusta, perusasiat tietysti aina pysyy).
Ja juu, en menis hänelle lyhytterapiaan. Eiköhän sinne mene Vesala ja Martti Suosalo itkemään kuinka demarihallitus vei rahat ja työt. Eiku siis korona. Ja kukaan ei kaipaa eikä arvosta, vaikka yleensä saa olalletaputuksia glamurööseissä palkintotilaisuuksissa. Nyt - ei mitään, jotain sairaanhoitajia vaan ylistetään. Sairaita voi hoitaa ihan kuka tahansa, mutta olepa Vesala! Nih. Siihen pystyy vain Behm.
Kyllä riittää Antilla terapoitavia.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen psykoterapeutin opinnoista ja olen lukenutkin sitä useita kymmeniä opintopisteitä. Minulla on yliopistotutkinto ja yli 20 vuotta työtä ihmisten traumojen ja kriisien kanssa. Menisinkö Tuiskun draamaterapiaan? EN.
Oliko sinulla niitä perusteluja?
Mitä sinun kokemuksesi asiaan liittyy? Onko ego liian iso, että vanhana harppuna et kestäisi virkeän nuoren miehen asiantuntijuutta? Meinaatko, että kirurgikin leikkaa itse itsensä, jos joutuu onnettomuuteen? Tai että psykiatri ei voi sairastua henkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh
Eri asia tietysti, mutta ei se huonommaksi tee.
Psykologin asiantuntemusta on tiettyjen testien tekeminen terveydenhuollossa tai esim.rekrytoinnissa. Psykologi ei ole yleisestä kuvitelmasta huolimatta ihmismielen yleistaikuri, vaan testien tekijä. Ihmismielen tuntemusta on opiskeltu tuhansia vuosia ja harrastetaan monissa ammateissa.
Psykiatri on erikoistunut mielenterveyshäiriöiden lääkehoitoon ja ylipäänsä lähestymään ihmistä sairausperspektiivistä.
Tavallinen lääkäri tietää jotain psykiatrian peruskursseilta; hänen erikoistuntemustaan on hoitaa erilaisia somaattisia vaivoja allopaattisen lääkinnän keinoin. Lääkäri on toki hieno titteli, mutta lääkäri on vielä vähemmän ihmismielen taikuri, kuin psykologi.
Kaikki hyvinvointityö ei ylipäänsä kaipaa eivätkä asiakkaat kaipaa pelkkää sairausperspektiiviä; lääketiede on yksi kuppikunta, joka lähestyy henkistä hyvinvointia omasta perspektiivistään, mutta tietenkään se ei ole ainut. Jo 80-luvulla on puhuttu esim.kliinisestä filosofiasta, jossa ihmisen oloa parannetaan keskustelun kautta ilman diagnooseja.
Antilla on harvinaisen tiukka kokemus esittävistä taiteista ja draamaterapia lainaa laajasti esittävistä taiteista. Dramaaterapian substanssiosaaminen saavutetaan opiskelemalla draamaterapiaa. Lääkärit ja muut eivät ole dramaaterapeutteja sen enempää, kuin Antti on lääkäri.
Vakava ja estynyt patsas voi olla pätevä psykologi tai lääkäri, mutta draamaterapiassa voidaan vaatia karismaa ja kykyä rikkaaseen ilmaisuun sellaisella tavalla, joka löytyy paljon useammin näyttelijältä, laulajalta tai vaikka tanssijalta.
Millään ammattiryhmällä ei ole yksinoikeutta ahnehtia terapeutin titteliä itselleen; 'terapia' on kreikkalaisperäinen sana, joka viittaa parantamiseen.
Ai kamala.