Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni narsisti vai jokin muu häiriöinen?

Vierailija
29.01.2022 |

Mikä miestäni vaivaa? Tiesin, että hän on haastava persoona, mutta raskauden ja lapsen myötä hänen käytös on vain pahentunut.

Hän on kovin ehdoton säännöissään ja usein hyvin empatiakyvyttömän oloinen. Tänään hän huusi, ettei kotimme ole tarpeeksi siisti ja minä sotken liikaa. Olin koko aamun leikkinyt lapsen kanssa ja lapsi oli tyytyväinen. Laitan aina ruuat, käyn kaupassa, imuroin kerran viikossa. Satun vain jättämään tavaroita sinne tänne. Esim. tyynyn lattialle, kun leikin lapsen kanssa istuen. Tätä ei saisi tehdä, tyynyn pitää kuulemma olla heti takaisin sohvalla, kun en käytä sitä. Hän saa pitää käytettyjä vaatteitaan sohvalla, minä en. Vain hän saa valittaa, huutaa ja olla hyvin kriittinen, minulla ei ole näihin oikeutta. Eli säännöt ovat minua varten, hän saa tehdä mitä haluaa.

Hän saa päivät pitkät valittaa työstään, minä en saa kertoa mitään. Ystäviensä kanssa hän on usein äänessä, ei muista aina kysellä muiden kuulumisia.

Itkeminen ja sureminen on myös kiellettyä kotona, itkeminen on heikkoutta ja sairasta. Vain positiivisia tunteita saisi olla. Toisaalta hän valitti myös, etten vaikuttanut tarpeeksi huolestuneelta ja stressaantuneelta ennen hänen toimenpidettään sairaalassa. Ristiriitaista...

Hän haluaa joka viikko pari kertaa syödä ulkona, mutta minulla ei ole tähän varaa. Hän kuitenkin loukkaantuu, jos en syö hänen seurassaan. Joskus hän on tarjonnut lounaan.

Mies ei tunnu ymmärtävän yhteyttä hänen vihamielisen huudon ja haukkumisen sekä minun itkemisen ja loukkaantumisen välillä. Hänen mielestään minä tarvitsen psykiatrista apua, koska itken pari kertaa kuussa. Itken hänen suuttumisen myötä. Olen herkkä, sen tiedostan. Mieheni ei vain hyväksy herkkyyttäni. Tunnetteko ketään, joka käyttäytyisi kuin mieheni?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, tunnemmeko miehesi kaltaisia ihmisiä tai mitä ylipäänsä hänestä ajattelemme? Eihän se häntä millään tavalla muuta.

Ainoa olennainen kysymys on, miksi sinä olet tuollaisessa suhteesa.

Vierailija
22/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi kusipää.

Ei tuo ole kylläkään ”normi”ihmisen käytöstä, joku siellä päässä viiraa.

Vierailija
24/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirteet vain pahenevat ajanmittaan. Lähde.

Totta. Ja ovat jo pahentuneet.

Vierailija
25/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä niin , taas sitä juostiin miehen perässä ja syytetään miestä vaikka oma pääkin on sekaisin.

En ole missään nimessä täydellinen, mutta ainakaan ei ole tarvetta nimitellä kumppania, myönnän virheeni ja osaan keskustella riitelemättä. Tämä suhde on ainakin kasvattanut monella tapaa ja olen yrittänyt olla hyvä, huomioiva, kärsivällinen ja anteeksiantava puoliso.

Vierailija
26/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla narsismia.

Vierailija
27/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa!!?

Kai jotakin oli havaittavissa jo ennen lapsen tuloa?

Kuten sanoin, halusin vain kovasti kumppanin ja perheen. Ja hänen käytöksensä muuttui raskauteni aikana pahempaan. Turha sitä enää on jossitella, lapsi on nyt täällä. Olin typerä.

Vierailija
28/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa!!?

Kai jotakin oli havaittavissa jo ennen lapsen tuloa?

Kuten sanoin, halusin vain kovasti kumppanin ja perheen. Ja hänen käytöksensä muuttui raskauteni aikana pahempaan. Turha sitä enää on jossitella, lapsi on nyt täällä. Olin typerä.

Kaikki me teemme virheitä, toivottavasti pääset yli tuosta miehestä. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
29/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vaan pahenee.

Alapa katsella töstä miehestä vapaata tulevaisuutta.

Vierailija
30/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, tunnemmeko miehesi kaltaisia ihmisiä tai mitä ylipäänsä hänestä ajattelemme? Eihän se häntä millään tavalla muuta.

Ajattelin vain jos voisin kuulla muiden kokemuksia. Mikä selittää käytöstä jne.

Vierailija
31/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilttii mies 40v kirjoitti:

Miehesi on täysin normaali mies jota sinun on toteltava kaikessa ja palveltava häntä koko ajan sinä et saa siis leikkiä sen lapsesi kanssa koska sinun pitää keskittää kaikki huomiosi siihen mieheesi, hänen hoitamiseensa ja palvelemiseensa.

Ja sinä se päivästä toiseen ihmettelet naisettomuuttasi.

Vierailija
32/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin vain jos voisin kuulla muiden kokemuksia. Mikä selittää käytöstä jne.

Tällä palstalla on pitkiä keskusteluja narsismista, esim tuo narsistin keskustelutyyli. Lueskele niitä niin varmaan löydät jotain tuttua.

Vierailija
33/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävästi eksältä. Ihan tarkkaan en tiedä, mitä on diagnosoitu. Mutta nyt lähes 10 vuotta erosta ja tämän koko ajan on ollut hoitosuhteessa. Käytöksen suhteen jotain edistystä on tapahtunut, mutta edelleen on kyllä aivan samoja piirteitä ja ongelmia havaittavissa. Lasten ollessa pieniä tuo käytös todellakin alkoi pahentua. Pikkuhiljaa se siirtyi henkisestä väkivallasta fyysiseen, joka olikin sitten se joka sai lähtemään suhteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan