Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni narsisti vai jokin muu häiriöinen?

Vierailija
29.01.2022 |

Mikä miestäni vaivaa? Tiesin, että hän on haastava persoona, mutta raskauden ja lapsen myötä hänen käytös on vain pahentunut.

Hän on kovin ehdoton säännöissään ja usein hyvin empatiakyvyttömän oloinen. Tänään hän huusi, ettei kotimme ole tarpeeksi siisti ja minä sotken liikaa. Olin koko aamun leikkinyt lapsen kanssa ja lapsi oli tyytyväinen. Laitan aina ruuat, käyn kaupassa, imuroin kerran viikossa. Satun vain jättämään tavaroita sinne tänne. Esim. tyynyn lattialle, kun leikin lapsen kanssa istuen. Tätä ei saisi tehdä, tyynyn pitää kuulemma olla heti takaisin sohvalla, kun en käytä sitä. Hän saa pitää käytettyjä vaatteitaan sohvalla, minä en. Vain hän saa valittaa, huutaa ja olla hyvin kriittinen, minulla ei ole näihin oikeutta. Eli säännöt ovat minua varten, hän saa tehdä mitä haluaa.

Hän saa päivät pitkät valittaa työstään, minä en saa kertoa mitään. Ystäviensä kanssa hän on usein äänessä, ei muista aina kysellä muiden kuulumisia.

Itkeminen ja sureminen on myös kiellettyä kotona, itkeminen on heikkoutta ja sairasta. Vain positiivisia tunteita saisi olla. Toisaalta hän valitti myös, etten vaikuttanut tarpeeksi huolestuneelta ja stressaantuneelta ennen hänen toimenpidettään sairaalassa. Ristiriitaista...

Hän haluaa joka viikko pari kertaa syödä ulkona, mutta minulla ei ole tähän varaa. Hän kuitenkin loukkaantuu, jos en syö hänen seurassaan. Joskus hän on tarjonnut lounaan.

Mies ei tunnu ymmärtävän yhteyttä hänen vihamielisen huudon ja haukkumisen sekä minun itkemisen ja loukkaantumisen välillä. Hänen mielestään minä tarvitsen psykiatrista apua, koska itken pari kertaa kuussa. Itken hänen suuttumisen myötä. Olen herkkä, sen tiedostan. Mieheni ei vain hyväksy herkkyyttäni. Tunnetteko ketään, joka käyttäytyisi kuin mieheni?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi kusipää.

Vierailija
2/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vaativalta perfektionistilta jolla on OCD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko joku diagnoosi vai. Suhteesta saa lähteä, jos on toistuvasti tai usein paha olla suhteessa. Ei ole mikään pakko kärsiä. Tai saa lähteä ihan ilman syytäkin.

Jos mies on epätoivoinen tapaus joka ei tule muuttumaan, kyse on vain siitä, mitä Sinä aiot tehdä.

Vierailija
4/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeinen tuntuu olevan ja kohtelee sua tosi huonosti.

Jätä se sika ja ala olee mun kanssa olen kiltti sulle ja huomioin sua kokoajan.

Vierailija
5/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vaativalta perfektionistilta jolla on OCD

Hän on todella vaativa. Hän vaatii paljon muilta, mutta jos vaikkapa hän tekee virheen, se on muiden syytä. Tästä on kamala esimerkki kun lapsemme joutui miehen takia vaaraan kaupassa ja sekin oli kuulemma typerän kaupan syytä, hän ei ollut huolimaton tai mitään.

Vierailija
7/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika narsistista käytöstähän tuo on. Mutta diagnoosillahan sinä et mitään tee, mieti vaan onko sinun hyvä olla tuollaisessa suhteessa. Tuollainen persoona joka ei itsessään näe vikaa vaan syyttelee vain muita, ei muutu paremmaksi vaan pahenee. Et näköjään osaa pitää puoliasi vaan annat hänen kävellä ylitsesi.

Vierailija
8/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro ja näkemiin?

Vierailija
9/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on. Mutta olen kanssa siisteyden osalta kriittinen. Tietyt asiat pitää olla siistejä, kuten keittiö. En siedä ollenkaan että rähmä käsillä availlaan kaappeja ja rasvotetaan työtasot,jos ei puhdista niitä heti.

Odotan mielenkiinnolla, tuleeko minusta joskus kiukutteleva sen suhteen. Kun näyttää toistaiseksi kaikki pyynnöt mene kuutoille korville.

En haluaisi kritisoida sinun miestä varsinkaan kun en tiedä kaikkea teidän suhteesta enkä asioita joita et kirjoita. Mutta kuulostaa todella perseestä että tunteiden esittäminen ei ole sallittua varsinkaan jos loukkaa. Mutta taas kun en ole nähnyt teitä tai teidän historiaa on vaikea sanoa muuta.

Vierailija
10/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo narsistilta kuulostaa. Ja vaikka ei olisikaan, niin miksi ihmeessä pysyt tuollaisessa suhteessa? Lapselle kukaan tuskin on hyväksi tuon kaltainen isä.

Vierailija
11/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on syy että olet vielä suhteessa? Juokse ja lujaa, ja ota lapsi mukaan!

Vierailija
12/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko katsoa joskus peiliin vuorostasi ja kysyä itseltäsi, MIKSI olet tuon miehen kanssa? Miksi lapsi joutuu kuuntelemaan miehen huutoa ja oikkuilua. Jokaisella on erikoisvaatimuksia, muttei tuo hyvältä kuulosta parisuhteeseen. Maailmassa olisi niin paljon parempaa, hyvää tarjolla ja muuta elämää. Jos kaikki on hänestä heikkoutta, miksi naiset eivät saa olla naisia ja esimerkiksi itkeä jos siltä tuntuu, nuorena ihan normaalia.

Vierailija
14/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika narsistista käytöstähän tuo on. Mutta diagnoosillahan sinä et mitään tee, mieti vaan onko sinun hyvä olla tuollaisessa suhteessa. Tuollainen persoona joka ei itsessään näe vikaa vaan syyttelee vain muita, ei muutu paremmaksi vaan pahenee. Et näköjään osaa pitää puoliasi vaan annat hänen kävellä ylitsesi.

Sinä ja muut olette oikeassa, että diagnoosillahan ei lopulta olisi mitään väliä... En oikeastaan usko miehen haluavan parantaa käytöstään tai kehittää itseään millään tavalla, koska kieltää jo nyt vahvasti olevansa koskaan väärässä mistään.

Osaan pitää puoliani, mutta tilanne on siitä poikkeuksellinen, että puolien pitämisestä koituu vain ongelmia. Mies suuttuu, kun kerron mielipiteeni tai haluni, hän myös kieltää meille muille päivänselviä tapoja tai faktoja. Esimerkiksi olen laittanut isoon asuuntomme palovaroittimia riittävästi per neliöt (joka kerroksessa ja lapsen makuuhuonessa), tämäkin tekoni oli hullua, ylireagointia ja netistä luettua huuhaata. Hänestä palovaroittimia ei olisi tarvinnut välttämättä ollenkaan.

Vierailija
15/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen aviomies ❤️

Not

Vierailija
16/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko katsoa joskus peiliin vuorostasi ja kysyä itseltäsi, MIKSI olet tuon miehen kanssa? Miksi lapsi joutuu kuuntelemaan miehen huutoa ja oikkuilua. Jokaisella on erikoisvaatimuksia, muttei tuo hyvältä kuulosta parisuhteeseen. Maailmassa olisi niin paljon parempaa, hyvää tarjolla ja muuta elämää. Jos kaikki on hänestä heikkoutta, miksi naiset eivät saa olla naisia ja esimerkiksi itkeä jos siltä tuntuu, nuorena ihan normaalia.

Meillä on ollut paljon hyvääkin suhteessa ja seurusteluaikana hänen käytöksensä oli paljon rauhallisempaa ja asiallisempaa. Halusin niin kovasti kumppanin ja perheen, mutta tein sitten ilmeisesti hyvin väärän miesvalinnan.

Mielestäni lapsen ei pitäisi joutua kuuntelemaan hänen huutoaan ja sitä, kuinka hän haukkuu minua. Olen asiasta puhunut ja miehen mielestä hänellä on oikeus tuoda tunteensa ja ajatuksensa julki. Kun itse olen oppinut, että aikuinen osaa hillitä ja hallita itseään, eikä lasten tulisi kärsiä...

Vierailija
17/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirteet vain pahenevat ajanmittaan. Lähde.

Vierailija
18/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut paljon hyvääkin suhteessa ja seurusteluaikana hänen käytöksensä oli paljon rauhallisempaa ja asiallisempaa. Halusin niin kovasti kumppanin ja perheen, mutta tein sitten ilmeisesti hyvin väärän miesvalinnan.

Mielestäni lapsen ei pitäisi joutua kuuntelemaan hänen huutoaan ja sitä, kuinka hän haukkuu minua. Olen asiasta puhunut ja miehen mielestä hänellä on oikeus tuoda tunteensa ja ajatuksensa julki. Kun itse olen oppinut, että aikuinen osaa hillitä ja hallita itseään, eikä lasten tulisi kärsiä...

Se hyvä ei auta suhteessa, jos on paljon huonoa. Mies ei yleensä muutu suomessa, ei varmaan sinunkaan, vaikka sitä toivookin. Haukkuminen on henkistä väkivaltaa, sinun tarvitse kestää sitä. Ehkä voit viedä lapsen turvaan eli asua erillään.

Vierailija
19/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä niin , taas sitä juostiin miehen perässä ja syytetään miestä vaikka oma pääkin on sekaisin.

Vierailija
20/33 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa!!?

Kai jotakin oli havaittavissa jo ennen lapsen tuloa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan