Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuuko ahdistus kun muuttaa eri paikkakunnalle?

Vierailija
29.01.2022 |

Niin

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin humppila sitten punkalaidun vietteli ahdistuneita alkki narkkareita nyt ovat kusessa kun aktiivi väestö vuokralaiset ovat muuttaneet pois  omistajat kusessa kun narkki kunnista kukaan ei osta mitään. nyt kihniö on omaksunut tämän linjan jossa määrä korvaa laadun kihniölle kovat ajat edessä . parasiitit popsivat kihniön pois kunta kartalta.

Vierailija
22/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti, kun muutimme uudelle paikkakunnalle ja vaihdoin samalla alaa. En ollut tyytyväinen aikaisemmin kumpaakaan. Nykyisin olen paljon onnellisempi, vaikka olemme eläneet täällä uudella paikkakunnalla ja olen ollut uudella alalla vain korona-ajan, joka on ollut muuten sitten stressaavaa ja ahdistavaa. Mutta olen parantanut elämänlaatuani muuten niin paljon, että ahdistaa vain harvoin.

Mutta ei se ahdistus kokonaan pois mene. Välillä tulee edelleen huonompia kausia. Niihin osaa nykyisin suhtautua eri tavalla, kun järjellä kaikki on hyvin. Olen myös alkanut käyttämään Calm-appia ja tehnyt sieltä ohjattuja meditaatioita ja kuunnellut nukahtamiseen tarkoitettuja äänikirjoja ja -maisemia pahimpina ahdistuksen hetkinä. Niillä saa sen ahdistuksen aiheuttaman yliajattelun ja tiettyihin ajatuksiin jumiutumisen katkaistua.

Tsemppiä! Yritä löytää ne ahdistuksen juuret ja vaikuttaa niihin. Ja myös löytää ne keinot, joilla ahdistuksen saa helpottamaan akuutissa tilanteessa. Toivon, että saat ahdistuksesi hallintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä mikä aiheuttaa ahdistusta.

se että kaikki tuntee mut täällä

olet siis nainen ja olet tehnyt jotain pahaa ja nyt haluat "aloittaa alusta" jossain muualla.

Ihan pelkkä kiusatuksi tuleminen riittää. kiitos. eri

Vierailija
24/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla helpotti, kun muutimme uudelle paikkakunnalle ja vaihdoin samalla alaa. En ollut tyytyväinen aikaisemmin kumpaakaan. Nykyisin olen paljon onnellisempi, vaikka olemme eläneet täällä uudella paikkakunnalla ja olen ollut uudella alalla vain korona-ajan, joka on ollut muuten sitten stressaavaa ja ahdistavaa. Mutta olen parantanut elämänlaatuani muuten niin paljon, että ahdistaa vain harvoin.

Mutta ei se ahdistus kokonaan pois mene. Välillä tulee edelleen huonompia kausia. Niihin osaa nykyisin suhtautua eri tavalla, kun järjellä kaikki on hyvin. Olen myös alkanut käyttämään Calm-appia ja tehnyt sieltä ohjattuja meditaatioita ja kuunnellut nukahtamiseen tarkoitettuja äänikirjoja ja -maisemia pahimpina ahdistuksen hetkinä. Niillä saa sen ahdistuksen aiheuttaman yliajattelun ja tiettyihin ajatuksiin jumiutumisen katkaistua.

Tsemppiä! Yritä löytää ne ahdistuksen juuret ja vaikuttaa niihin. Ja myös löytää ne keinot, joilla ahdistuksen saa helpottamaan akuutissa tilanteessa. Toivon, että saat ahdistuksesi hallintaan.

Mulla on sellaisia ajatuksia että kaikki täällä missä asun, ympärilläni, jotenkin tuntee minut. (Vaikka en oikeasti "tunne heitä" ) Mutta kyllähän kaikki näkee ikkunasta tai muuallakin että "hei tuolla kulkee toi". Asuin pitkään äitini kanssa pikkukylässä ja annoimme aina nimiä niille asukkaille, "tuolla menee toi ja toi"... Ajatellaanko musta nyt samalla lailla?? Anteeksi jos sekalainen selitys...

Ja sitten en jotenkin uskolla edes muuttaa tyyliä tällä paikkkakunnalla.. Pukeuduin tummiin ettei kukaan huomaa. Koska olen aina pukeutunut näin täälllä.. Mitä jos alkaisin yhtäkkiä käyttää vaikka punaista takkia, kaikki kattoisi..

Entäs jos alkaisin seurustella vaikka jonkun miehen/kanssa, koska olen aina kulkenut yksin, eikö se näyttäisi kummalliselta?

Tälläisiä ajatuksia...

Vierailija
25/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omia tunteitaan voi muuttaa pakoon. Konkreettiset ongelmat voi jättää taakseen, mutta hankalat tunteet matkaavat kyllä mukana. Eroon niistä pääsee kohtaamalla sisimpänsä ja käsittelemällä ikävät mieltä vaivaavat asiat.

Vierailija
26/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omia tunteitaan voi muuttaa pakoon. Konkreettiset ongelmat voi jättää taakseen, mutta hankalat tunteet matkaavat kyllä mukana. Eroon niistä pääsee kohtaamalla sisimpänsä ja käsittelemällä ikävät mieltä vaivaavat asiat.

Tuntuu että tällä paikkukunnalla minusta on joku tietty leima tai imago, mutta onko tämä vain minun päässä??

Vierailija
27/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin samaa. Mun pitäisi myydä tämä asuntoni, mutta olen takaajana lapseni lainaan enkä voi nyt tehdä mitään.

No eihän takaus asunnon myyntiä estä. Omaisuus vaan muuttaa muotoaan käteiseksi.

Vierailija
28/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin samaa. Mun pitäisi myydä tämä asuntoni, mutta olen takaajana lapseni lainaan enkä voi nyt tehdä mitään.

No eihän takaus asunnon myyntiä estä. Omaisuus vaan muuttaa muotoaan käteiseksi.

Mutta tuossa justiin mietin, että ei asuntoa voi myydä, jos osakekirjat on lainan panttina siellä lapseni pankissa.

Vierailija
29/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä voit asunnon myydä. Kun asunto on myyty niin vakuudeksi voi vaihtaa ne saamasi rahat asuntokaupoista. Ei tietysti kaikkia vaan se tarvittava lisävakuuden määrä. Ja jos ostat uuden niin sitten vaihdat talletusvakuuden tilalle sen ostettavan asunnon. Ihan normaali kuvio vakuusjärjestelyissä.

Ei kai asuntoa voi myydä, jos osakekirjat on panttina siellä pankissa?

Tottakai voi. Eihän muuten kukaan pystyisi koskaan myymään velkaista asuntoa.

Vierailija
30/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä mikä aiheuttaa ahdistusta.

se että kaikki tuntee mut täällä

Riippuu siitä, mitä olet mokaillut siellä? Silloinhan ongelma ei ole paikkakunnassa, vaan omassa käytöksessäsi ja kiinnitä ensin huomio omiin ongelmiisi ja miten voit korjata niitä.

Vierailija
31/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä voit asunnon myydä. Kun asunto on myyty niin vakuudeksi voi vaihtaa ne saamasi rahat asuntokaupoista. Ei tietysti kaikkia vaan se tarvittava lisävakuuden määrä. Ja jos ostat uuden niin sitten vaihdat talletusvakuuden tilalle sen ostettavan asunnon. Ihan normaali kuvio vakuusjärjestelyissä.

Kerropa kuinka tämä käy. Minun asunnostani ei ole koskaan ollut velkaa vaan ostin sen käteisellä. Nyt olen kuitenkin takuuvastuussa enkä voi myydä asuntoani.

Vierailija
32/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako sua holvikaaret kenties...?

Niin.

Vierailija
33/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin auttoi. Tai oikeastaan riitti muuttaa eri kaupunginosaan.

Vierailija
34/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta jos muuttaa maasta, niin saattaa helpottua.

Vierailija
35/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa kuinka tämä käy. Minun asunnostani ei ole koskaan ollut velkaa vaan ostin sen käteisellä. Nyt olen kuitenkin takuuvastuussa enkä voi myydä asuntoani.

Sä myyt asunnon ja sijoitat ne rahat joko pankin sulkutilille (josta niitä ei pysty kåyttämään) twi ostat niillä jotain kiinteää, panttikelpoista omaisuutta (esim uuden asunnon). Vanhan asunnon pannttaus siirretään näihin uusiin omaisuuden muotoihin.

Vierailija
36/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaisia ajatuksia että kaikki täällä missä asun, ympärilläni, jotenkin tuntee minut. (Vaikka en oikeasti "tunne heitä" ) Mutta kyllähän kaikki näkee ikkunasta tai muuallakin että "hei tuolla kulkee toi". Asuin pitkään äitini kanssa pikkukylässä ja annoimme aina nimiä niille asukkaille, "tuolla menee toi ja toi"... Ajatellaanko musta nyt samalla lailla?? Anteeksi jos sekalainen selitys...

Ja sitten en jotenkin uskolla edes muuttaa tyyliä tällä paikkkakunnalla.. Pukeuduin tummiin ettei kukaan huomaa. Koska olen aina pukeutunut näin täälllä.. Mitä jos alkaisin yhtäkkiä käyttää vaikka punaista takkia, kaikki kattoisi..

Entäs jos alkaisin seurustella vaikka jonkun miehen/kanssa, koska olen aina kulkenut yksin, eikö se näyttäisi kummalliselta?

Tälläisiä ajatuksia...

Kin sanot, että ahdistuksesi taustalla on lapsuudessa opittu ajattelutapa, niin ei se kyllä vaihdu sillä, että vaihdat asuinpaikkaa. Voi auttaa hetkeksi, mutta pian olet samassa tilassa, jossa et uskalla tehdä mitään uutta, kun luulet, että ”kaikki katsovat”.

Sun on vain opetettava itsesi eroon tuosta ajattelutavasta. Ihmisiä ei kiinnosta, mut jos nyt sattuisi kiinnostamaan, niin sulla on kyllä oikeus näyttää kummalliseltakin, jos huvittaa.

Vierailija
37/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy negatiivisia. Aina löytyy juoruilijoita.

Ystävä sanoi että kun yksi 💩on voitettu tai tullut oikeasti järkiinsä, odottaa jo viisi muuta nurkan takana.

Energia valuu sinne minne huomion kohdistaa.

Vierailija
38/39 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uudet ympyrät voivat auttaa pääsemään irti ahdistuksesta, jos ne liittyvät ihmisiin tai liian tutuksi käyneisiin ympyröihin, joihin liittyy  ikäviä muistoja. Monet muuttavat työn tai kumppanin perässä uudelle paikkakunnalle ja aloittavat tavallaan elämänsä alusta uusissa ympyröissä. Isommalla paikkakunnalla on helpompi sulautua massaan ja olla huomaamattomampi.

Sanoisin, että kokeilemalla tiedät.

Vierailija
39/39 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asuntokaupassa ostajan on kauppakirjan lisäksi saatava osakekirja eli kaupan kohde haltuunsa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän