Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ratkaisu hoitajapulaan ja -pulmaan - eikä ole kovin vaikeaa edes

Vierailija
29.01.2022 |

Perushoitotyölle on oma, suhteessa alin palkkaluokka. Työn vaativuuden kasvaessa palkka kasvaa. Esimerkiksi lasten tehohoidossa työskentelevän hoitajan palkka pitää olla tupla suhteessa perushoitotyöhön.

Lisäksi työkokemus kerryttää palkkaa. 5-, -10, tai 15-vuotta työskennelleen hoitajan tunnistaa myös palkasta.

Miksi tämä on ideaali ratkaisu?
1.kaikkien hoitajien palkkaa ei tarvitse nostaa
2. erikoistumiseen rahallinen kannustin, miksi olla vastuussa lapsen hengestä jos saat saman mummun lääkkeitä näpräämällä?
3. Alalla pysymiseen kannustin, joka onkin tärkein. Hoitoala tarvitsee jatkuvuutta, kertynyttä osaamista, SENIORITEETTIA. Sitä että kun kisällit tulee tupaan, niin siellä on se joka osaa hommat ja jakaa osaamistaan muille (josta muuten tulisi myös palkita)

Saa suorittaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, tällainen kokemukseen, työn vaativuuteen ja palvelusvuosiin liitetty palkkaluokkajärjestelmä on jo olemassa. Ainakin omassa työpaikassa, siis yliopistollisessa sairaalassa.

Vierailija
22/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikoissairaanhoidossa ainakin 5 eri palkkaluokkakoria kaikille ammattiryhmille ja niiden lisäksi 5 ja 10 vuoden kokemuslisät + henkilökohtaiset lisät. Mitä vielä tarvittaisiin? Itse olen tyytyväinen palkkaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on erikoissairaanhoidossa ainakin 5 eri palkkaluokkakoria kaikille ammattiryhmille ja niiden lisäksi 5 ja 10 vuoden kokemuslisät + henkilökohtaiset lisät. Mitä vielä tarvittaisiin? Itse olen tyytyväinen palkkaani.

Näiden lisäksi jaetaan vuosittain palkkioita sekä esim. viime vuonna saatiin jopa talousbonus. Unohtui tuosta peruspaketista.

Vierailija
24/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä helpompi ratkaisu hoitajapulaan. Helposti toteutettavissa oleva eutanasia kaikille halukkaille yli 25 vuotiaille.

Vierailija
25/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaiden ihmisten hoitaminen on kurjaa hommaa, jos siihen ei ole aitoa kutsumusta. 

Lääkäreillä on länsimaissa todella hyvät palkat ja lääkärit voivat itse usein huonosti: On itsemurhia ja paljon päihdeongelmia.

Lisärahalla ei ongelmat poistu. Kysymys on työn mielekkyydestä. 

Tuo väitteesi lisärahasta on ihan täyttä sontaa. Puhdas fakta on se, että hoitajapulaa ei yksinkertaisesti ratkaista yhtään mitenkään ilman lisärahaa. Me ollaan jo siinä tilanteessa, että opiskelupaikkoja ei saada täyteen edes kaikessa sairaanhoitajakoulutuksessa lähihoitajista puhumattakaan, koska ammattialaansa valitsevat opiskelijat kyllä osaaavat katsoa alan palkkatasoa. Totta kai työolosuhteita täytyy myös parantaa, se on ihan selvä asia se, jos alalle halutaan houkutella.

Ja minä en tiedä missä ihmeen pilvilinnoissa sinä elät, mutta jos sinä kuvittelet täyttäväsi koko hoitoalan suuren henkilöstömäärän väestä, jolla on "aitoa kutsumusta" työhön, niin koitahan nyt miettiä uudelleen. Ei sellaista määrää ole, jotka sitä suurimpana kutsumuksenaan pitävät. Toki alalle pitää sopia, mutta käytännössä tuota älyvapaata kutsumuslässytystä ja mielekkyysulinaa käytetään keppihovosena sille, että ei tarvitsisi maksaa lisää palkkaa. Kutsumuslässytyksellä sinne ei saada yhtään ihmistä lisää mihinkään. Sillä kutsumuksella kun ei kaupassa paljon leivän päälle levitettä osteta. 

Vierailija
26/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
27/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kymmenen vuoden ”työuran” jälkeen 30vuotiaana olisin palkkakehitykseni huipulla niin vaihtaisin minäkin alaa

Vierailija
28/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi vaan se ongelma, että raskaaseen vanhustyöhön olisi entistä vaikeampi löytää sairaanhoitajia jos palkka olisi alan surkein.

Vierailija
29/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 eri palkkaluokkaa? Missä näin?

Meilläpäin on jo nyt erikoissairaanhoidossa pienempi peruspalkka kuin perusterveydenhuollossa.

Vierailija
30/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi vaan se ongelma, että raskaaseen vanhustyöhön olisi entistä vaikeampi löytää sairaanhoitajia jos palkka olisi alan surkein.

Miksi se olisi surkein jos se on raskasta? Ja kyllä ne ikälisät sielläkin voisi karttua

Vierailija
31/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh, tällainen kokemukseen, työn vaativuuteen ja palvelusvuosiin liitetty palkkaluokkajärjestelmä on jo olemassa. Ainakin omassa työpaikassa, siis yliopistollisessa sairaalassa.

Joo niin on, mutta ne erot on ihan mitättömän pienet.

Vierailija
32/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko HUS:ssa? Minä olen, ja kuulun toiseksi ylimpään palkkakoriin. En ole lähimainkaan tyytyväinen. Ero alimpaan koriin ei ole paljoakaan. Olenkin vaihtamassa työpaikkaa. Helsingin kaupunki maksaa paremmin. Ei paljon paremmin, mutta periaatteesta lähden.

Vierailija
33/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on yleiseen koulutustasoon nähden ihan normaali palkka. Hoitajien halu saada lisää rahaa johtuu siitä että lääkäreillä on parempi palkka kuin heillä. Hoitajien mielestä palkan tulisi olla samaa kuin lääkärillä tai jopa parempi.

Vierailija
34/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä oli tyhmä aivopieru😂Luuletko, että kukaan nuori ihminen jää huonolla palkalla vanhustyöhön, ei edes monet vanhemmat hoitajat.

Vierailija
35/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tosi paljon säästöä valtionvelkaan jos otetaan eutanasia käyttöön.       Mutta komut tämänkin torppaavat aina.

Vierailija
36/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä oli tyhmä aivopieru😂Luuletko, että kukaan nuori ihminen jää huonolla palkalla vanhustyöhön, ei edes monet vanhemmat hoitajat.

Jos liksa nousee siitä että jää ajan saatossa niin useampi jäisi kuin nyt

Vierailija
37/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla on yleiseen koulutustasoon nähden ihan normaali palkka. Hoitajien halu saada lisää rahaa johtuu siitä että lääkäreillä on parempi palkka kuin heillä. Hoitajien mielestä palkan tulisi olla samaa kuin lääkärillä tai jopa parempi.

Kuule mulle on ihan sama paljonko lääkärit saa palkkaa kunhan oma palkka olisi riittävä. En ole enää aikoihin suostunut tekemään yhtään mitään ylimääräistä. En hae koulutuksiin vaikka olisivat kuinka mielenkiintoisia tahansa. Ihan periaatteesta, koska ne poikivat vaan lisätöitä, mutta palkka ei nouse. Käyn ainoastaan työnantajan vaatimat pakolliset kokonaisuudessaan työaikana toteutettavat koulutukset jotka ovat lähinnä jotain yksittäisiä luentoja. Vapaa-aikaani en uhraa minuuttiakaan. En myöskään jousta ikinä työajassa, ellen katso että se on itselleni edullista. Potilaat hoidan työajan puitteissa niin hyvin kuin mahdollista, mutta taukoni pidän ja lähden kotiin kun työaika päättyy. Jatkuvasti harkitsen alan vaihtoa. Saman palkan saisin helpommalla palaamalla aiempaan työhöni laborantiksi kemianteollisuuteen. Halusin jossain vaiheessa vaihtelua, ja lähdin vastoin parempaa ymmärrystä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Eipä ollut mikään fiksuin veto, mutta tulipahan sitten tämäkin koettua. Potilaat on pääosin kyllä ihania, ei siinä mitään. Mutta kaikki muu alalla onkin niin syvältä sieltä minne päivä ei paista.

Vierailija
38/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on hyvä palkka. Lopettakaa opittu valittaminen.

Vierailija
39/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 000 miljoonaa ollaan käytetty tähän hölmöilyyn, testeihin ja tukiin kahdessa vuodessa.

Ihanko todella uskotte että näillä ihmisillä (poliitikoilla ja hyvävelivirkamiehillä) on halua ratkaista näitä asioita.. Vai ovatko he juuri ongelma.

Vierailija
40/44 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko HUS:ssa? Minä olen, ja kuulun toiseksi ylimpään palkkakoriin. En ole lähimainkaan tyytyväinen. Ero alimpaan koriin ei ole paljoakaan. Olenkin vaihtamassa työpaikkaa. Helsingin kaupunki maksaa paremmin. Ei paljon paremmin, mutta periaatteesta lähden.

En ole HUS:ssa ja saan kaikki mahdolliset henkilökohtaiset lisät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi