Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla helppoja vauvoja? Saako tästä edes puhua...

Vierailija
29.01.2022 |

Oon täysin yllättynyt millaista tämä vauva-arki on. Tätä en sanoisi muille pikkuvauvojen vanhemmille oikeassa elämässä, en halua loukata kun tiedän että monilla on vaikeuksia ja univajetta. Minä taas en ole vuosikausiin nukkunut näin hyvin kuin nyt vanhempainvapaalla. Vauva on 5kk ikäinen ja nukkuu 12h yöt ilman herätyksiä. Päivällä 3× noin tunnin unet. Nukahtaa unilleen ihan vaan laskemalla sänkyyn tai vaunuihin. Hereillä ollessaan hymyilee ja kiljahtelee riemusta, leikitään ja lauletaan, syö maitoa ja maistelee kiinteitä. Vauva itkee kunnolla ehkä kerran viikossa kun väsymys yllättää. Muuten korkeintaan pientä kitinää jos tylsistyy, rauhoittuu heti kun ottaa syliin. Katselee mielellään lattialta tai sitteristä kun teen kotitöitä, sieltä hymyilee ja juttelee minulle. Tuntuu että tällaista puolta ei saisi tuoda esiin, vaan kirkkaimman kruunun saavat ne joilla on eniten kärsimystä. Jos mitään mainitsen vaikka noista hyvistä öistä, eiköhän joku tule sanomaan että odotas vaan kun tulee rokotukset/hulinat/hampaat/kävely. Joo voi olla että sitten valvotaan, mutta enkö saisi olla iloinen että jo 5 kuukautta on mennyt tosi hyvin. Kertokaa muutkin helpoista vauvoistanne?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli tuollainen ja kyllä sain kuulla kateellisten paheksuntaa. Kuullemma törkeää että pääsin noin helpolla. Toivottiin myös että viimeistään lapsen teini-iässä saa roppakaupalla takaisin. Koko ajan oli huono omatunto ja nautinkin salaa ihanasta lapsestani ja äitiydestäni hehkuttamatta kellekään mitään.

Vierailija
2/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaativa vauva, mutta onnea sulle helposta vauvasta.😊 Jokaisella on omat ilot ja murheet, eikä kukaan voi tilata helppoa/vaikeaa vauvaa. Ei sun ilo ole muilta pois, nauti vauvastasi!

Vaikka meillä on ollut vauvan kanssa vaikeaa sairastelun takia ja yhä heräillään öisin, niin vauva on silti aivan ihana.❤️

T. 10 kk vauvan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemusta että tästä ei saa puhua. Esikoiseni alkoi nukkua yönsä jo parin kuukauden vanhana.

Vierailija
4/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei saa puhua. Kaverit kiroaa kun pääsee helpolla. Ja palstalla maailman raskain tehtävä on hoitaa vauvaa kotona.

Vierailija
5/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ( koululaisia jo) eivät ole ikinä saaneet itkupotkuraivareita kaupassa. Karkkihyllyjen välistä on voinut vain kävellä, koska ei ole karkkipäivä.

Vierailija
6/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan päässyt siihen Oikea Äiti -kerhoon. Vauva syntyi kiireellisellä sektiolla joten en edes ole synnyttänyt. Imettää en voinut fysiologisesta syystä joten siinä vaiheessa viimeistään olin jo pilannut lapsen loppuelämän. Vauvani oli myös todella tyytyväinen tapaus kuten aloituksessa kuvailtu. Ei sairastellut, nukkui ja naureskeli kaikki päivät. Ei sitten ollut paljon puhuttavaa mammakerhoissa joten nautittiin vauvan kanssa helposta elämästä kotosalla :D

Vierailija
7/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka vauva oli helppo, ja on vieläkin, nyt 2v. Sitten tuli toka... no tää sitten on aikamoinen vastakohta. Olispa ollut toisin päin että nyt ei olisi koko ajan olo ettei esikoista ehdi tarpeeksi huomioimaan kun kaikki aika menee tähän ns haasteelliseen vauvaan..

Vierailija
8/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on, vaikkei ihan yhtä helppo kuin ap:lla. Synnytyskin vielä meni helposti. Ei näistä tosiaan hirveästi uskalla muille lapsellisille puhua, koska minuakin pelottaa toisten mielten pahoittaminen.

Vierailija
9/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti ❤️

Meillä esikoinen oli just tuommoinen, tyytyväinen, selkeä rytmi ja nukkui hyvin.

Helposti olisi silloin mennyt kaksosetkin!

Kateellisia oli ja ikäviä kommentteja. Voi kun olisivat tienneet mitä kaikkea muuta kävin lävitse niin olisivat ehkä jättäneet kommenttinsa sanomatta.

Vierailija
10/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kop kop puuta 😊 Meillä on myös ollut helppoa. Puoliso hoiti alkuun yösyötöt ja sitten lapset nukkuivatkin kuin tukit klo 20-7 ja päiväunet 12-14. Vauva- ja taaperoajat olivat ihania ja elämä säännöllistä. Ei ollut pahemmin itkuja tai kiukuttelua. Ehdin harrastaa itsekin, opiskella ja sisustaa kotia. Lapsilla ei ole ollut allergioita, sairasteluja, tai sattunut isompia onnettomuuksia. Nykyisin harrastukset ja koulut sujuvat hyvin, kaverisuhteet ovat mutkattomia jne…

Vierailija
11/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli helppo

Ilmeni 6-vuotiaana sitten kehitysvamma.

Vierailija
12/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä tietenkään itse muista, mutta oon kuulemma nukkunut täysiä öitä niin pienestä asti, että nykyisen virallisen tiedon mukaan sellaisen ei mitenkään pitäisi olla biologisesti mahdollista. Ja ihan ihminen mustakin tuli :) Vauvoja on moneen junaan.

Vierailija
13/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen oli helppo

Ilmeni 6-vuotiaana sitten kehitysvamma.

Millainen vamma?

Vierailija
14/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemusta että tästä ei saa puhua. Esikoiseni alkoi nukkua yönsä jo parin kuukauden vanhana.

Mulla - helpon vauvan äidillä - ei ole mitään negatiivisia kokemuksia. Missä porukassa pyörit, että et saa puhua ja ehkä katsotaan pahasti?

Vierailija
15/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minulla kanssa ensimmäinen superhelppo. Luulin tyhmyydessä että kaikki samanlaisia. Sain vielä kaksi erityislasta. Siihen loppui se ihanuus ja helppous.

Vierailija
16/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän suoraan, että olen kateellinen ja tällä hetkellä 2 vuotta putkeen kahden allergialapsen kanssa valvoneena ketuttaa kyllä kuulla muiden helpoista lapsista. Miksi meidän kolmesta lapsesta yksikään ei ole ollut "helppo"? Kaveri valitti, kun vauvavuosi oli rankka kun autokoulukin piti käydä samalla. Itsellä teki mieli haistattaa paskat, kun valvoin huutavan vauvan kanssa ja kävin samalla töissä kun k vei mieheltä tulot.

Mutta joo. Ihanaa että sinulla on helppo vauva. Tälleen kidutetussa tilassa itsellä on vaan vaikea kuulla siitä, että muilla on niin helppoa, kun itse suren samalla sitä kuinka sumussa, väsyneenä, ärtyneenä ja katkerana vuosi on mennyt aivan valtaisan univelan vuoksi, samalla kun toiset ovat oikeasti voineet nauttia vauva-ajasta.

Lapseni on kyllä maailman ihanin ja rakkain, mutta jos muuten ei tee mieli muuta kuin nukkua ja itkeä niin kyllä se vähän naista syö.

(P.s. lapsen uniongelmia kyllä aktiivisesti edelleen ihan ammattilaisten avulla selvitetään, mutta pitkä tie vaikuttaisi taas olevan)

Vierailija
17/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minulla kanssa ensimmäinen superhelppo. Luulin tyhmyydessä että kaikki samanlaisia. Sain vielä kaksi erityislasta. Siihen loppui se ihanuus ja helppous.

Joo, minäkin ajattelin ensimmäisen kanssa että olen niin erinomainen äiti kun vauva vaan nukkuu ja källöttelee tyytyväisenä, miten helppoa!!

Sitten syntyi kakkonen ja kolmonen joita ei huvittanut nukkua ensimmäisenä vuonna ollenkaan.

Ehkäpä se kuvitelma omasta erinomaisuudestaan on se joka saattaa joitain ärsyttää.

Vierailija
18/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi nukkuu paljon yöllä, vähän päivällä. Ja kokonaisuudessaan paljon; silti väsymystä viikoittain.

Tavallista on, että vauva nukkuu öisin 9-12 tuntia ja päivänokosilla yli tunnin kerralla.

Odolta kuulosti, että "nukahtaa unilleen ihan vaan laskemalla sänkyyn tai vaunuihin" - millaisesta vireystilasta?

Vierailija
19/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tyytyväinen, mutta nukkui vähän. Toinen lapsi oli superhelppo lapsi, nukkui todella hyvin. Kummankin kanssa taistelin ihan liian pitkään imetyksen suhteen, kärsin pahasta masennuksesta, josta en kuitenkaan uskaltanut puhua neuvolassa ja parisuhteessa oli ongelmia. Rankkaa aikaa helpoista lapsista huolimatta.

Vierailija
20/52 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli. Olen kiitollinen, että eivät asu enää kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi