Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä- ja Länsi-Helsinki eriytyneet vahvasti.

Vierailija
02.06.2015 |

Vielä 80-luvulla ei samanlaista eroa ollut. Nyt on totaalinen kulttuurishokki joutua joskus asioimaan Itä-Helsingissä, kun Munkin seudulla viettää aikansa pääasiallisesti. 

Munkkivuoren ostarilla suurin osa ihmisistä on siistejä, "yläluokkaisen" oloisia. Toki mukaan mahtuu epäsosiaalistakin ainesta, mutta ehdottomana vähemmistönä. 

Sen sijaa Itiksen porukka on mustalaista, suomalaisperäistä pahimman laadun alkkista ja huumehörhöä, kaapukansaa ja muuten vain mielenterveysongelmaisen näköistä syrjäytynyttä hiihtäjää. 

Kuta kuinkin normaalin näköinen ihminen on poikkeus, hänkin usein Lidl-verkkareissa kulkeva ylilihava perheenäiti, jonka pentu mussuttaa sipsejä rattaissa. 

Huoh! Kaamea paikka!  Jos mieltä masentaa, niin eikun Itiksessä käymään, niin ymmärtää miten etuoikeutettu on. 

Kommentit (107)

61/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:55"]Itä on tunnetusti huonompaa aluetta, jossa asuu köyhiä
[/quote]

Köyhyys ei ole suoranaisesti se ongelma, mutta todella köyhistä suurin osa on esimerkiksi mt-tapauksia, alkoholisteja tai meteliä pitäviin ryhmiin kuuluvia.

Vierailija
62/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:50"]

itä-helsinkiläinen omakotitalo alue :D :D :D

Siinäpä meillä sivistynyt länsihelsinkiläinen omakotitaloasuja. Olen järkyttynyt kirjoitustaidottomuudestasi.

[/quote]

Ilmeisesti kalikka kalahti kun pitää tarttua epäolennaisuuksiin. Alkuperäinen äidinkieleni ei ole suomenkieli, mutta olen kyllä siitä huolimatta korkeakoulussa opiskellut. En muuten asu omakotitalossa länsi-helsingissä. Olenko jossain näin väittänyt?

[/quote]

Niinpä. Siihen sivitykseen kuuluu myös, että ymmärretään se tekstin sisältö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, idässä on näitä heikkoja kouluja, kuten Kulosaaren Yhteiskoulu ja Viikin Norssi...

Vierailija
64/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:57"]

Siinäpä meillä sivistynyt länsihelsinkiläinen omakotitaloasuja. Olen järkyttynyt kirjoitustaidottomuudestasi.

[/quote]

Ilmeisesti kalikka kalahti kun pitää tarttua epäolennaisuuksiin. Alkuperäinen äidinkieleni ei ole suomenkieli, mutta olen kyllä siitä huolimatta korkeakoulussa opiskellut. En muuten asu omakotitalossa länsi-helsingissä. Olenko jossain näin väittänyt?

[/quote]

Tämähän on nimenomaan olennaista! Olen käynyt itähelsinkiläisen koulun ja saanut siellä niin hyvää opetusta, että en tee typeriä yhdyssanavirheitä kuten sinä. Olisit sinäkin vain ollut ennakkoluuloton ja osallistunut opetukseen meillä. :D

[/quote]

No säkö olet ennakkoluuloton! Ei siltä näytä. Etkä ymmärrä mitä luet ja olet vielä hyvin ilkeä ihminen. Ei käy kateeksi

Ohis

Vierailija
65/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Siihen sivitykseen kuuluu myös, että ymmärretään se tekstin sisältö. 

[/quote]

Seli seli...

Vierailija
66/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä länsi helsingissä on sivistys väki joka käy hyvät koulut toisin kuin itähelsinkissä.

Vierailija
67/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkistan aina kuinka kunnallisvaaleissa on eri alueilla äänestetty. Peruvoittoset alueet ovat aina niitä huonoja alueita.

Vierailija
68/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="02.06.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:43"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:25"]Ai nää avaukset on siis jotain pelastamisyrityksiä? Itse toin hyvätuloisen takamukseni tänne itään, silloin vielä erittäin huonomaiselle alueelle ja näin tein asialle jotain konkreettista. Laitoin myös kantasuomalaiset lapseni täällä parjattuun kouluun, koska en koe white flightia järkeväksi. Taistelen myös asuinalueeni stereotypioita vastaan mm. täällä.  Niin miten sä siis autat Itää, josta olet niin huolissasi? Parjaamalla netissä? Kiitti jeesistä, mutta älä auta enää. [/quote] Minä en laitaisi lapsiani maksumiehiksi, vaan haluan heille parhaat mahdolliset lähtökohdat. Minusta ei löydy tuollaista epäitsekästä maailmanparantajan idealismia. Moni vähäosainen varmasti tekee kuten minä eli pyrkii parhaaseen, johon pystyy. [/quote] Miksi oletat, että he maksavat jotain? He saavat hyvää opetusta hyvässä koulussa (tästä muuten tuntemani "hyvän" alueen koulun rehtori on kanssani samaa mieltä: koulu ja opettajakunta ovat erittäin hyvät ja poikkeuksellisen pysyvät), heillä on paljon mukavia ystäviä, meidän asuinaikanamme ei ole tapahtunut mitään pahaa asuinalueella. Lisäksi he oppivat paljon erilaisuudesta ja heillä on kavereita erilaisilla taustoilla. Itse maksoin sen verran, että luovuin ennakkoluuloistani. [/quote] http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/pystyyko-koulu-kotouttamaan-maahanmuuttajat/

[/quote]

Ahaa. Myllypurossa on yläaste, jossa on ongelmia. Asia selvä, kyllä nyt ymmärrän miten lapseni maksavat. Eli Suomen Kuvalehden juttu yhdestä yläkoulusta tekee kaikista Itä-Helsingin kouluista huonoja ja sopimattomia lapselle. No, ei auta itku markkinoilla.

Vierailija
69/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin itse kokemuksen rinta äänellä että itä helsinkissä on huonompi väki ja köyhä ja kouluttamaton toisin kuin meillä pohjois haakassa eli keskustan tuntumassa klännessä. pulahdetaan usein mätä ojaan uimaan ja nautitaan kulttuui elämästä kauppa keskus kaaressa.

70/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:00"]Juu, idässä on näitä heikkoja kouluja, kuten Kulosaaren Yhteiskoulu ja Viikin Norssi...
[/quote]

Ei hyvää päivää. Tarkasteltiinpa asiaa miten tahansa, Itä-Helsinki on Helsingin seudun syrjäytynein ja ongelmaisin paikka. Asia ei muutu muuksi sillä että siellä on pari varakasta pientaloaluetta, vanhan huvilakaupunginosan yksityiskoulu ja valtion normaalikoulu.

Vierailija
71/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:41"]

Täytyy olla oikeasti sokea jos ei ole muka nähnyt idässä 7 vuodessa kuin muutaman narkkarin.... Olisi ainakin kiinnostavaa tietää missä kyseinen kirjoittaja asuu. Harvaanasutussa Laajasalossa, josta autoilee keskustaan töihin? Tervemenoa vaan Itäkeskukseen, Myllypuroon, Kontulaan tai Mellunmäkeen. Vuosaaren linjakaan ei niin siistiä aluettakaan ole ettei siellä narkkeja notkuisi.

[/quote]

Luepa uudestaan: Itse matkustan metrolla 14-20 kertaa viikossa ja viimeisen seitsemän vuoden aikana tapaamani äänekkäät narkkarit jäävät alle kymmeneen.

Kyse oli metrosta ja äänekkäistä narkkareista. Ei niitä työmatka-aikoihin metrossa kauheasti näy. Omalla asuinalueellani (yksi mainitsemistasi) olen nähnyt kolme selkeästi huumeiden vaikutuksen alla olevaa ihmistä. Oli ikävää.

[/quote]

Ai, sä olet jokaisen muistanut laskea? Piditkö päiväkirjaa :) "rakas päiväkirja, metroon tuli tänään viides narkkari..."  En mä muista montako oon nähnyt, ei jää muistijälkeä edes seuraavaan päivään tuollaisista tapaamisista

Vierailija
72/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kokonaisuudessaan pelkkää paskaa.

Vierailija
73/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:14"]Lähinnä huolettaa Helsingin kokonaistilanteen kehitys. Voidaan hyvällä syyllä puhua jo slummiutumisesta. 

[/quote]

Toivotaan, että osa niistä itähelsinkiläisistä siirretään länteen, jottei yksi puoli Helsinkiä pääse slummiutumaan.

Et ole tainnut paljon matkustella, jos erilaisten ihmisten näkeminen noin pysäyttää.

74/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:16"]

Mene Malminkartanoon katsomaan slummia ja nuuhkimaan Mätäojaa ja anna meidän itähelsinkiläisten asua meren rannalla rauhassa.

[/quote]

Vertaile tulotasoa! On totta, että Itä-Helsingissä on varakkaiden saarekkeita esim. Tammisalo. Länsi-Helsinki puolestaan on vaurasta kautta linjan. Pieni Malminkartano toki tekee särön tähän. 

Mutta kiva, jos olet tyytyväinen tähän eriytymiskehitykseen. Kaupunkisuunnittelulautakuntaa myöten tästä ollaan kyllä erittäin huolissaan. 

ap

[/quote]

No sehän on hyvä, lisää rahaa itään ja vähemmän Malminkartanon, Kannelmäkeen ja vastaaviin. Sitähän sen pitäisi tarkoittaa, jos ollaan huolissaan. Pohjoinen ilmeisesti ei ole huolenaihe ja Malmi, Pihlajamäki, Koskela, Jakomäki ja vastaavat saavat rapistua rauhassa. Ei haittaa meitä.
[/quote]

Itä-Helsinkiin on nimeomaan tärkeää suunnata rahaa. Jos Tapulikaupunki olisi Itä-Helsingissä, se olisi Itä-Helsingin kolmanneksi rikkain kerrostaloalue.

Vierailija
75/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:41"]

Täytyy olla oikeasti sokea jos ei ole muka nähnyt idässä 7 vuodessa kuin muutaman narkkarin.... Olisi ainakin kiinnostavaa tietää missä kyseinen kirjoittaja asuu. Harvaanasutussa Laajasalossa, josta autoilee keskustaan töihin? Tervemenoa vaan Itäkeskukseen, Myllypuroon, Kontulaan tai Mellunmäkeen. Vuosaaren linjakaan ei niin siistiä aluettakaan ole ettei siellä narkkeja notkuisi.

[/quote]

Luepa uudestaan: Itse matkustan metrolla 14-20 kertaa viikossa ja viimeisen seitsemän vuoden aikana tapaamani äänekkäät narkkarit jäävät alle kymmeneen.

Kyse oli metrosta ja äänekkäistä narkkareista. Ei niitä työmatka-aikoihin metrossa kauheasti näy. Omalla asuinalueellani (yksi mainitsemistasi) olen nähnyt kolme selkeästi huumeiden vaikutuksen alla olevaa ihmistä. Oli ikävää.

[/quote]

Ai, sä olet jokaisen muistanut laskea? Piditkö päiväkirjaa :) "rakas päiväkirja, metroon tuli tänään viides narkkari..."  En mä muista montako oon nähnyt, ei jää muistijälkeä edes seuraavaan päivään tuollaisista tapaamisista

[/quote]

No mulla on hyvä muisti. En pidä päiväkirjaa. Muistan erityisen hyvin äänekkäät narkkarit, koska kavahdan heitä. Lisäksi itse epäilin tänne muuttaessani, että elämä muuttuu turvattomaksi ja alkuun kiinnitin siksikin asiaan huomiota ja erityisesti pohdin sitä, onko metrossa vaikeampi havainnoida näitä ongelmatapauksia kuin junassa, kun niitä tuntuu olevan paljon vähemmän. Vastasiko kysymykseesi?

Vierailija
76/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:14"]Lähinnä huolettaa Helsingin kokonaistilanteen kehitys. Voidaan hyvällä syyllä puhua jo slummiutumisesta. 

[/quote]

Toivotaan, että osa niistä itähelsinkiläisistä siirretään länteen, jottei yksi puoli Helsinkiä pääse slummiutumaan.

Et ole tainnut paljon matkustella, jos erilaisten ihmisten näkeminen noin pysäyttää.
[/quote]

Miksi te itähelsinkiläiset suhtaudutte noin alentavasti ja aggressiivisesti? Olen käynyt kehitysmaassa slummissa ja sitä ei voi verrata Itä-Helsinkiin, mutta alueen tilanne on silti hälyttävä.

Vierailija
77/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

Tämähän on nimenomaan olennaista! Olen käynyt itähelsinkiläisen koulun ja saanut siellä niin hyvää opetusta, että en tee typeriä yhdyssanavirheitä kuten sinä. Olisit sinäkin vain ollut ennakkoluuloton ja osallistunut opetukseen meillä. :D

[/quote]

No säkö olet ennakkoluuloton! Ei siltä näytä. Etkä ymmärrä mitä luet ja olet vielä hyvin ilkeä ihminen. Ei käy kateeksi

Ohis

[/quote]

Ohis vain itsellesi. Siinähän ei olekaan mitään ilkeää, että täällä haukutaan toisten ihmisten asuinseutuja ja naapurustoa todella törkein sanankääntein. Sitten kun selviää, ettei itse ole edes oikeinkirjoitustaitoinen, alkaa itku siitä kuinka hänelle ollaan ilkeitä. Juu.

Vierailija
78/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän ketjun tarkoitus on? Loukata itähelsinkiläisiä? Vai onko tämä vain tyypillinen provo ja toiveena saada tappelua aikaan? Olipa kumpi hyvänsä, tällainen saisi loppua. Palstasta on tullut tosi ikävä ja ilkeä.

79/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]Mikä tämän ketjun tarkoitus on? Loukata itähelsinkiläisiä? Vai onko tämä vain tyypillinen provo ja toiveena saada tappelua aikaan? Olipa kumpi hyvänsä, tällainen saisi loppua. Palstasta on tullut tosi ikävä ja ilkeä.
[/quote]

Näkisin nämä ketjut hätähuutona siitä, että on muodostumassa slummi, mutta päättäjät eivät välitä asiasta. Jostain syystä osa itähelsinkiläisistä kokee kunniaansa loukattavan ja yrittää tämän takia kieltää tosiasiat.

Vierailija
80/107 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="02.06.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:18"]Mikä tämän ketjun tarkoitus on? Loukata itähelsinkiläisiä? Vai onko tämä vain tyypillinen provo ja toiveena saada tappelua aikaan? Olipa kumpi hyvänsä, tällainen saisi loppua. Palstasta on tullut tosi ikävä ja ilkeä. [/quote] Näkisin nämä ketjut hätähuutona siitä, että on muodostumassa slummi, mutta päättäjät eivät välitä asiasta. Jostain syystä osa itähelsinkiläisistä kokee kunniaansa loukattavan ja yrittää tämän takia kieltää tosiasiat.

[/quote]

Vitsit, kun olisi joku parempi vaikuttamiskeino kuin av. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi