Aiotko mennä pe 4.2. alkaen #avoinnanormaalisti kampanjaan osallistuvaa ravintolaan?
Itse ainakin meinaan käyttää normaalia enemmän näiden ravintoloiden palveluita ihan vaan tukeakseni niitä. Rajoitusrumbaan on viimeinkin tultava kohtuus.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menen jatkossa ravintoloihin tod.näk. normaalia vähemmän.. meillä satsataan vähän enemmän kotona laitettuun ruokiin. Ja minäkin oon väsynyt tuohon MaRan ja ravintolola yrittäjien jatkuvaan itkemiseen. Vaihtakaa alaa s A A t A n a. Jos se noin kamalaa on.
Oletko todella noin tyhmä? Jos ravintolat normaali aikana saivat olla auki esim. ruokaravintola 11-24 ja nyt ovat joutuneet välillä olemaan kokonaan kiinni ja taas aukioloajat muuttuneet milloin mitenkin. Ei tarvitse edes olla mikään ekonomisti kun tajuaa ettei ole kannattavaa liiketoimintaa. Ei kukaan mene illallisravintolaan syömään klo.16.
Ai? Mulla on sattumoisin juuri nyt pöytävaraus klo 16 kahdeksalle hengelle, menu ja juomapaketti kaikille. Mikä on sun ongelma tässä?
Eipä sulla ole ollut vaihtoehtojakaan tässä tilanteessa
Ohis
Niin? Menen siis klo 16. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö myös kaskenpolttajien tai reen jalasten valmistajien alkaa syyllistää hallitusta, koska olosuhteet ovat muuttuneet sellaisiksi, ettei heidän ammattinsa enää kannata taloudellisesti? Kyllä minä ymmärrän, että tämä on monelle ammattiryhmälle ikävää aikaa, mutta terveys ja henki on asetettava etusijalle. Ajat muuttuvat ja meidän on muututtava niiden mukana.
Aivan aivoton kommentti.
Ravintola-alan ahdinko on saatu aikaan täysin keinotekoisin ja perusteettomin rajoittein.
Terveydellä ja hengellä ei enää tässä vaiheessa ole mitään tekemistä rajoitusten kanssa, ne ovat puhdasta mielivaltaa estämässä taloudellisesti täysin kannattavaa elinkeinoa.
Matalapalkka-ala tämä on. Turha sitä on kieltää. Pas kat työajat ja pas ka palkka. Ja eiköhän klo 21 ole ruokaravintoloille jo ihan suht ok.
Minunkin mielestäni klo 21 on ruokaravintoloille jo ihan ok, mutta eihän se näille kapina-ravintoloitsijoille kelpaa.
Ja minun mielestäni sun palkastas vois ottaa vaikka puolet pois ja sä voisit lopettaa rakkaan harrastuksesi, sä voisit myös minun mielestä maalata olkkaris seinän leopardikuvioiseks ja kirjoittaa seinään et "idiootti asuu täällä". Minun mielestäni. Ei kai tässä kenenkään muun näkökulmalla ja intressillä ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen olin erään hotellin ravintolassa/baarissa. Sinne tuli joku asiakas. Kello oli 17:15. Ei saanut enää alkoholillista juomaa tilattua. Sama nainen jäi sitten, tilasi toisen juoman ja jäi paikalle juomaan. Kyllä se potentiaalinen koronatartunta nyt tällä toimella vältettiin!
Oli hauska seurata ulkomaalaisten vieraiden reaktioita aina kun rajoitus selvisi
Mikähän mahtaa olla se salaperäinen ”ulkomaa”, jossa ei ole rajoituksista kuultukaan?
En jäänyt kyselemään jokaisen maata.
On järjettömiä, mielivaltaisia rajoituksia ja järkevästi perusteltuja rajoituksia. Jos et näiden eroa ymmärrä, en voi auttaa sua.Todennäköisesti heidän kotimaissaan oli sitten paljon rajummat rajoitukset. Eipä niitä löysempiä ole monessa paikassa nähty.
No älä puhu täyttä sontaa
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/85ae3c24-b7be-4a41-aa94-918bf79ccc15
Valtaosassa euroopan maista on ravintolat pidempään auki
Voidaanhan sitä sulkea vaikka kaikki ravintolat lopullisesti, jos teitä se "valitus" niin häiritsee. Mutta sitten täytyisi meille työntekijöille järjestää mahdollisuus kouluttautua toiseen ammattiin työttömyyskorvauksella. Ei meitä keski-ikäisiä ravintola-alan ammattilaisia ihan ensimmäisenä olla palkkaamassa ihan jonkin muun alan hommiin. Että mitä meidän työntekijöiden sitten pitäisi teidän mielestä tehdä? Jäädä kotiin makaamaan loppuiäksi?
Vierailija kirjoitti:
Itse en todellakaan ota minkäänlaisia riskejä.
Kuitenkin kuolet johonkin.
No en v i t u s s a !!! Menen ihan normaaliinruoka kauppaan jos menen. Mulla on mennyt boikottiin KAIKKI kaupat ja ravintolat, jotka inisevät koronapassin käyttöä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt boikottiin KAIKKI kaupat ja ravintolat, jotka inisevät koronapassin käyttöä vastaan.
Mikä siinä koronapassissa niin hyvää on, jotta pitää oikein boikotteihin ruveta? Sehän on tälläkin hetkellä hyllytettynä toimimattomana. Ja THL:n asiantuntijatkin ovat nyt tyrmänneet sen.
Käyn yhtä usein kuin ennen koronaakin, lomareissuilla kerran pari vuodessa omalla rahalla, työreissut erikseen. Mihinkään sisätilojen ryysikseen en lähde ennenkuin korona on laantunut.
Aion mennä.
Mitä näillä rajoituksilla edes yritetään hakea? Ymmärrän aiemmat rajoitukset, mutta nykyään niille ei enää ole mitään perusteita.
Olen absolutisti joten baareissa en ole käynnyt sen jälkeen kun lopetin alkoholin käytön, eli noin 4 vuoteen.
Ravintoloissa en käy syömässä koska kotona voin syödä myös hyvää ruokaa edullisemmin sekä osaan tehdä ruokaa.
Eli en aio mennä.
M30
Ihmettelen tätä koko tilannetta!
Vain oireellisia ihmisiä testaillaan sekä karanteenit on omaehtoisia mutta miksi meillä on silti rajoitukset päällä?
Töihin voi mennä vaikka on altistunut tai jos nokka vähän vuotaa mutta baariin ei voi mennä.
Mikä järki tässä on?
Mä en normaalisti käy ravintoloissa. Ei ole varaa käydä.
En todellakaan mene enkä jatkossa käy yhdessäkään tuohon osaa ottaneessa ravintolassa.
Menisin jos olisi lastenvahti, luultavasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos olisi lastenvahti, luultavasti ei ole.
Kaduttiko kun lisäännyit?
Koronapassi, ei kiitos. En syö
Ilman koronapassi, sitten jees. Syön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on menettänyt hermonsa turhaan itkuun
Kuinka monta vuotta vielä pitäisi jatkaa mielivaltaisia rajoituksia, jottei itku enää mielestäsi olisi turhaa?
Tämä pandemia on menossa jo ohi muutamassa viikossa, kuten on Tanskassa ja Ruotsissakin, me ollaan vaan muutaman viikon jäljessä. Korona leviää nyt niin kovaa vauhtia ja kun on rokotuksetkin hyvällä mallilla, laumasuoja on lähellä saavuttaa. Toki voi nyt tässä vielä viime tipassa tehdä tempauksia, mutta on se vähän noloa kun tietää että ensi kuussa ne rajoitukset poistuu muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on menettänyt hermonsa turhaan itkuun
Kuinka monta vuotta vielä pitäisi jatkaa mielivaltaisia rajoituksia, jottei itku enää mielestäsi olisi turhaa?
Tämä pandemia on menossa jo ohi muutamassa viikossa, kuten on Tanskassa ja Ruotsissakin, me ollaan vaan muutaman viikon jäljessä. Korona leviää nyt niin kovaa vauhtia ja kun on rokotuksetkin hyvällä mallilla, laumasuoja on lähellä saavuttaa. Toki voi nyt tässä vielä viime tipassa tehdä tempauksia, mutta on se vähän noloa kun tietää että ensi kuussa ne rajoitukset poistuu muutenkin.
Toivotaan että olet oikeassa! Hallitus vaan on kovin mieltynyt mm.ajatukseen rokotetodistuksesta, vaikka asiantuntijat eivät sen kannalla ole.
Aion todellakin mennä jos paikkakunnalta osallistuva ravintola löytyy!
Todennäköisesti heidän kotimaissaan oli sitten paljon rajummat rajoitukset. Eipä niitä löysempiä ole monessa paikassa nähty.