Aiotko mennä pe 4.2. alkaen #avoinnanormaalisti kampanjaan osallistuvaa ravintolaan?
Itse ainakin meinaan käyttää normaalia enemmän näiden ravintoloiden palveluita ihan vaan tukeakseni niitä. Rajoitusrumbaan on viimeinkin tultava kohtuus.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Olen pikkukaupungista. Jo muutama vuosi sittten täällä lopetti usea ravintola. Joukossa oli pubeja ja pari yökerhoa. Kun ei enää kannattanut. Ihmiset ei käy enää ravintoloissa niin kuin ns.hyvinä aikoina. Elämän tapa on muuttunut-keksikää jotain ihan uutta! älkääkä vinkuko. Eräskin paikallinen bileravintola lopetti kannattamattomana v.2018 mutta jostain syystä yrittäjä päätti kuitenkin vielä yrittää v. 2019-sitten tuli korona heti perään ja todettiin että konkurssikypsä yritys tarvitsi koronatukea. Eräs syy miksi vaikeeta, kun ei ole työntekijöitä-huonot työajat-huono palkka.
Nyt ideoikaa kaikkea kivaa ja terveellistä, luontomatkailua, keksikää ja olkaa luovia. Staycation. Laihdutuviikonloput. Sinkkuviikonloput. ym ym.
Ihan uskomatonta miten ihmiset eivät kykene erottamaan kahta TÄYSIN ERI ASIAA.
a. Ravintolatoiminta loppuu kannattamattomana, koska ihmiset eivät käytä palvelua.
b. Ravintolatoiminta loppuu, koska ihmisiä ei päästetä käyttämään palvelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on menettänyt hermonsa turhaan itkuun
Kuinka monta vuotta vielä pitäisi jatkaa mielivaltaisia rajoituksia, jottei itku enää mielestäsi olisi turhaa?
En puolusta rajoituksia tai halua niitä, tajuan kuitenkin, että kyse ei ole mistään kyykyttämisestä tai kiusanteosta vaan pandemianhallinnasta.
Ei noissa rajoituksissa ole mitään logiikkaa.
Karanteeneja kuitenkin puretaan ja lievennetään minkä keretään ja tartunnan varmat tai lähes varmat lähteet saavat elää entistä vähemmin rajoituksin. Ennen korona tartutti varmuudella 14 vrk. Nykyään mitä se on? 10? Vai 5?
Ihmiset tapaavat jatkuvasti joka tapauksessa toisiaan. Niitä kontakteja on jatkuvasti. Vaikka minä istua kököttäisin kotona, kaikki muut perheenjäseneni näkevät kymmeniä, ellei satoja ihmisiä päivittäin. Kymmenien kanssa jopa ihan läheiset kontaktit. On koulut, hoitopaikat, työt, muut hoidettavat velvollisuudet, harrastukset, kaverit...
Mutta illalla ei saa mennä syömään ravintolaan.
Kyllä saa. Ensi tiistaista alkaen saavat olla auki klo 21 asti. Se kyllä riittää arki-iltoina syömiseen!
Eikö se paras myynti ole ne illan myöhäisimmät tunnit? Eli paras myynti jää pois.
Miten usein käyt arki-iltana ravintolassa syömässä klo 21 jälkeen?
Kohtuu usein. Tai en mene enää välttämättä 21 JÄLKEEN syömään, mutta olen noihin aikoihin syömässä. Jos ravintola sulkeutuu klo 21, se tarkoittaa et anniskelu loppuu ja keittiö menee kiinni huomattavasti aiemmin. Miksi muutenkin puhut vain arki-illoista? Eikö tuo rajoitus koske myös viikonloppuja yhtä lailla?
Jo on ihmisellä pieni maailma, jos ihmettelee, miksi joku syö ravintolassa klo 21.00. No nykyään on näitä tyyppejä, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä. Olen hyvinkin usein syönyt tuohon aikaan ravintolassa. Lisäksi minulla on tuosta kysyjjästä poiketen myös ystävyyssuhteita ja käymme yhdessä syömässä. Työssä käyvinä tai eri kunnissa asuvina tuo ei ole mitenkään outo aika. Tai ehkä kysyjälle on aivan outoa se, että ruokaillaan rauhassa eikä vedetä kuin siat laarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon ihmeellisiä kommentteja tässäkin keskustelussa. Tuntuu, että monet suomalaiset rakastavat rajoituksia ja suorastaan haluavat ottaa hallinnolta vastaan mitä tahansa.
Itselleni on ainakin kristallinkirkkaasti selvää, että osoitan kampanjalle tukeni, vaikka en kovin innokas ravintoloissa kävijä olekaan. Näen kampanjan osana suurempaa kokonaisuutta, jossa kansalaiset osoittavat vastustuksensa ylimitoitettuja ja pitkitettyjä koronarajoituksia vastaan.
Eikö palstalaisista puolet ole jotain ripulilahkeisia mummeleita? Samaa sontaa on medioiden kommenttikentät täynnä.
Todellisuudessa pelokkaat eläkeläiset pitävät muuta yhteiskuntaa panttivankina. Muille koko korona on lähes vaaraton, mutta sen varjolla on nyt tuhottu yhteiskunta monelta kantilta.
Olet malliesimerkki tästä ongelmasta. Koet kaiken itsesi kautta ja kuvittelet rajoitukset henk.koht. silvallukseksi. Jos sulla on vaakakupissa vapaa viruksen leviäminen ja rajoitukset, aidostiko valitet ensin mainitun?
Se on juuri päinvastoin. Nää koronahysteriset rajoitushullut ovat niitä itsekeskeisiä omaan napaan tuijottavia, jotka eivät näe kokonaisuutta millaisen yhteiskunnallisen kärsimyksen edessä tulemme vielä olemaan kun painopiste siirtyy viruksen pelosta kaikkiin muihin haitallisiin oheisseurauksiin. Lapset ja nuoret voivat todella huonosti, ihmiset menettävät työnsä ja elinkeinonsa, joutuvat kamppailemaan että saavat laskunsa maksetuksi, Tämä korona eriarvoistaa ihmisiä ennennäkemättömällä tavalla.
Ohis
Muillakin aloilla on ihmisiä jotka menettävät tai ovat jo menettäneet työnsä ja elinkeinonsa. Silloin hakeudutaan muualle töihin, taikka opiskelemaan uutta ammattia.
Mikään pakko ei ole olla ravintola-alalla, jos se ei kannata.Sitä suuremmalla syyllä ei ole järkeä upottaa joka alaa. Varsinkin täysin mielivaltaisilla perusteilla. Hoplopissa ei saanut enää vettäkään ravintolan puolelta hanasta kuuden jälkeen. Lapset saa hikisinä hönkiä toistensa päälle samassa sisätilassa, mutta vettä ei saa ravintolan puolelta antaa. Ihanko tosiaan joku väittää et moni näistä säännöistä on järkevästi perusteltuja
Se vesisääntö on ihan paikallaan. Tyhmänkin pitäisi ymmärtää, että sääntöjen on oltava selviä, eikä niin että pitää arvuutella mitä ne tarkoittavat tai että jokainen saisi ihan itse keksi omat rajansa.
Älä vie lastasi sinne, jos se tarvitsee vettä eikä sitä ole mahdollista järjestää. Kukaan ei kuole, vaikkei tuonne pääsisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö myös kaskenpolttajien tai reen jalasten valmistajien alkaa syyllistää hallitusta, koska olosuhteet ovat muuttuneet sellaisiksi, ettei heidän ammattinsa enää kannata taloudellisesti? Kyllä minä ymmärrän, että tämä on monelle ammattiryhmälle ikävää aikaa, mutta terveys ja henki on asetettava etusijalle. Ajat muuttuvat ja meidän on muututtava niiden mukana.
Aivan aivoton kommentti.
Ravintola-alan ahdinko on saatu aikaan täysin keinotekoisin ja perusteettomin rajoittein.
Terveydellä ja hengellä ei enää tässä vaiheessa ole mitään tekemistä rajoitusten kanssa, ne ovat puhdasta mielivaltaa estämässä taloudellisesti täysin kannattavaa elinkeinoa.
Eivät ole. Ravintolalla ja ravintolalla on ero. Typerys, opettele edes perusasiat siitä miten tauti leviää. On aivan oikein, että erilaisia ravintoloita käsitellään eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen olin erään hotellin ravintolassa/baarissa. Sinne tuli joku asiakas. Kello oli 17:15. Ei saanut enää alkoholillista juomaa tilattua. Sama nainen jäi sitten, tilasi toisen juoman ja jäi paikalle juomaan. Kyllä se potentiaalinen koronatartunta nyt tällä toimella vältettiin!
Oli hauska seurata ulkomaalaisten vieraiden reaktioita aina kun rajoitus selvisi
Mikähän mahtaa olla se salaperäinen ”ulkomaa”, jossa ei ole rajoituksista kuultukaan?
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki rokotteiden ja passien puolesta puhujat. Oletteko 50-70 luvulla syntyneitä?
Ei, mutta olemme älykkäitä, koulutettuja ja työssäkäyviä. Erinomaisia yhteiskunnan jäseniä.
En. En tykkää minkäänlaisista uhmakkaista mielenilmauksista. Raivopäiset ihmiset nolaavat vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta vielä pitäisi jatkaa mielivaltaisia rajoituksia, jottei itku enää mielestäsi olisi turhaa?
En puolusta rajoituksia tai halua niitä, tajuan kuitenkin, että kyse ei ole mistään kyykyttämisestä tai kiusanteosta vaan pandemianhallinnasta.
Karanteeneja kuitenkin puretaan ja lievennetään minkä keretään ja tartunnan varmat tai lähes varmat lähteet saavat elää entistä vähemmin rajoituksin. Ennen korona tartutti varmuudella 14 vrk. Nykyään mitä se on? 10? Vai 5?
Ihmiset tapaavat jatkuvasti joka tapauksessa toisiaan. Niitä kontakteja on jatkuvasti. Vaikka minä istua kököttäisin kotona, kaikki muut perheenjäseneni näkevät kymmeniä, ellei satoja ihmisiä päivittäin. Kymmenien kanssa jopa ihan läheiset kontaktit. On koulut, hoitopaikat, työt, muut hoidettavat velvollisuudet, harrastukset, kaverit...
Kyllä saa. Ensi tiistaista alkaen saavat olla auki klo 21 asti. Se kyllä riittää arki-iltoina syömiseen!
Eipä näytä herra ravintolanpitäjille kelpaavan. Pitäkööt sitten puljunsa kiinni jatkossakin klo 18, jos lisäaika oli heille vain kiusantekoa, eikä auta mitään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se paras myynti ole ne illan myöhäisimmät tunnit? Eli paras myynti jää pois.
Nyt ne illan myöhäisimmät tunnit on 18-21, ei ne mihinkään ole kadonneet.
Haluaisin, mutta olen liian kyllästynyt koronaan. Ehkä tilaan kotiin jotain.
Itse en aio enää edes pandemian jälkeen käyttää yhdenkään sellaisen yrityksen palveluita jonka etuja tämä MaRa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata tuollaista yhteiskuntarauhan vastaista toimintaa.
Hallinnon mielivaltainen toiminta on ihan yhtä lailla vaaraksi yhteiskuntarauhalle.
Kapinointi ei edistä yhteiskuntarauhaa, vaikka yrittäisit selitellä itsellesi oikeutusta kapinoinnillesi.
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Hyvä, jos ja kun nämä kapinoitsijat listaavat nimensä julkisesti jollain sivustolla. Se tulee muodostamaan minun boikottilistani jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä teho-osastolta ja kolme rokotetta saanut. En todellakaan hingu yhteenkään ravintolaan, on se kyllä perkele miten veetun vaikeaa on olla, jos ei pääse ravintolaan. Jos syttyisi sota, niin ihmiset varmaan istuisi siellä ravintolassa ja katsoisi kun pommikoneet syytäisi pommeja. Pääasia että ravintolat on auki. Ravintolat pitäisi lailla kieltää.
Tuskin teho-osastolla oleva tänne kirjoittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menen jatkossa ravintoloihin tod.näk. normaalia vähemmän.. meillä satsataan vähän enemmän kotona laitettuun ruokiin. Ja minäkin oon väsynyt tuohon MaRan ja ravintolola yrittäjien jatkuvaan itkemiseen. Vaihtakaa alaa s A A t A n a. Jos se noin kamalaa on.
Oletko todella noin tyhmä? Jos ravintolat normaali aikana saivat olla auki esim. ruokaravintola 11-24 ja nyt ovat joutuneet välillä olemaan kokonaan kiinni ja taas aukioloajat muuttuneet milloin mitenkin. Ei tarvitse edes olla mikään ekonomisti kun tajuaa ettei ole kannattavaa liiketoimintaa. Ei kukaan mene illallisravintolaan syömään klo.16.
Ai? Mulla on sattumoisin juuri nyt pöytävaraus klo 16 kahdeksalle hengelle, menu ja juomapaketti kaikille. Mikä on sun ongelma tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näytä herra ravintolanpitäjille kelpaavan. Pitäkööt sitten puljunsa kiinni jatkossakin klo 18, jos lisäaika oli heille vain kiusantekoa, eikä auta mitään .
Pidä turpasi kiinni! THL, joka edustaa asiantuntemusta, ja jonka esitysten pohjalta hallituksen tulisi tehdä päätöksensä säädösten mukaan, on todennut, että ruokaravintolat voisivat olla auki puolille öin. Mitään vaaraa ei olisi.
Kyse on vain suorastaan lainvastaisesti toimivan ja typerän halituksen mielivallasta. Oikeuskansleri on tästä asiasta usemmankin kerran viimeaikoina huomauttanut Marinille ja vaatinut häntä noudattamaan lain mukaista menettelyä eli tekemään perusteltuja päätöksiä eikä harjoittaa mielivaltaa. Samasta asiasta on hallinto-oikeudetkin viime viikkoina muistuttaneet kumotessaan virheellisiä ja perusteetttomia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö myös kaskenpolttajien tai reen jalasten valmistajien alkaa syyllistää hallitusta, koska olosuhteet ovat muuttuneet sellaisiksi, ettei heidän ammattinsa enää kannata taloudellisesti? Kyllä minä ymmärrän, että tämä on monelle ammattiryhmälle ikävää aikaa, mutta terveys ja henki on asetettava etusijalle. Ajat muuttuvat ja meidän on muututtava niiden mukana.
Aivan aivoton kommentti.
Ravintola-alan ahdinko on saatu aikaan täysin keinotekoisin ja perusteettomin rajoittein.
Terveydellä ja hengellä ei enää tässä vaiheessa ole mitään tekemistä rajoitusten kanssa, ne ovat puhdasta mielivaltaa estämässä taloudellisesti täysin kannattavaa elinkeinoa.
Ja sinä haukut edeltävää kommenttia aivottomaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä turpasi kiinni! THL, joka edustaa asiantuntemusta, ja jonka esitysten pohjalta hallituksen tulisi tehdä päätöksensä säädösten mukaan, on todennut, että ruokaravintolat voisivat olla auki puolille öin. Mitään vaaraa ei olisi.
Kyse on vain suorastaan lainvastaisesti toimivan ja typerän halituksen mielivallasta. Oikeuskansleri on tästä asiasta usemmankin kerran viimeaikoina huomauttanut Marinille ja vaatinut häntä noudattamaan lain mukaista menettelyä eli tekemään perusteltuja päätöksiä eikä harjoittaa mielivaltaa. Samasta asiasta on hallinto-oikeudetkin viime viikkoina muistuttaneet kumotessaan virheellisiä ja perusteetttomia päätöksiä.
Vielä helmikuussa 2020 THL oli sitä mieltä, että koronapandemia ei leviä Suomeen. Minun mielestäni ei ole mitään syytä seurata orjallisesti sen laitoksen mielipiteitä tai arvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan aio, ja boikotoin näitä änkyröiviä yrityksiä jatkossakin. Kiitos ja hyvästi, toivottavasti mahdollisimman moni näistä ravintoloista kaatuu. Ei tule ikävä.
En olisi ikinä uskonut että ihmiset suomessa on näin tyhmiä. Haluat lisää työttömiä.
Eiköhän muut ravintolat täytä sen tyhjiön hyvin nopeasti. Ne fiksummat.
En jaksa lukea edes vähää alusta, mutta vähintään hengessä olen mukana. Kaikki auki NYT!
Kyllä ne ovat muita kuin "pelokkaat eläkeläiset" jotka haluavat pitää yllä rajoituksia.
Olen itse eläkeläinen ja minä sekä samaikäiset tuttavani ovat jo aikapäiviä kyllästyneet tähän koronatouhotukseen.
Haluaisimme lopultakin päästä normaalisti tanssimaan, laivoille, kylpylöihin, karaokeen jne.
Työikäisille pari vuotta ei tunnu niin paljon kuin meillä vanhemmilla ihmisillä. Nämä saattavat olla viimeisiä toimintakykykyisiä vuosiamme. Ja ne valuvat nyt tässä tähän vatuloimiseen.
Pelottaa kuinka moni vanhempi ihminen on lamaantunut tai tullut araksi enää lähtemään entisiin harrastuksiinsa sitten kun joskus elämä normalisoituu.
Olin eilen kirjastossa, siellä pidin maskia. Otan aina heti pois kun tulen ulos, haluan saada raitista ilmaa.
Perässäni tuli ulos minua paljon nuorempi henkilö, ei ottanut ulkona pois maskia, meni yksin autoonsa ja lähti ajamaan maski naamalla.
Mitähän kauheita omikrantteja sieltä omasta autosta mahtaa hyökätä kimpuun, mietin.
Luulisi kokoaikaisesta maskin käytöstä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Menisin kyllä jos paikkakunnallani on vanhemmille sopivia ko. ravintoloita.