Yh - oletko kustantanut miehelle
siis seurustelukumppanillesi lomamatkaa/matkoja?
Seurustelun alussa mies sai matkan,josta ei maksanut mitään.Se oli kahdelle ja koska oli edellisen avokkinsa jättänyt olin minä onnekas pääsemään mukaan lomalle.Ravintolat maksoimme reissussa puoliksi.
Seuraava reissu kaksi kertaa kauemmas minun pitikin maksaa miehelle:lennot ja majoitus. Mies ei edes reissussa maksanut kuin lähinnä omia juttujaan.Hänestä tällainen oli täysin luonnollista.Vastavuoroista ja tasapuolista pitää olla.
Hänellä on virka,4000e palkka.Minä olen lyhyillä määräaikaisuuksilla,1700e palkka,huonot näkymät ja kolmen lapsen yh.
Mitä mieltä?
Kommentit (29)
Minun on pitänyt opetella olemaan säästäväinen.Miehestä se oli onnellisuuden este.Antaa palaa vaan.Hän halusi ostaa aina jäätelöt huoltsikalta ja halusi että teen senkin vastavuoroisesti:koko porukalle 20e irtojätskit...ei onnistu budjetillamme,jossa vuorokauden ruoat saavat maksaa 10e.
Ota lainaa tyttöhyvä, kyllä hyvästä kannattaa maksaa. Lapset voit lukita näiden matkojen ajaksi johonkin niin he eivät kuluta silloin mitään, joten kun teitä on vain kaksi viiden sijasta, jää sinulle jopa ylimääräistä rahaa. Ulkomailla ruokakin on usein halvempaa.
En ole yh, mutta kyllä suhteessa maksetaan yhteiset asiat puoliksi. Jos meillä on ollut tilanne, että toinen on ollut varoissaan ja toinen ei (olemme freelancereita ja tulot epäsäännölliset), niin se sillä hetkelläö varakkaampi on maksanut loman ja köyhempi kuitannut sen myöhemmin, ikään kuin velkana. Matkat voivat olla niin erihintaisia, ettei matkaa voi kuitata matkalla, niinkuin ap:n esimerkistä käy ilmi. Tallinnan risteily on eri asia kuin kuusi viikkoa Ranskan maaseudulla.
Varmaan on turha nillittää noista menneistä jutuista, ap, mutta älä enää tee samaa virhettä.
Se on mieshuora, alhaisin mieslaji pedofiilin jälkeen. Juokse ja lujaa.
No,perusteli se maksamisiani sillä,että on kuitenkin auttanut/tukenut minua erityisesti kuuntelemalla ja tsemppaamalla sen lisäksi,että vei minut jo kertaalleen lomalle,johon itse en voinut edes vaikuttaa. Kaikki oli minusta merkillisen vastavuoroista aina:minä tein sulle näin,sä maksat nyt takaisin. Perusperiaate täysin luonnollinen,mutta elämäntilanteiden ollessa kovin erilaiset ei ihan toimiva.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:54"]No,perusteli se maksamisiani sillä,että on kuitenkin auttanut/tukenut minua erityisesti kuuntelemalla ja tsemppaamalla sen lisäksi,että vei minut jo kertaalleen lomalle,johon itse en voinut edes vaikuttaa. Kaikki oli minusta merkillisen vastavuoroista aina:minä tein sulle näin,sä maksat nyt takaisin. Perusperiaate täysin luonnollinen,mutta elämäntilanteiden ollessa kovin erilaiset ei ihan toimiva.
[/quote]
Sano hänelle että kai hänellä on pätevyys, luvat ja toiminimi kun toimii maksullisens terapeuttina. Tuollaisen ei pitäisi parisuhteessa olla maksullista vaan kuulua siihen ehdoitta ja PYYTEETTÖMÄSTI. Ja jos haluaa vastavuoroisesti matkan tarjottavaksi niin siitä pitäisi sopia jo etukäteen, ennen ekaa matkaa, että maksat tän sitten takaisin. Näin voit päättää onko sinulla varaa siihen matkaan. Todella alaluokkaista toimintaa mieheltä, älä suostu tuollaiseen. Ei taida olla tunteella mukana aidosti teidän suhteessa, tai sitten yksinkertaisesti sairaalloisen pihi (tosin ei tasa-arvoisessa mielessä).
Halusi ostaa / ostattaa (?) talonkin puoliksi.Melkoista syyllistystä,kun emmin.
Tämä mies maksaa ja lahjoo vain hurmaamisvaiheessa.Kyllä takaisinmaksun aika tulee,eikä edes käy sellainen,että kieltää kulutukset ja ostot peläten takaisinmaksua,koska mies ei halua elintasosta tai valinnoistaan joustaa.
Hyvaksikayttaja.