Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylläriraskaus

Vierailija
01.06.2015 |

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa puolisen vuotta, mutta lähiaikoina on ollut aika paljon ongelmia. Tai no niitä on ollut alusta alkaen. Ikää meillä on 20 & 24. Lähinnä ongelmat ovat johtuneet siitä että minulla oli ennen meidän seurustelua juttua hänen parhaan kaverin kanssa ja siitä sitten seuras vaikka mitä draamaa, mutta niistä on kuitenkin selvitty, vaikka edelleen varjostavat suhdetta. 

No, kuitenkin. Lähiaikoina olin potenut pieniä raskausoreita ja tein tänään testin ja positiivinenhan se oli. Enkä tiedä yhtään, mitä pitäisi tehdä? Olen aloittanut tammikuussa opinnot, poikaystävä valmistui jo amk:sta, mutta haki uuteen koulutukseen ja haluaisi kovasti aloittaa syksyllä opinnot siellä. Rahatilanne on molemmilla ihan hyvä ja rakastetaan toisiamme, mutta en todellakaan haluaisi laittaa opiskeluja kesken. Lisäksi tässä on meidän suhteen väliset ongelmat. Eikä olla poikaystävän kanssa puhuttu edes lapsista. Enkä tajua miten tässä näin kävi koska olen syönyt pillerit säännöllisesti, yksikään pilleri ei oo myöhästynyt tai unohtunut. 

Mitä mä teen? En haluaisi tehdä aborttia koska kuitenkin olen aina halunnut lapsia, mutta sairaanhoitajan ammatti on aina ollut unelmani ja vihdoinkin olen päässyt opiskelemaan haluamaani alaa. Tosi vaikea tilanne enkä tiedä yhtään mikä ois järkevää. Mielipiteitä asiaan kaivataan! 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muut voi tehdä päätöstä puolestasi.

Opinnot voit keskeyttää äitiysloman ajaksi ja jatkaa sitten loppuun. Toki opiskelet ja työskentelet sitten pienen lapsen kanssa. Et sitten poikaystävällesi ole kertonut?
Aborttikin on tietysti vaihtoehto (johon itse olisin tuossa iässä päätynyt melko varmasti).

Vierailija
2/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais välttämättä aborttiakaan tehdä, koska siinä pelottaa kaikki ne mahdolliset komplikaatiot.. kuitenkin mieluummin haluan lapsen nyt ku ei koskaan ja vaikka todennäköisyys siihen että abortissa joku menee niin pahasti pieleen on pieni, niin se on silti pelottava! :/ tai sitä abortissa just pelkään, vaikkei se todellakaan ole poissuljettu mahdollisuus.

äääh en edes tiedä miten sanon tästä poikaystävälle, tänään ois tarkoitus kun se tulee tänne töiden jälkeen. 

Vierailija
4/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:43"]

En haluais välttämättä aborttiakaan tehdä, koska siinä pelottaa kaikki ne mahdolliset komplikaatiot.. kuitenkin mieluummin haluan lapsen nyt ku ei koskaan ja vaikka todennäköisyys siihen että abortissa joku menee niin pahasti pieleen on pieni, niin se on silti pelottava! :/ tai sitä abortissa just pelkään, vaikkei se todellakaan ole poissuljettu mahdollisuus.

äääh en edes tiedä miten sanon tästä poikaystävälle, tänään ois tarkoitus kun se tulee tänne töiden jälkeen. 

-AP

[/quote]

Vierailija
5/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:43"]

[/quote]

Varhaisessa vaiheessa abortti ei ole keskenmenoa isompi juttu fyysisesti. Jos saa keskeytyneen keskenmenon (raskaus menee kesken, mutta ei tule spontaanisti ulos), niin samalla tavalla kuin lääkkeellisessä abortissa alkio ja raskausmateriaali saadaan ulos. Samat lääkkeet siis syödään (synnytyksenkäynnistys) ja materiaali tulee ulos. Jos olet vieläpä todella varhaisessa vaiheessa, niin senkin riski että sinne jotain jäisi (ja jouduttaisiin tekemään kaavinta) on todella pieni. Henkisesti tilanne on tietenkin toinen, mutta en sinun jättäisi komplikaatioiden pelossa aborttia tekemättä varhaisessa vaiheessa (ennen 9. raskausviikkoa) tekemättä. Lääkkeellinen abortti on siis hyvin turvallinen menetelmä, kun raskaus on kestänyt maksimissaan 9 viikkoa, ja ei aiheuta esimerkiksi lapsettomuutta.

Vierailija
6/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ TEE ABORTTIA!! Anna lapsi mielummin adoption koska abortti on väärin etkä muutenkaan mikään teini äiti enää ole. Opiskella ehtii aina myöhehmmin ja kadut ikuisesti jos teet murhan!!!!!!