Espoon tekstiviestit rokotteista
Tänään tuli rokottamattomille espoolaisille tekstiviestillä kehoitus mennä rokotteelle. Viesti tosin oli naamioitu sellaiseen muotoon, että siinä vain kehotettiin rokotteelle, mutta ystävistäni vain rokottamattomat saivat viestin.
Onko tämä edes laillista, että terveystietoja seulotaan näin ja lähestytään sitten tekstiviestillä?
Kommentit (27)
Oon kolmesti rokotettu espoolainen ja sain tuon saman tekstiviestin. Kai on joku automaattiviesti tai sit kutsutaan jo neljännelle piikille.
Minut on 3 kertaa rokotettu (tosin ei Espoon kaupungin toimesta) ja silti sain tuon viestin.
Jaa... Itse sain muistutuksen ottaa rokote (p-H) marraskuussa,vaikka olin jo ottanut kaksi.
Eli kyllä itseäni ainakin muistutettiin ilman mitään seulontaa. Olinko vai enkö Ollut saanut rokotteita.
Mitä jos hyvin iäkäs ihminen tai vamman omaava saa viestejä, eikä osaa vastustaa niitä tai ajatella kriittisesti. Menee kaikkeen mihin viestit käskevät, kilttinä ihmisenä. Onko se eettistä?
Vierailija kirjoitti:
Jos saan joskus tuollaisen viestin, teen minäkin rikosilmoituksen.
M36
Sinun kannattaa pyristellä ulos koko terveyssysteemistä. Puhelinnumero pois kaikista terveystiedoista, niin tällaisia viestejä ei enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei tultu poliisin kanssa kotoa hakemaan. Kohta sekin aika koittaa.
Juu kyllä varmasti poliisilla on resursseja sellaiseen.
Miksei olisi? Jos valtiojohto niin päättää..
Pointti oli, että onko laillista tonkia potilastiedoista tietoa rokottamattomuudesta sitä varten, että voidaan lähettää targetoituja viestejä.