Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisinä lapsia ennen kuritettiin ruumiillisesti?

Vierailija
01.06.2015 |

Minulle jäänyt vähän epäselväksi, että silloin kun tämä oli vielä "normaalia kasvatusta" eikä rikollista, niin minkäikäisiä lapsia sitten kuritettiin? Ei kai kukaan vanhempi ole hennonut kovin pientä lasta lasta remmillä kurittaa ja toisaalta ei kai murrosikää lähestyviä ole enää kehdattu paljaalle takapuolelle kurittaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2000-luvun alkupuolella sisaruksieni kanssa luunappeja ja pikkuisia tukkapöllyjä jos oltiin oikein kamalia kakaroita oltu. Ei mitään traumoja ole jäänyt, onneksi. N22

Vierailija
2/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lapsia tukistettiin esim. nipistämällä niskavilloista, kun teki jotain kiellettyä. Ensin tietysti kiellettiin, mutta jos 2-3-vuotias ei millään uskonut kieltoa, niin sitten ensin luunappi, ja jos se ei auttanut, niin tukistus.

Muistan saaneeni selkään kuusivuotiaana.

En muista, minkä ikäinen olin, kun isä arveli, että olen liian iso selkäsaunaan. Olinkohan noin kymmenen...minusta se kuulosti hassulta, että pientä voi lyödä mutta isompaa ei. Olin tietysti silti tyytyväinen tähän päätelmään.

Työkaverilta kuulin, että hän oli piiskannut murrosikäisen tyttönsä, kun tämä ei ollut totellut kotiintuloaikoja. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on raahattu tukasta ja lyöty vielä 16-vuotiaanakin ja tämä tapahtui 90-luvulla. 

Vierailija
4/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:26"]

Paholaistako ne yrittää karkottaa lapsesta vai mikä on motiivi hakkaamiseen?

[/quote]

Jehovan todistajat ottavat kirjaimellisesti monet raamatun kohdat, siis todella kirjaimellisesti.

Eli ne vaan ottaa kirjamellisesti sen kohdan, jossa mainitaan se kunniatta kuolee, joka kuritta kasvaa. Monilla jt-perheillä on myös sellaisia hieman sairaita kisoja toistensa kanssa, se on paras jt, joka kurittaa rajuimmin lastaan.

Ja jt-saleilla hakataan lapsia vessoissa, joten kaikki kyllä tietävät mitä niissä perheissä tapahtuu. 

Jos haluatte lukea astetta rajummasta uskonnollisesta lasten pahoinpitelystä googlettakaa to train up a child, tai michael pearl. Ne hakkaa jo sylivauvoja, ja usassa on kuollut lapsia niiden metodeihin. Mm. se duggar perhe käyttää tuota metodia.

http://www.amazon.com/To-Train-Child-Michael-Pearl/dp/1892112000

Vierailija
5/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:25"]

Onkohan ruumillinen kurittaminen ollut yleisempää suomenkielisissä piireissä? Ei oo ikinä tullut vastaan et hurrien perheissä olis tollaista tehty

[/quote]

Sitä on tutkittukin, että suomenruotsalaiset eivät pahoinpitele lapsiaan niin paljon kuin suomenkieliset, eikä niiden kasvatus perustu nolaamisen ja häpäisyyn niin kuin suomenkielisten kasvatus.

[/quote] puhutko menneestä muodosta vai tarkoitatko että suomenkieliset yhä nolaa ja häpäisee lapsiaan? Ei kait sentään? 

Vierailija
6/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:25"]

Onkohan ruumillinen kurittaminen ollut yleisempää suomenkielisissä piireissä? Ei oo ikinä tullut vastaan et hurrien perheissä olis tollaista tehty

[/quote]

Sitä on tutkittukin, että suomenruotsalaiset eivät pahoinpitele lapsiaan niin paljon kuin suomenkieliset, eikä niiden kasvatus perustu nolaamisen ja häpäisyyn niin kuin suomenkielisten kasvatus.

[/quote] puhutko menneestä muodosta vai tarkoitatko että suomenkieliset yhä nolaa ja häpäisee lapsiaan? Ei kait sentään? 

[/quote] 

ja ääriuskovaisistako puhutte vai? 

Vierailija
7/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:01"]

Minua kuristettiin niin että päätä lyötiin samalla lattiaan tai seinään. Joskus kiskottiin hiuksista huoneeseen, kun en totellut. En siltikään totellut ja sitten lyötiin. Menin huoneeseen vasta ihan hakattuna. Nykyään olisi ls-ilmoituksen paikka ollut. 

Pienempiä sisaruksia alettiin kouluttamaan tönimällä ja luunappeja antamalla noin 3 vuotiaana, jos ei totellut. 

Herran nuhteessa ja Jumalaa monesti huudettiin kun perkelettä piestiin ulos meistä lapsista. Isoveljeni on hieman hidas ja herkkä. Liekö saanut pahan aivovamman jo nuorena kun teki syntejä. Olen monesti muistellut ja miettinyt ettei ollut ennen ala-astetta niin hidas koulutaidoiltaan. Taisi saada liian monta kertaa korvapuusteja...

Olen nyt 35v enkä käytä samoja metodeja omiin lapsiini. Luotan järkeen ja puhekieleen. Lapsia ei voi viedä mummolaan, koska vanhempani ovat edelleen äärimmäisen äkkiherkkiä raivostumaan ja isä kohottaa pienemmästäkin kättään ja muistuttaa Herran voimasta meihin kaikkiin. Vanhempieni Jumala ei ole rakastava Jumala vaan oikeamielinen Herra. Jos elää kurittomuudessa niin ei peri valtakuntaa.

[/quote]

Minusti lievästi vammaisen lapsen vanhemmat tulisi syytä tutkia etteivät vain ole aiheuttaneet kehitysviivästymää lapselleen herran nuhteella.

Vierailija
8/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:37"]

Mua on raahattu tukasta ja lyöty vielä 16-vuotiaanakin ja tämä tapahtui 90-luvulla. 

[/quote]

Mistähän syystä noi yläpeukut tuli? 

Kerronpa vielä syynkin: myöhästyin 10min kotiintuloajasta (joka oli 24 vielä lukiossa ollessani). Tulin kuitenkin kotiin ihan selvinpäin. Ja vanhempani eivät olleet uskovaisia. Äitini ei koskaan kurittanut pientä tukistusta enempää, vaan vallalla oli "ootas kun isä tulee kotiin" -kasvatustyyli (naapureiden lapsilla samoin).

Vierailija
9/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Jotkut antaa yläpeukkuja myötätunnosta, jotkut samaa mieltä olemisesta, jotkut jostain muusta...

Meillä tukasta repiminen loppuikun kerra käden lähestyessä raavin isot raapamat äidin rintaan. Molemmat hämmästyttiin vissiin yhtä paljon siitä, että yhtäkkiä olinkin liian vahva siihen että minua voi kohdella ihan miten tahansa. Minua pöyristyttää vieläkäkin miten hän myöhemmin eleillä näytti, että minä olisin muka tehnyt jotain todella törkeää ja hävettävää, vaikka minähän vain puolustin itseäni. Hänhän se kävi pienempänsä kimppuun.

Veljeä muuten kerran kiskottiin tukasta aivotärähdykseen asti, eli se ei ole mitään vaaratonta.

Vierailija
10/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut risua 6-vuotiaana.

Vierailija
11/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja siskoani ainakin "kuritettiin" remmillä ja tukkapöllyillä n. 15-vuotiaaksi asti. Ja niin pienestä pitäen kun vain muistan asioita.

Vierailija
12/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:41"]

Minua ja siskoani ainakin "kuritettiin" remmillä ja tukkapöllyillä n. 15-vuotiaaksi asti. Ja niin pienestä pitäen kun vain muistan asioita.

[/quote]

WTF? 15-vuotiashan on iso melkein aikuinen? Ja edelleen lyötiin paljaalle pepulle remmillä? Eikö tuo ole jo vanhemmilta aika pervoa?

Vierailija
13/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:41"]

[/quote]

WTF? 15-vuotiashan on iso melkein aikuinen? Ja edelleen lyötiin paljaalle pepulle remmillä? Eikö tuo ole jo vanhemmilta aika pervoa?
[/quote] mun mielestä se on pervoa ja sairasta ihan minkä tahansa ikäiselle.

Vierailija
14/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset lapset joiden vanhemmat oli hermoheikkoja. 

Vierailija
15/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:41"] Minua ja siskoani ainakin "kuritettiin" remmillä ja tukkapöllyillä n. 15-vuotiaaksi asti. Ja niin pienestä pitäen kun vain muistan asioita. [/quote] WTF? 15-vuotiashan on iso melkein aikuinen? Ja edelleen lyötiin paljaalle pepulle remmillä? Eikö tuo ole jo vanhemmilta aika pervoa? [/quote] mun mielestä se on pervoa ja sairasta ihan minkä tahansa ikäiselle.

[/quote]

No on tietysti sairasta kaikenikäisille, mutta pervous vielä korostuu, kun kyseessä on noin iso tyttö!

Vierailija
16/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä sain vielä remmiä ja tukasta vedettiin huoneeseen. Se oli sen jälkeen, kun kuritus oli jo rankaistavaa. Kamalinta on se, että vanhempieni mielestä se tuntuu olevan edelleen ihan ok.

Rivien välistä olen lukenut, että vanhempieni mielestä omilla lapsillanikin pitäisi olla samanlainen kuri.

Vierailija
17/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:51"]

Alle kouluikäisenä sain vielä remmiä ja tukasta vedettiin huoneeseen. Se oli sen jälkeen, kun kuritus oli jo rankaistavaa. Kamalinta on se, että vanhempieni mielestä se tuntuu olevan edelleen ihan ok. Rivien välistä olen lukenut, että vanhempieni mielestä omilla lapsillanikin pitäisi olla samanlainen kuri.

[/quote]

Alle kouluikäinen on kooltaan niin pikkuinen ja hento. Ja eihän niin pikkuiseen edes osu jollain vyöllä! Karmeaa. :(

Vierailija
18/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Jos lasta on pitänyt kurittaa 15 vuoden ajan, niin eikö vanhemmat millään tajua, että tämä kasvatusmenetelmä ei ehkä toimi...?

Vierailija
19/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma päiväkoti-ikäisenä jo nostettiin hiuksista ilmaan. Oon nyt 21

Vierailija
20/33 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuritettiin siitä asti kun oppivat sanomaan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi