58 euroa pitäisi riittää 9 päivään, miten pärjään? Apua
Tilillä on tasan 58 euroa rahaa. Jääkaapissa on hyvin ruokaa ja pakasteessa myös. Mutta pärjätäänkö 58 eurolla? Arki menee vielä, mutta ensi vkl tekee tiukkaa.
Yksi aikuinen ja 2 paljon syövää kouluikäistä.
Kommentit (38)
No mitä tarttee ostaa? Jos ruokaa on eikä laskuja ole erääntynyt, niin mihin sitä rahaa tarttis käyttää?? Eli pärjää oikein mainiosti. Varmaan jää ylikin reilusti.
Minä en oo koko tammikuusda ostanu mitään muuta ku ruokaa ja maksanu pakolliset peruslaskut.
Mitkään ostoskierrokset tai nettikauppojen selailu ei kiinnosta tippaakaan, jos ei ole jotakin todellista tarvetta. Ja nekin ostokset harkitsen tarkkaan.
Ja ei, en ole köyhä. Minusta se huvikseen ostelu om vaan ihan järjenköyhää touhua, vaikka olis kuinka paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin just 3 aikuiselle 7 pv ruuat 60e, olisin voinut vielä nipistää sen verran että riittäisi +2 päivää.
2 lounasta meilläkin pakkasesta ja 400g jauhelihaa mutta muuten ihan tuoretta ruokaa.
Päivälliset 2 pv shepherd's pieta, 2 pv stroganoffia, 2 pv chorizopapupataa, 1 pv leivitetyt broilerinfileet ja salaatti
Lounaaksi 2x keitto, 1 munakas, graavilohta ja perunaa, porkkanasämpylöitä. Vkl ei lounasta.
Mun mielestä ihan luksusruuat
Annoskoko 1/8 tarpeesta.
Eli käytät 20e viikko ruokaan, josta teet 14 ateriaa.
Höpöhöpö.
Eikä muuta kuin lounas ja päivällinen.
No jos mennään nyt ihan perusjutut.
Mitä siellä jääkaapissa/kuiva-ainekaapeissa on? Joko viikonlopun ruuat on hankittu?
Onko leipää? Onko maitoa (jos juotte), onko kananmunia? Löytyykö pastaa (perusmakaronia, spagettia, perunoita, riisiä)? Mitä pakastimessa on?
Mistä lapset tykkää? Mitä he eivät syö?
Mitkä ruoka-aineet ovat vaaravyöhykkeessä mennä vanhaksi? Avattu uunilenkki? Pinnasta ruskettuva kukkakaali?
Tuet tuli, tuet meni.
Mähän oon viikon pärjännyt kahdella topalla röökiä. Oon syönyt jotain kerran päivässä vähän ennenkun oon mennyt nukkumaan. Ihan hyvin oon pärjännyt.
Lainaako joku kaljarahaa?
Ruokaa on, rahaa on, ja vklp menette mummolaan syömään…Siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa on, rahaa on, ja vklp menette mummolaan syömään…Siis mitä?
Siis en ihmettele mummolaan menoa sinänsä, vaan sitä, etten ymmärrä missä ongelma oli. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästössä on aika paljon rahaa ja nyt kyseessä on tiukka säästöbudjetti ja tavoitteellinen säästäminen. Yksi yllättävä lasku tuli viime vklla, joka sekotti pakan. Silti en haluis mennä säästökukkarolle.
Tästä tulee kyllä hyvin vaikeaa, kerron sitten kuinka kävi. Täytyy ehkä mennä mummolaan syömään ens vklna, toisena päivänä. Ei voi ostaa yhtään mitään ylimääräistä. Pinna jo nyt tiukalla vaikka tosiaan rahaa on kyllä.
Ap
Kuinka kauan olet jo säästänyt? - Se että pitää kirjaa menoistaan ei automaattisesti säästä senttiäkään mutta pystyy paremmin hahmottamaan ja näkemään sen mihin raha oikeasti kuluu ja msitä voisi olla vara tinkiä. - Ruokaikin on siitä merkillinen että kolme henkeä syö hyvin 9 vuorokautta 58 €:lla joa on valmis näkemään vähän vaivaa ja viisteliäsyyttä Mutta saahan sen 58€ kulumaan vaikka vain yhden hengen päivän syömsiin jos haluaisi,,,
Yliopisto-opiskelija
Suosittelen ystävällisesti, että jätät tuon Yliopisto-opiskelijan pois. Kirjoita vaan ilman allekirjoitusta, teet muuten itsestäsi inhokin hetkessä.
Yst terv Opettajasi
osta siideriä. tölkkirahoilla osta lisää siideriä. niiden tölkkirahoilla osta lisää siideriä... ikiliikkuja
Helposti vaikkapa olisi kaapit ja pakkanen tyhjänä.
Jos sinulla on kaapissa ja pakkasessakin vielä ruokaa, pitäisi riittää. Älä osta kossua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin just 3 aikuiselle 7 pv ruuat 60e, olisin voinut vielä nipistää sen verran että riittäisi +2 päivää.
2 lounasta meilläkin pakkasesta ja 400g jauhelihaa mutta muuten ihan tuoretta ruokaa.
Päivälliset 2 pv shepherd's pieta, 2 pv stroganoffia, 2 pv chorizopapupataa, 1 pv leivitetyt broilerinfileet ja salaatti
Lounaaksi 2x keitto, 1 munakas, graavilohta ja perunaa, porkkanasämpylöitä. Vkl ei lounasta.
Mun mielestä ihan luksusruuat
Annoskoko 1/8 tarpeesta.
Eli käytät 20e viikko ruokaan, josta teet 14 ateriaa.
Höpöhöpö.
Eikä muuta kuin lounas ja päivällinen.
Mä en nyt oikein pysynyt perässä. Laskit siis yhden hengen kustannukset (20€/vko)? Mikä tuo 1/8 annos on? Miten sen voit edes laskea, kun et tiedä, millä reseptillä esimerkiksi toi stroganoff tehdään? Shepherd's pie:hen menee varmaan toi jauheliha, mutta muuten?
Siis katso kotikuntasi ruokajakelut. Niistä saa kaikkea tarpeellista sekä katso myös ale 50%tarjous tuotteet kaupoista. Kauppojen takana ja huoltoasemien roskeissa myös ruokaa. Myy jotain ylimääräistä torissa pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ruokaa on jo valmiiksi hyvin, niin tottakai pärjäätte. Oletan että muita kuluja (julkinen liikenne, lääkkeet, laskut) ei ole tässä yhdeksän päivän aikana, koska puhut vain ruoasta.
58 jaettuna yhdeksällä on melkein kymppi päivässä. Jos sulla on perustarvikkeita kaapissa niin kymppi riittää erinomaisesti siihen että ostat joka päivä jotain tuoretta ja pari purkkia maitoa.
58 / 9 = 6,40. Jessus ton sun matikan kanssa, jos kympiksi luulet.
Tuo kolmelle hengelle, niin 2,10 e aikuiselle ja 2,15 e lapsille kummallekin. Yhtään mitään hätää ei ap:lla silti ole, kun säästöjä tili täynnä, ruokaa pakastin täynnä, ruokaa kaapit täynnä, vaan jotain ihmeellistä ajantappamista tämäkin tuhnualoitus.
Jos olet nainen niin myy vähän perberiäsi niin kylvet rahassa.
Sait lapsilisät toissapäivän, 199,74 e kahdesta lapsesta, ja siihen päälle yh-korotukset, 126,60 e (63,30 e / lapsi vuonna 2022). Yhteensä sait tarkuuvarmoja yhteiskunnan tukiaisia 326.34 e niin, että tässä on ollut yksi päivä väliä, ja kaikki on kus tu pois. Ja nyt jollain vauvalla vingut tilistäsi. Häpeä.
On ruokaa, on rahaa, on koti (oletettavasti, koska sitä ei mainittu) ja on perhe. Ja on pakko valittaa.