Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaa kertaa puistossa - Ei jäänyt hyvä maku suuhun :(

Vierailija
01.06.2015 |

Olin tänään ensimmäistä kertaa puistossa vauvan kanssa. Hän on esikoiseni, joten minulla ei ollut aiempaa kokemusta "puistoilusta".
Löysin mukavan paikan puistosta johon asetuin vauvan kanssa. Ei mennyt kovinkaan kauaa kun joku äiti tuli juttelemaan. Ajattelin että kiva, saa ehkä jopa uusia äitikavereita. Ei, väärässä olin. Tämä äiti tuli juttelemaan koska olin kuulemma heidän paikallaan (Pieni nurmikkoalue jossa ei näkynyt kenenkään tavaroita). Kysyin vähän ihmeissäni onko täällä jotkut omat paikat johon tämä äiti totesi että kyllä oikeastaan ja luetteli mitkä paikat ovat varattuja. En viitsinyt jäädä kinastelemaan vaan vaihdoin paikkaa. Vähän tämän jälkeen toinen äiti tuli juttelemaan. Kyseli ensin minkä ikäinen vauvani on, jonka jälkeen kysyi mitä kaikkea osaa jo. Kerroin sitten että vauva osaa sitä tätä ja tota. Katsoi hetken, kunnes alkoi kysellä että siis mitä, eikö osaa vielä sitä tätä ja tota. Heidän "Maisa" kun osasi jo sen ja sen ikäisenä sitä ja tätä. Tokaisin vain että no, lapset kehittyvät eri tahtiin.
Kun olin menossa vauvan kanssa keinumaan tuli tämä ensimmäinen äiti sanomaan etten voi mennä keinumaan koska "Juuso" (Ilmeisesti jonkun hänen kaverinsa lapsi) on kohta tulossa puistoon ja hänellä tulee paha mieli jos joku on ehtinyt vallata keinun. Sanoin nätisti että tuskin vauva kovin kauaa keinuu, johon tämä äiti totesi että niin, mutta kun Juuso tulee ihan kohta eikä haluaisi että tämä ihan turhaan pahoittaa mielensä. Laitoin vauvan silti keinuun ja annoin tämän keinua hetken.
Ei jäänyt kovin hyvä mieli puistoilusta :(. Jotenkin tuntui että olin kokoajan tiellä vaikka kyseessä oli yleinen puisto. No ehkä ensikerralla parempi tuuri, jos tässä nyt enää samaan puistoon uskaltaa mennä :(.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
22/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:24"]Ehdottomasti menet uudelleen ja lähestyt näissä paikanvaraus- ym. asioissa puiston henkilökuntaa. He voivat ystävällisesti laittaa lappusta tai tietoa Facebookiin kautta miten puistossa toimitaan. Enpä ole ennen tuollaisista törkimyksistä kuullut, joten hienoisesti haiskahtaa keksityltä tarinalta..
[/quote]
Ei meillä päin vaan missään puistossa ole henkilökuntaa.

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita lpuiston henkilökunnalle.

Vierailija
24/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D En oikeesti usko että tuollaista voi olla! Miten minä olen aina törmännyt vain mukaviin ja ystävällisiin ihmisiin?

Vierailija
25/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi vetää.

Vierailija
26/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 20v vanhassa lähipuistossa oli järkyttävä määrä koirankakkaa, lenkkeilijät käyttivät sitä vain koirien kusettamiseen. Pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
27/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:26"]

Porvoossa ihan normipäivä!

[/quote]

Ja pienillä paikkakunnilla ihan arkipäivää.  Valitettavasti. 
[/quote]

Porvoo on aika pieni.

Vierailija
28/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat vaan käymään siellä puistossa. Kestää vähän aikaa, mutta lopulta pääset siihen sisäpiiriin ja sulle pidetään paikkaa varattuna ja satunnaiset kävijät hätyytellään pois.

Vierailija
29/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa järkyttäviä ihmisiä. En yhtään ihmettele, että jotkut sanovat äideillä jäävän aivot istukan mukana synnärille...

Itsekin äitinä tykkään käydä lapsen kanssa puistossa, aidattu alue ja yhteiset lelut ovat kivoja ja sallii lapsellekin vapaamman tilan temmeltää kun ei pääse esim. tielle tai kallioille. Onneksi täällä on edes jotenkuten fiksuja vanhempia...

Vierailija
30/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin, että ne jotka tunnistaa oman puistonsa tästä, eivät todellakaan kommentoi. Ne, jotka eivät tunnista, sanovat, ettei tuollaista voi olla, provo, piste, case closed. Koska ne jotka ovat vallanneet tuon puiston ja pitävät sitä omanaan ja ulkopuolisilla ei ole sinne mitään asiaa ja savustetaan välittömästi ulos, tuskin kommentoivat tässä ketjussa, vaan ovat ihan hiirenhiljaa. Kiva, kun tuollaiset mammat kasvattavat lapsensa ja päästävät koulutielle ja loppuhan me jo tiedetäänkin.

Vierailija
31/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lapselliselta. Tarviiks tommosesta välittää? Vaihtaisin suosiolla maisemaa

Vierailija
32/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:26"]

Porvoossa ihan normipäivä!

[/quote]

Ja pienillä paikkakunnilla ihan arkipäivää.  Valitettavasti. 
[/quote]

Oikeestikko? Ettekö osaa sanoa: no juuso joutuu nyt pettyyn tai uokseppa äkkiä vastaan ja koita viivyttää häntä kyllä hän kohta pääsee.!

Tai itse tilanteessa ei tuu mitään mieleen niin ihan toteatte: aijaa, ihanko totta... Jne. Ja jatkatte lapsen kiikuttamista jos jää vielä siihen sanotte että me nyt olemme hetken keinonsa, kyllä tähän kohta pääsee.

Vierailija
33/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, enpä mä oo tommoseen koskaan törmännyt!
Missäpäin ap tämä tapahtui?
Ainoat puisto-ongelmat meillä on olleet loma-aikoina, kun muut lapset on (ilmeisesti vakihoitopaikan ollessa suljettuna) olleet isovanhemmilla hoidossa ja heidän valvonnassaan puistossa. Isovanhemmat eivät katso lasten perään eivätkä komenna niinkuin vanhemmat. Lapset saavat perseillä miten päin tahtovat, etuilla ja töniä muita. Kun asiasta huomauttaa perseilijän isovanhemmalle, vastauksena on "kyllä Onni osaa käyttäytyä, onhan se jo päiväkodissakin opetellut". No, Onni se tönii pienemmät tieltään liukumäen portaissa ja hakkaa hiekkalaatikolla lapiolla päähän. Sama lapsi vanhempiensa kanssa osaa kyllä käyttäytyä ja vanhemmat pistävät lapsen ruotuun jos lipsahtaa käytöstavoista.
Enkä siis syytä nyt "Onnia", kyllä meidän omatkin Nicopetterit osaavat perseillä mutta sitäpä varten niillä onkin aikuiset mukana komentamassa ruotuun.

Vierailija
34/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:26"] Porvoossa ihan normipäivä! [/quote] Ja pienillä paikkakunnilla ihan arkipäivää.  Valitettavasti.  [/quote] Oikeestikko? Ettekö osaa sanoa: no juuso joutuu nyt pettyyn tai uokseppa äkkiä vastaan ja koita viivyttää häntä kyllä hän kohta pääsee.! Tai itse tilanteessa ei tuu mitään mieleen niin ihan toteatte: aijaa, ihanko totta... Jne. Ja jatkatte lapsen kiikuttamista jos jää vielä siihen sanotte että me nyt olemme hetken keinonsa, kyllä tähän kohta pääsee.

[/quote]

No osaan toki sanoa( en ole ap, btw). Silti, se ilmapiiri ja kyräily on niin helvetin ärsyttävää että jos voi välttyä siltä niin mieluummin vältyn.

Sitä lytätään toisen lasta, hehkutetaan omaansa, vedetään herneet nokkaan jos se Jesse-Jasmiina ei pääse sovitulle paikalleen kun jo kotona luvattiin että pääsee heti keinumaan. Ei jotenkin jaksa jäädä vänkäämään asiasta kun toivoisi että puistoilu olisi kiva kokemus myös itselle. 

Vierailija
35/35 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:22"]

Järkyttävää. Onko oikeasti tuollaista?

[/quote]

Tota se nimenomaan on. Ulkoillaan suosiolla omassa pihassa ja läheisellä kyläkoulun pihalla sen ollessa kiinni, noihin puistoihin tai perhekerhoihin en tunge vaikka maksettaisiin. Ihan sekoa sakkia.

[/quote]

Hui! Kuulostaa aika kamalalle! Onneksi täällä on mukavat ryhmät perhekerhoissa sekä yleisissä puistossa. Ei varmaan oma pääni kestäisi tuollaista. Ja lapset jäävät vähälle seuralle ikäistensä kanssa :/