Xentu's Dream House ♡
Xentun dream house on jo pystyssä. Uusimmassa postauksessa näkyy kuva. Kaunis siitä tulee varmasti! Innolla odottaen lisää sisustusjuttuja! :-)
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:21"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:02"] Kun mikään ei riitä. Xenttu taitaa olla semmonen kaikkimullehetinyt ihminen [/quote] Niimoä. Ja siitä syystä tulee olemaan menestyneempi ja onnellisempi kuin sinä ikinö. Myöskin joillakin ihmisillä on kyky organisoida ja pitää pallot ilmassa. Sulla ei ole . Älä ihnettele ja töllistele sormi suussa kun joku siihen kykenee. ps. laihduta. [/quote] Pidä akka suusi kiinni. Värjää itse ruma tyvikasvusi ja pese edes ne hampaat. Öitä.
[/quote]
Hupsii, someone hit a nerve :D:Darka paikka sulle toi elämänhallinta? Ei se mitään, kyl mä ymmärrän. Hauku vähän lisää tuntematonta, sinun elämäsi kannalta täysin nerkitsemätöntä henkilöä, niin ehkä opit pitämään suukun kiinni pullan ahtamisen sijaan ja pääsisit joku päivä töihin. Puspus!
( ͡° ͜ʖ ͡°) xentun ylimielinen naama
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:07"] Nykyään ei taida ihan niin hyvin onnistua tuo taloilla tienaaminen kuin vielä muutama vuosi sitten. Tai ehkä onnistuukin jos tosissaan tekee edullisesti, eli jos se mies tekee todella paljon itse, tunnetaan LVI, - sähkö jne. urakoitsijat ja teetetään joko pimeästi tai kaverihintaan, ei valita kalliita materiaaleja ja koneita yms. Mutta jotenkin en usko että tää rakentaminen ihan niin menee. [/quote] Niin aika paljon pitäisi saada voittoa per talo, kun ottaa huomioon kuitenkin kaikki työ- ja materiaalikustannukset, verot, välittäjän palkkio jne. Nykyisessä tilanteessa sitä voittoa ei nyt niin paljon tule per talo edes raksamiehille jotka itse ja kavereineen väsäävät. Voihan noilla taloprojekteilla jos on useita niin mukavasti saadakin rahaa, mutta aika monta kertaa saa toteuttaa jos meinaa saada niiden voitoilla itselle velattoman talon, jos se uusi talo maksaa kuitenkin varmaan yli 200 tonnia ainakin? [/quote] Mutta hänen isä on arkkitehti ja rahalla saa! Isä tuntee tekijöitä.
[/quote]
No mutta ei ne tekijätkään varmaan ilmaiseksi tule ja jonkun kai ne materiaalitkin mistä tehdään pitää maksaa? Plus sitten muut kulut mitä itse myyntiin liittyy... En vain ymmärrä nyt ollenkaan että millä laskukaavalla meinaavat sitten miten paljon tienata? Ai että tienaavat jonkun yli satkun yhdestä talosta ja ostavat lopulta jonkun kolmensadan tonnin talon? Nää jutut vaan täällä että tekisivät jonkun kolme (vai kaksi?) taloa ja niiden voitoilla ostettaisiin velaton uusi koti? En tajua ollenkaan kyllä logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:07"] Nykyään ei taida ihan niin hyvin onnistua tuo taloilla tienaaminen kuin vielä muutama vuosi sitten. Tai ehkä onnistuukin jos tosissaan tekee edullisesti, eli jos se mies tekee todella paljon itse, tunnetaan LVI, - sähkö jne. urakoitsijat ja teetetään joko pimeästi tai kaverihintaan, ei valita kalliita materiaaleja ja koneita yms. Mutta jotenkin en usko että tää rakentaminen ihan niin menee. [/quote] Niin aika paljon pitäisi saada voittoa per talo, kun ottaa huomioon kuitenkin kaikki työ- ja materiaalikustannukset, verot, välittäjän palkkio jne. Nykyisessä tilanteessa sitä voittoa ei nyt niin paljon tule per talo edes raksamiehille jotka itse ja kavereineen väsäävät. Voihan noilla taloprojekteilla jos on useita niin mukavasti saadakin rahaa, mutta aika monta kertaa saa toteuttaa jos meinaa saada niiden voitoilla itselle velattoman talon, jos se uusi talo maksaa kuitenkin varmaan yli 200 tonnia ainakin? [/quote] Mutta hänen isä on arkkitehti ja rahalla saa! Isä tuntee tekijöitä.
[/quote]
No mutta ei ne tekijätkään varmaan ilmaiseksi tule ja jonkun kai ne materiaalitkin mistä tehdään pitää maksaa? Plus sitten muut kulut mitä itse myyntiin liittyy... En vain ymmärrä nyt ollenkaan että millä laskukaavalla meinaavat sitten miten paljon tienata? Ai että tienaavat jonkun yli satkun yhdestä talosta ja ostavat lopulta jonkun kolmensadan tonnin talon? Nää jutut vaan täällä että tekisivät jonkun kolme (vai kaksi?) taloa ja niiden voitoilla ostettaisiin velaton uusi koti? En tajua ollenkaan kyllä logiikkaa.
[/quote]
En minäkään. Joku juju tässä hommassa on. Eikä se tietenkään meille kuulu. Mutta ehkäpä se isukki maksaa kaiken ja myös pimeitä hommia teettävät? Kyllä X maksaa blogipalkastaan osan. Outoa. Joku tässä haiskahtaa...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:19"]Mitenhän kauan meinaa asua yhdessä talossa, ennen kuin rupeaa rakentamaan toista? Onko mitään siitä puhunut? Vai pistääkö heti myyntiin kun mahdollista, ja odottaa sitten isovoittoisinta tarjousta? [/quote] Varmaan menee heti myyntiin tämä. :D
[/quote]
Myis ennemmin pois ne kamalat tunkkaiset ja tanttamaiset tikkikamat kuten merkkitakit ja -laukut ja mummoruutuhuivit, ja pitäisi tämän uuden raikkaan talon!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:32"]
Mikään ei riitä. Chanelit, pinkit skumpat, uusi isompi Linna, koira(t), lapsi(et), the häät viimeisen päälle olevat juhlat; mitäs muuta?
[/quote]
Miksi pitäisi riittää? Jos on kerran varaa ja kykyjä. Miten Xentun sinun mielestäsi kuuluisi elää?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 05:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:54"]Eikö puhetta ollut, että tyyliin kolmas talo olisi se viimeinen unelmien talo, johon asetutaan lopullisesti? Se ostettaisiin edellisten talojen myynnistä saaduilla rahoilla ja olisi täysin oma aikalailla heti. Ehkä tämän sitten arkkitehti-isä suunnittelee alusta loppuun uniikiksi ja toimivaksi? Pari muksua siihen pihalle pyörimään koiran tai parin kanssa... [/quote] No just näin. Yksi asia ärsyttää eniten X:ssä, miksi aina pitää toitottaa sitä arkkitehti-isä. Miksi ei pelkkä "isäni suunnittelee, " isäni tekee sen". Arkkitehdin mielipide on tärkeä koko ajan. Aina täytyy tuoda esille hänen ammattitutkinto. Mitä sitten jos arkkitehti. Ihan kuin hän olisi parempi kuin me muut. En vain ymmärrä sitä. Mitä mieltä te muut? Oletteko huomanneet hänen puhuvan aika paljon isästään "arkkitehtinä". Kuinka ärsyttävää....
[/quote]
Tuota. Ehkä vähentää kyselyitä siitä miksi isä suunnittelee ja miten osaa. "Parempi kuin me muut"? Siis mitä vittua? Kehotan miettimään oman itsetunnon tasoa. Ammatit/koulutus eivät ole toistaan parempia. Kaikkia tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:07"]
Nykyään ei taida ihan niin hyvin onnistua tuo taloilla tienaaminen kuin vielä muutama vuosi sitten. Tai ehkä onnistuukin jos tosissaan tekee edullisesti, eli jos se mies tekee todella paljon itse, tunnetaan LVI, - sähkö jne. urakoitsijat ja teetetään joko pimeästi tai kaverihintaan, ei valita kalliita materiaaleja ja koneita yms. Mutta jotenkin en usko että tää rakentaminen ihan niin menee.
[/quote]
Niin aika paljon pitäisi saada voittoa per talo, kun ottaa huomioon kuitenkin kaikki työ- ja materiaalikustannukset, verot, välittäjän palkkio jne. Nykyisessä tilanteessa sitä voittoa ei nyt niin paljon tule per talo edes raksamiehille jotka itse ja kavereineen väsäävät. Voihan noilla taloprojekteilla jos on useita niin mukavasti saadakin rahaa, mutta aika monta kertaa saa toteuttaa jos meinaa saada niiden voitoilla itselle velattoman talon, jos se uusi talo maksaa kuitenkin varmaan yli 200 tonnia ainakin?
[/quote]
Mies tekee paljon itse. Talo on sen päähomma (ei raada toisen eteen, vaan yhteisen tulevaisuuden). ARKKITEHTI-isä tuntee varmasti muita asiantuntijoita. Veroja ei mene, kun myy kaksi vuotta asuttuna. Välittäjän palkkio ei ole pakollinen eikä se muutenkaan ole paljon. Antakaan mahdollisuus. Katsotaan sitten 5-10 vuoden päästä miten meni.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:34"]
Nää jutut vaan täällä että tekisivät jonkun kolme (vai kaksi?) taloa ja niiden voitoilla ostettaisiin velaton uusi koti? En tajua ollenkaan kyllä logiikkaa.
[/quote]
Ja siksi sinusta ei koskaan tule varakasta, ainakaan rakennusalalla.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:47"]
Xenian äiti ??? . http://www.porvoonkruunu.fi/index.php?id=4
[/quote]
Mä veikkaan että ei. X on sanonut äitinsä olevan hoitoalalla. Tuskin valehtelisi kun muuten on levittänyt elämänsä blogissaan ihan avoimesti.
Mitä tykkäsitte siitä The keittiösuunnitelmasta?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:47"]
Xenian äiti ??? . http://www.porvoonkruunu.fi/index.php?id=4
[/quote]
Mä veikkaan että ei. X on sanonut äitinsä olevan hoitoalalla. Tuskin valehtelisi kun muuten on levittänyt elämänsä blogissaan ihan avoimesti.
[/quote]
Äidillään vissiin ihan suomalainen etunimi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:40"]Miten sillä on varaa kokoajan rampata ulkomailla vaikka talonrakennus ynnä muuta käynnissä? Ainiin, pakkohan sitä on päästä vähän väliä "hermolomalle" kun elämä on niin hirveän rankkaa ja stressaavaa... [/quote] Samaa miettinyt välillä. Millä rahalla? Mutta tajusin millä; sillä kun luemme tai jotkut tyhmät lukee hänen blogia ja maksaa kauniin talon ja rentouttavat matkat! BOIKOTOIKAA SITÄ BLOGIA!
[/quote]
Juuri näin. Tehkää ihmeessä samoin, mä aloitin jo.
[/quote]
Mä lopetin jo pari päivää sitten, jotenkin sitä kävi vaan tottumuksesta lukemassa vaikkei siitä ole enää aikoihin saanut mitään. Lisäksi se minäminäminä-mullekaikkiheti-because i'm worth it asenne ärsytti ihan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:40"]Miten sillä on varaa kokoajan rampata ulkomailla vaikka talonrakennus ynnä muuta käynnissä? Ainiin, pakkohan sitä on päästä vähän väliä "hermolomalle" kun elämä on niin hirveän rankkaa ja stressaavaa... [/quote] Samaa miettinyt välillä. Millä rahalla? Mutta tajusin millä; sillä kun luemme tai jotkut tyhmät lukee hänen blogia ja maksaa kauniin talon ja rentouttavat matkat! BOIKOTOIKAA SITÄ BLOGIA!
[/quote]
Juuri näin. Tehkää ihmeessä samoin, mä aloitin jo.
[/quote]
Mä lopetin jo pari päivää sitten, jotenkin sitä kävi vaan tottumuksesta lukemassa vaikkei siitä ole enää aikoihin saanut mitään. Lisäksi se minäminäminä-mullekaikkiheti-because i'm worth it asenne ärsytti ihan liikaa.
[/quote]
Minä boikotoin monia blogeja ja tämä on listallani ensimmäisenä.
Blogipostaus: jonkun p*rkeleen kenkäkaupan yhteistyö. Just joo. Älkää käyttäkö "ALE KOODIA". X Saa pirun hyvät bonukset ja ilmaiseksi kenkiä. Antakaa vaan olla ja boikotoikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:34"]
Nää jutut vaan täällä että tekisivät jonkun kolme (vai kaksi?) taloa ja niiden voitoilla ostettaisiin velaton uusi koti? En tajua ollenkaan kyllä logiikkaa.
[/quote]
Ja siksi sinusta ei koskaan tule varakasta, ainakaan rakennusalalla.
[/quote]
:D Hei ihan oikeasti nyt. Kiitos vain olen omaan varallisuuteeni oikein tyytyväinen, mutta olen itsekin miettinyt samaa kuin Xenttu, että jos alkaisi tekemään myyntiin taloja. Tähän nykyiseen kotiimme muuttaessamme tuli juteltua erään raksamiehen kanssa joka tekee itse runkopaketista talon, ottaa tutut sähkömiehet sun muut tekemään ja sanoi että säästää sillä jonkun 30 tonnia muistaakseni. Siitä 30.000€ myyntivoitosta sitten maksetaan verot ja välittäjälle muutama tonni. Kyllähän joitain taloja kyhätään muuttovalmiiksi jollain 160-180.000€:kin, mutta sen jälleenmyyntiarvokin on vähän eri. Tottakai jos on tuttuja jotka tekee halvalla maatyöt ja rakennusalan ihmisiä, on ihan helppo säästääkin talossa kun ei ota kaikkea valmiina. Eli sanoisin siis että ihan mukavasti sillä tienaa että rakentelee muutaman vuoden välein myyntiin uuden talon, saahan sillä lyhyelle aikaa jo jonkun sortin vuoden palkan.
Mutta tässä taloustilanteessa on vähän riskialtista monilla alueilla, kun uusia taloja myydään monin paikoin joku 30 tonnia halvemmalla mitä siitä on itse maksettu... Veikkaanpa vaan, että jossain Porvoossakin (kun ei puhuta vanhasta kaupungista) on aika vaikeaa saada yli 100.000€ voittoa yhdellä talolla. Mutta ehkä se sitten joillekin on mahdollista säästää niinkin paljon:) Mikäs siinä. Vähän skeptinen olen, mutta en tosiaan aiokaan rikastua rakennusalalla:D
Sen verran tosin vinkkinä kaikille tee-se-itse tyypeille, että kannattaa tehdä aika huolella kuitenkin, niissä taloissa kun on sitten se vuosien myyjän ja rakennuttajan vastuu. Jos menee itse tekemään paljon ei talotehdas vastaa paljon mistään, toisin kuin jos myy valmista uutta talopakettia joka tehty säästämällä maatöissä, pintamatskuissa, pihakuluissa jne. Niissä tosin ei kummoista voittoakaan tule mutta onpahan rakennuttajan vastuut sitten kuitenkin.
Onhan se nyt aika luonnollista, että jos mieluisassa päivähoitopaikassa on lupailtu paikkaa syksylle ja X on lykännyt yliopistoon paluuta täydellistä päivähoitopaikkaa odotellessa, niin paikan peruuntuminen harmittaa! Mulla oli vähän negatiivinen suhtautuminen Xeniaan silloin kun vauhdilla tapahtui kaikkea: oman asunnon osto, miehen löytäminen, uudehkon lattian vaihtaminen koska sävy ei miellyttänyt, raskaus, uusi asunto, verkkokauppa.. Mitä näitä nyt olikaan. Pakko myöntää, että Xenia on pärjännyt hienosti ja heidän elämä vaikuttaa ihanalta ja tasapainoiselta. Myös blogissa puhaltaa sellaiset onnelliset hyvän mielen tuulet, sitä on ilo lukea :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:19"]Mitenhän kauan meinaa asua yhdessä talossa, ennen kuin rupeaa rakentamaan toista? Onko mitään siitä puhunut? Vai pistääkö heti myyntiin kun mahdollista, ja odottaa sitten isovoittoisinta tarjousta? [/quote] Varmaan menee heti myyntiin tämä. :D
[/quote]
Mutta voiko sitä verotuksen puolesta heti myydä? Mikä se 2 vuotta oli, mikä kannatti odottaa verotuksen kannalta? Hitto, black out...